hoi Gert-Jan,
ik had er gn flauw idee van dat je professionele bezigheid ook in dit vakgebied lag. Neem het me aub niet kwalijk, maar in onze hobbywereld is het vaak moeilijk in te schatten of iemand erg achter een product staat omdat hij er zelf goede ervaringen mee heeft, of omdat hij "weet" dat het een solide product is.
Nu, je had me al overtuigd met je 70 piloten over een aantal jaar, want het kan toch bijna niet dat die allemaal hun kist zouden riskeren door een onbetrouwbaar product. Maar aangezien ik nog steeds niet doorhad hoe een shunt werkt, wou ik toch nog reacties uitlokken om zo misschien meer wat meer te weten te komen

.
Maar jouw foto en uitleg is me nu helemaal verhelderend. Ik had er geen vermoeden van dat de meting in feite zo eenvoudig en solide was. Nu vermoed ik wel dat het spanningsverschil op beide meetpunten in de shunt wel erg klein zal zijn, dus dat je een behoorlijk gevoelige spanningsmeting moet kunnen doen om een precies resultaat te krijgen.
Even helemaal offtopic, maar ik vind het wel leuk om te weten dat je met grote (tier1) UPS systemen werkt. Zelf verhuur ik virtuele servers, en die zitten in het datacentrum uiteraard ook allemaal achter een grote UPS met batterijen en daarna Diesel. Jij werkt dus aan een component waar wij heel erg veel vertrouwen in moeten hebben, en waar we al een aantal keer effectief gebruik van hebben moeten maken.
Groetjes, Bert