Hier de beloofde foto's en de oplossing die ik heb voor de drager.
Eerst het ontvangen pakketje:
Hij is huge! en ook met het lopen, wat een bruut geweld. Met een houten 18*10 7600 toeren. Moet meer kunnen volgens mij maar goed, das nog experimenteren met de resopijp. Verder is het dus wennen met de choke. Begint al te komen, maar ik heb nog wel aardig wat spierpijn in mn arm van het slaan... soms duurt het wel ff, soms gaat ie zoals de omschrijving zegt, in 2 klappen.... dus nog ff oefenen zeg maar. Verder is het gas respons echt bijster goed, wat een vermogen en direct op toeren! De binnenkant bekeken ziet er robust uit. Als iemand geinteresseerd is wil ik daar wel foto's van maken, maar de drijfstang en de krukas zijn groots uitgevoerd. De hoofdlager is nog groter, wat een ding. De drijfstang is netjes met tonlagers uitgevoerd (helaas geen elipse of hoe ze ook heten, die richten zichzelf...) de zuiger is bolvormig vanboven met 1 zuigerveer. Verder is ie echt super netjes afgewerkt. Complimenten voor MVVS. Een nette motor tegen een goede prijs!
Verder zat ik dus een beetje te tobben met de drager. Verschillende dingen geprobeerd waaronder de boel op rubbers en de demping ook met rubbers. Hier de test opstelling.
Was niet naar mn zin, veeeel resonantie. dus maar eens star op de bok gezet. Ook veel trillingen. Toen kwam het idee aan de hand van de big lift van Hans Meij, de rubbers in de plaat te brengen inplaats van erachter. Eigenlijk is dat krek het zelfde als de dubro steunen. Hierbij heb ik de d-lock rubbers gebruikt: draadeinden afgezaagd en gat ingeboord. ringen drop en huppa. Werkt fantastisch. De hoogfrequente trillingen zijn aanvaardbaar geworden en bij laag toerental is het ook veel liever.
De drager ziet er nu zo uit:
De drager is van 6mm epoxy met keplar glasvezel (iemand nodig? heb ik in overvloed) en weegt nu met de rubbers en bouten 140 gram...acceptabel wel...
Het probleem waar ik dus mee zat is, zoals je kunt zien dat het motorschot klein moet zijn. Tussen het schot en de motorkap aan de bovenzijde zit maar 8 mm (volgens tekening). Dus das niet veel ruimte om uit te breiden zodat die rubbers zover mogelijk uit elkaar staan. Maar goed, zo is het acceptabel en past het mooi op de dome die emhw had bedacht. Dus die moet ik nu in elkaar zetten.
Goed dat was het. groet en bedankt voor alle hulp in het nadenken...