dag Dirk,
in onze club mag je maar tot 19u slepen met brandstof, en aangezien we al een benzinesleper hebben, wilde ik absoluut een electro sleper. De zwevers worden alsmaar groter, dus vandaar mijn nood aan een groter machien.
Die batterij-packs zullen nog wel meevallen denk ik. Nu vlieg ik met de Pilatus op ~108A en dit doe ik met twee Robbe 6S-5000 batterijen in serie. In de Pawnee wil ik die batterijen ook blijven gebruiken maar dan in een 2P opstelling. Dan gaat er ook maar maximaal 100A uit elke batterij, en dat bleek in de Pilatus geen probleem.
Voor het 16A pakket dat ik heb aangeschaft om eens te testen ga ik 4* Zippy 6S-8000 30C gebruiken. Die zijn een stuk goedkoper dan de Robbe batterijen, en ik ben benieuwd of die hun job ook aankunnen. Normaal gaan ze maar 12,5 C moeten leveren, dus er is nog heel wat marge.
Pas nadat ik de Robbe en Zippy batterijen heb getest, ga ik extra packs aankopen. Dus in eerste instantie zal het wat behelpen zijn met die twee packs.
Groetjes,
Bert
in onze club mag je maar tot 19u slepen met brandstof, en aangezien we al een benzinesleper hebben, wilde ik absoluut een electro sleper. De zwevers worden alsmaar groter, dus vandaar mijn nood aan een groter machien.
Die batterij-packs zullen nog wel meevallen denk ik. Nu vlieg ik met de Pilatus op ~108A en dit doe ik met twee Robbe 6S-5000 batterijen in serie. In de Pawnee wil ik die batterijen ook blijven gebruiken maar dan in een 2P opstelling. Dan gaat er ook maar maximaal 100A uit elke batterij, en dat bleek in de Pilatus geen probleem.
Voor het 16A pakket dat ik heb aangeschaft om eens te testen ga ik 4* Zippy 6S-8000 30C gebruiken. Die zijn een stuk goedkoper dan de Robbe batterijen, en ik ben benieuwd of die hun job ook aankunnen. Normaal gaan ze maar 12,5 C moeten leveren, dus er is nog heel wat marge.
Pas nadat ik de Robbe en Zippy batterijen heb getest, ga ik extra packs aankopen. Dus in eerste instantie zal het wat behelpen zijn met die twee packs.
Groetjes,
Bert