De rechtertip is bijna klaar om de zak in te gaan.
Zojuist heb ik de mylars gespoten. Die moeten nog even drogen.
Morgen gaat het gebeuren.
Op de foto zie je van links naar rechts:
- de gespoten boven- en onder mylar
- de kern, met los gesneden rolroer.
De roerspleet (dus de achterkant vleugel en voorkant rolroer) zijn bekleed met 50 grams glas. Dit heb ik aangebracht met behulp van spuitlijm en bakpapier. Hierdoor wordt het rolroer veel sterker, enerzijds omdat het dat een dan aan drie kanten bekleed is, anderzijds hangt het scharnier dan niet enkel aan het schuim.
De neuslijst is al aangebracht én geimpregneerd met epoxy. Ik durf het niet aan om dat tegelijk te doen want om een of andere reden schuift dat tijdens het baggen eraf.
Toen ik het stabilo deed heb ik ook even de neuslijst ingerold. Op deze manier is het nauwelijks meer werk en weet ik bijna zeker dat het goed gaat.
- Een wigvormig balsalatje wat straks in de roerspleet word gedrukt om de juiste afstand te houden tijdens het baggen
- de voorgelamineerde doublers voor het rolroer
- de voorgelamineerde boven en onderhuid.
- verder komen er nog 2 laagjes glas bij de wortel en worden straks roelroer en vleugel verbonden met kleine stukje glas en transfertape om alles bij elkaar te houden.
De voorgelamineerde stukken zijn wat opgeschuurd voor een betere hechting.
Als het goed is moet het heel snel gaan.
Alles even inrollen en op z'n plek leggen, dichtvouwen en de zak in.
Hoopt ie.....
Zojuist heb ik de mylars gespoten. Die moeten nog even drogen.
Morgen gaat het gebeuren.
Op de foto zie je van links naar rechts:
- de gespoten boven- en onder mylar
- de kern, met los gesneden rolroer.
De roerspleet (dus de achterkant vleugel en voorkant rolroer) zijn bekleed met 50 grams glas. Dit heb ik aangebracht met behulp van spuitlijm en bakpapier. Hierdoor wordt het rolroer veel sterker, enerzijds omdat het dat een dan aan drie kanten bekleed is, anderzijds hangt het scharnier dan niet enkel aan het schuim.
De neuslijst is al aangebracht én geimpregneerd met epoxy. Ik durf het niet aan om dat tegelijk te doen want om een of andere reden schuift dat tijdens het baggen eraf.
Toen ik het stabilo deed heb ik ook even de neuslijst ingerold. Op deze manier is het nauwelijks meer werk en weet ik bijna zeker dat het goed gaat.
- Een wigvormig balsalatje wat straks in de roerspleet word gedrukt om de juiste afstand te houden tijdens het baggen
- de voorgelamineerde doublers voor het rolroer
- de voorgelamineerde boven en onderhuid.
- verder komen er nog 2 laagjes glas bij de wortel en worden straks roelroer en vleugel verbonden met kleine stukje glas en transfertape om alles bij elkaar te houden.
De voorgelamineerde stukken zijn wat opgeschuurd voor een betere hechting.
Als het goed is moet het heel snel gaan.
Alles even inrollen en op z'n plek leggen, dichtvouwen en de zak in.
Hoopt ie.....
Laatst bewerkt door een moderator: