Nou... Om 12 uur, dan vind ik dat de buren hun kater weggesnurkt moeten hebben, en hun koffie achter de kiezen, dus here goes:
Gisteren lukte het me niet om de motor lang genoeg aan de praat te houden om een filmpje te schieten (kon letterlijk niet lang genoeg bij het gashendel weg om de camera aan te zetten), maar nu gaat dat toch vrij aardig.
Prop is een MasterAirscrew 9 x 7 x 3, en daarmee zie ik statisch 11500 ongeveer, wat (ik moet het een beetje schatten omdat Pé Reivers nooit 3 blads props echt duidelijk getest heeft) ik denk dat ongeveer 0,55 pk zou zijn, en ongeveer 2 kilo statische thrust.
Die PK's kan ik niet beoordelen, maar de thrust lijkt redelijk te kloppen. Durf er wel mee te vliegen in elk geval.
De prop snerpt wel, denk dat dat behoorlijk "funjet-achtig" gaat klinken in de lucht.
Met het onderdrukte toerental, valt het met de hitte redelijk mee, ik heb ongeveer 118 graden gezien, enstationair zakte hij redelijk vlot terug in temperatuur, dus hier durf ik toch wel wat mee te taxiën en er zal denk ik voldoende warmtebuffer zijn voor een veilige take-off run.
Opvallend is, dat het klepje zelfs bij de voorlopige en haastige afstelling, onmiddellijk zijn heilzame werk doet: was op de testbank (geen solenoid) het uitlaatresidue nog vies en zwart, nu nevelde er een doorzichtig bruine olie over de linkervleugel.
Als de pusherpipe binnen is, ben ik dáár ook vanaf trouwens.