Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vwbt de prop:
Plat kantje op de as slijpen en op dat plattje kantje 1 boutje echt vastzetten. Door maar 1 bouitje vast te ztten klemt aan de andere kant de hele propmeenemer tegen de as, in plaats van het kleine oppervlak van het tweede boutje. Dat geeft de beste houdtkracht. (genoeg voor 5kw+).
Ik heb een plat stukje in de as geslepen en daarmee ziet ie goed vast. Wel aan 2 kanten...
Helaas nog geen maiden kunnen doen. Mooi vliegweer en werken wisselen elkaar al weken feilloos af....:-(
edit... vallen feilloos samen bedoel ik...
Eind van de middag naar het veld gegaan om de supra uit te laten.
Er was niemand dus ik moest de eerste werpstartjes zelf doen.
Eigenlijk is dat wel gaaf.
Er zijn weinig dingen die ik zo intens vind als de maiden van een kist waar je lang aan hebt gebouwd. Het zijn die momenten waarvan je weet dat je die de rest van je leven zal onthouden.
Als je dan alleen op een veld staat lijk je het allemaal nog net iets intenser te beleven.
Het was gaaf!!
Wat vliegt dat mooi zeg.
Er moet nog wel van alles beter afgesteld worden, maar dat komt vanzelf.
Ik ben blij, heel blij!!
Inmiddels heeft ook de electroversie succesvolle vluchten gemaakt!!!
De peggypepper 2221/10 met een aeronaut 14x8 heeft voldoende vermogen om hem met zo'n 45 graden omhoog te sleuren. Ik heb de CC regelaar uitgelezen en de stroomsterkte is max 32Ah. De 2200 lipo werd niet eens merkbaar warm...
Heel geruststellend allemaal!
En wat vliegt dat mooi zeg zo'n supra. Niet te vergelijken met mijn eerder 'eigen ontwerp' kisten. In de thermiek laat ie zich bijna draaien als een DLG.
Na de zomer zal ik pas de XL-tips gaan afmaken. Bouwen in de zomer is niet mijn ding...
Helaas geen beelden, want door de spanning heb ik even niet gelet op de stand van mijn gopro camaraatje. Een prachtige film van enkel de grasmat was het resultaat...
Afgelopen week heb ik de RDS van de flaps uit elkaar gehaald.
Er zat een speling in die ik niet goed kon verklaren. De rechterflap stond af en toe 2 mm omhoog, en dan weer naar beneden. Ik kon hem ook handmatig door een weerstandje duwen, en dan bleef ie zo staan. Ik ging ervan uit dat er speling op de tandwielen was ontstaan dus daarom alles gedemonteerd.
Dan ben ik blij dat ik besloten heb om alles demontabel te maken...
Toen ik de servo eenmaal in mn handen had zat er inderdaad een minimale speling. Maar niet in de tandwielen. Het bleek de verbinding tussen het RDS-busje en de servo te zijn. Een fractie van een mm, maar het was voelbaar. Omdat deze vastgeschroefd zit zat daar een weerstand in die aan het uiteinde van de flap voelbaar was en die de 2mm speling opleverde.
Ik heb het busje nu met 4 laagjes plastic afdekfolie ertussen teruggeduwd en weer vastgeschroefd.
Vandaag weer heerlijk gevlogen en de flaps zitten nu superstrak!
En man wat vliegt die Supra mooi! Ik sta iedere keer weer zo te genieten, echt geweldig!