Electro stunt vliegtuigje (86cm spanwijdte) Vliegt super!!!!

hoeveel meter folie hebben jullie gebruikt

en met een klein strijkboutje vast gemaakt?
of iets anders?/

thanks, ciaao

een grote bout, wordt dat niet vies dan, dat het later zeg maaar niet op de kleren van ouders komt ofzo

;):)

he thanks man :proost: , trouwens weet jij wat het verschil is tussen:

*UHU Coll witte houtlijm
*UHU Holz witte houtlijm 210gr.

??????? :help:

Die bout gaat inderdaad wel eens plakken ;) Goed schoonmaken na die tijd is wel nodig. Nu strijk ik niet vaak dus is dat niet zo erg.....

En die lijm, ik gebruik nooit witte hout lijm. Zo'n blauwe tube in een doosje met transparant lijm. Dit droogt vele maler sneller dan witte hout lijm.

hoe dik hebben jullie de wingribs

1/32 inch? das niet eens 1 mm

dank u

strijkijzer op heetste stand er een theedoek omheen knopen, werkt super, plakt niet, en geen vuile kleren :wink:

Wel een oude theedoek, word na een vliegtuigje of 10 best bruin.

Ik ben ook al begonnen met de bouw van dit grappige kleine vliegtuigje. Echter loop ik tegen een klein probleem aan; hoe maak ik de spantjes voor de romprug? Op de tekening staat niet aangegeven hoe rond ik ze moet maken.....

Groeten Urlien.

Urlien,

Hou die latjes vierkant bij het bouwen.
Als het model ruwbouw klaar is dan pas in model schuren.

Succes,
Nickos

Urlien,
Ik heb gewoon de latjes voor en achter gelijmd en daarna met passen en meten balsa(2mm) schotjes er tussen gelijmd.
Beetje passen en schatten. Half uurtje werk.

Hmmzz, heel lief van jullie dat jullie zo snel geantwoord hebben, maar ik geloof nog niet dat ik het helemaal snap. (nee, niet blond, dit is gewoon het eerste vliegtuigje dat ik zelf bouw :lol: )

Ik heb nu dus de rompzijkanten en de onderkant, hoe ga ik nu verder?

:Fade-color

Haar geverfd 8) ??

Maar ik zag op een foto eerder dat je 2 zijkanten hebt. Da's mooi ;) Maar wat bedoel je met onderkant? De 2 zijkanten lijm je tegen elkaar aan door de "accu / ontvanger plank" op 1 kant te lijmen en dan de 2e helft daar tegen aan. Zorg dat het recht zit dus neerzetten op een vlakke ondergrond. Daarna kan je het motorschot er tegen aan lijmen. Ook hierbij goed kijken dat hij mooi recht zit.

eeeh, ik heb bespan folie gekocht, wit, voor 12,50, maar ik krijg het niet gemelt, volgens mij heb ik het verkeerd gekocht???

wat moet ik nou voor bespan naam, moet ik hebben
(naam?)

thanks

Doorzichtige folie is vaak lichter ;) Oralight is inderdaad de lichtere versie. Normale oracover is niet transparant en zwaarder. Maar dat zou wel moeten plakken hoor. Hoe probeer je heb te bespannen? Ik snij het altijd grotendeels op maat dan zet het dan vast op de randen en uiteinden met een strijkbout. dan rustig laten krimpen en kijken of het goed vast blijft zitten op de randen.

Back