EINDELIJK !!! De Pilatus PC-6 afbouw...

Alvast eens een begin gemaakt aan de winglets .. 8)

full

komt wel in orde hoor ! ;)
full

full

Het is me een werkje ! snijden, passen ....heb er géén tekening van dus alles op goed geluk :cool:

Als alles naar wens is , kunnen er nog gewichtsbesparingen gebeuren door het maken van gaten...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dirk,

Je gaat lekker door, top!
Ik zit me een beetje af te vragen of balsa voor de tips wel handig is. De belastingen tijdens het vliegen zullen geen probleem zijn, maar ik denk dat je tips erg gevoelig zullen zijn voor hanger-rash, oftewel deukjes en breukjes tijdens stalling en transport.
Is toch een hele lap vleugel en die tipjes zullen best af en toe iets raken, ontkom je haast niet aan.

Groet,
Gerben

Dirk,

Je gaat lekker door, top!
Ik zit me een beetje af te vragen of balsa voor de tips wel handig is. De belastingen tijdens het vliegen zullen geen probleem zijn, maar ik denk dat je tips erg gevoelig zullen zijn voor hanger-rash, oftewel deukjes en breukjes tijdens stalling en transport.
Is toch een hele lap vleugel en die tipjes zullen best af en toe iets raken, ontkom je haast niet aan.

Groet,
Gerben

Gerben,
Mijn bedoeling is deze tips afneembaar te maken. Inderdaad, zoals je reeds aanhaalde zijn dit ook extra gevoelige items bij onder andere transport...
Ik zou ze liever vast zien, maar een tip die afneembaar is heeft ook z'n voordelen.
In mijn achterhoofd heb ik al zitten denken aan twee houten pennen die in de bestaande tip schuiven en met een paar sterke magneten als vergrendeling?
Ik zal wel zien hoe het verder evolueert ;)

Goe bezig Dirk! Allemaal zeer vlot en netjes....

Mijne EMHW decathlon is na 4 jaar ook eindelijk klaar (tussendoor nog effe een huis gebouwd enzo).
En idd zo balsa wingtips smeken om deukjes, kan er van meespreken ;)

Al een beetje lichter gemaakt ...
full

Aan de voorkant en tot waar de kromming stopt komt een balsa blok ingelijmd die in profiel geschuurd word ( is makkelijker om daarna te bespannen en tevens ook sterker )
Later volgt foto ....

De " fake " turboprop uitlaatjes vallen in de motorkap ,zo lijkt het echter :smile: Deze zijn op de houten plankjes geschroefd .
Binnenkant nog zwart te verven...
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dirk,

Als je wilt kan ik wel lichte hardhoutenlatjes meebrengen zaterdag.
Laat maar weten hoe lang ,dik en breed dat ze moeten zijn dan zaag ik ze wel voor je.

mvg

Vandaag de beloofde latjes van Looping in ontvangst mogen nemen tijdens het indoorvliegen in Lommel..
Nogmaals bedankt Erick ;)

Heb de hobbyruimte wat opgeruimd... :smile:
Het zal een tijdje stil zijn nu met bouwen wegens operatie:( maar goed, nadenken over wat ik nog moet doen is ook een beetje bouwen hé

dat wordt voor de artsen ook een beetje modelbouwen, niet:D:D
In ieder geval hals und beinbruch voor wat die operatie betreft.

Back