Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

JIHAAAAAAA

eef655cf.jpg


Hijdoettut!!!

@rwijnhof: klopt wat je zegt! Heb ik ook van gehoord! Nu inbouwen en ondertussen zal ik t pompje eens laten rondloeien!
 
Aha! Heel mooi. Straks als hij ingebouwd zit gewoon weer testen. De behotec had met de tanks enzo 2.7volt op de pomp nodig bij 120.000. Is een andere motor en ander systeem maar pomp is zo goed als gelijk.

Kan het niet zo zijn dat de tank die je nu gebruikt een te kleine aansluiting heeft of een klunk met een klein gat oid?
 
Hey Melvin,

Helemaal super, inbouwen testdraaien en hopla de lucht in met dat gebakje ;)
Wordt goed vliegweer aankomend weekend!

(en nu ff zonder gekheid, mooi dat het gelukt is. Is toch altijd wel fijn dat iets gewoon werkt zoals het behoort te werken)

Groeten Danny
 
Mooi Melvin,

brullen maar :yes:

Grt,
Berto.

Dank U :mrgreen:

Hey Melvin,

Helemaal super, inbouwen testdraaien en hopla de lucht in met dat gebakje ;)
Wordt goed vliegweer aankomend weekend!

(en nu ff zonder gekheid, mooi dat het gelukt is. Is toch altijd wel fijn dat iets gewoon werkt zoals het behoort te werken)

Groeten Danny

:lol: komt goed danny!

Kan het niet zo zijn dat de tank die je nu gebruikt een te kleine aansluiting heeft of een klunk met een klein gat oid?

Ik heb met 2 tankjes gedraaid, het eerste tankje is ook gebruikt bij het proefdraaien van Dannyp47 zn P120 en dat leverde geen problemen op.

De 2e tank was de voorraad jerrycan, (was t tanken een beetje beu :mrgreen:) voorzien van een Klunk en jetcat filter met 4mm festo slang.
Deed ie hetzelfde mee. T is echt een probleem van de turbine en aanverwante spullen.

eerst maar eens inbouwen en testen met het fuel systeem wat in de kist zit.
Alles maken zoals ik het wil hebben en dan ondertussen zal ik op aanraden van gerald (en meerdere mensen) het pompje toch nog even laten draaien op een 2 cellen pakket voor een uurtje of 2.
Hij kan maar soepeler gaan lopen niet?

Verder pik ik ook nog even de gratis software update van Jetcat mee, kost je alleen verzendkosten immers.
Maar eerst het spul inbouwen en alles een plekje geven.
Daarna draaien en dan naar Jetcat, wie weet ook nog voor een pomp check...

En dan komt vliegen pas!!!

To do list:

-Zender aanschaffen (futaba 10 cg of Graupner MX20 (ik neig naar de laatste...)
-Gasbus aanpassen, levert te weinig druk, moet iedere keer met de bus schudden om te starten
-Brandstofpomp startkist vv andere slang, de boel lekt.
-Turbine inbouwen!!!!! YEAH!!
 
Na 8 starts????????
Hij heeft maar een keer fatsoenlijk druk geleverd...
Ligt denk k aan t feit dat de doorgang wat klein is.
 
Bedoel als je niet dunner gaat dan de inwendige diameter van een 4mm Festo slang dan heb je meer dan genoeg druk.
3 mm slang is al voldoende.

Kan het misschien zijn dat je gasklep niet op 100% open staat?
 
Gewoon doorboren heb ik toentertijd ook gedaan :D

Gaan we doen berto!

Nog even jetcat op de hoogte gesteld dat ie werkt en nog een vraagje gesteld...

Hello udo!

Thank you very much! It worked!
See picture below!

Im thinking about two things:

Let the pump run for an hour or two on a two cell battery pack to let it run
in.

Maybe the voltage will then drop to a normal level.

Or is it ok to fly the turbine like this?

Im a bit scared that the pump will stop in flight.

So maybe a pump check by you is a good thing to do when i send in the
turbine for its software upgrade?

If so, can you tell me what the costs for this is?

Thanks again for your superb service and enjoy your holiday!

Hope to hear from you!

Regards, Melvin

Het antwoord:

Hello Melvin,

Thank you for the good news!

You can try to run in the pump in the mentioned way only take care to run
not dry.
While that run in session you can observe the pump for irregularly operate.
If is running without ups and downs of rpm it's ok to operate in a model.
BTW we use the same pump also for the P200 here the voltage is limited to
4.5 Volt.

Best regards
Udo
 
Pomp valt niet zomaar uit. Zolang de turbine goed snel op het gas reageert en mooi stabiel loopt is er niets aan de hand. De pomp van de behotec zat door een domme actie vol met vuil en liep erg slecht. Was in de vlucht geen enkel probleem :) Schoongemaakt op het veld en 15 min later weer vliegen. Het is niet zo'n kritisch punt, maar ik snap je angst goed :) Pompjes zijn erg degelijk. Als hij mooi klinkt en zuiver loopt (dus niet krijsen en gieren enzo) en niet lekt moet hij betrouwbaar lopen.

Btw, vision vliegt ook goed zonder motor ;) Alleen mooi laten glijden, dan is er geen probleem.
 
Mooi opgelost Melvin.
Modelbouw met een hoofdletter:
Na frustraties, ellende en doorzetten komt de overwinning met de voldoening!
Je aanpak is prima, maar ik had liever gehad dattie gewoon liep natuurlijk!
Anyhow, veel plezier ermee nu!
 
Dank je wel richard, ja t is even doorbijten en soms balen, maar de andere kant is wel dat ik super snel al veel geleerd heb over de turbine en de ecu. Daar ben ik dan wel weer blij mee!

Nu kan ik ook met een gerust hart ermee gaan vliegen straks!
 
Back
Top