Het leek me wel interessant om hier een discussie over te hebben, puur om achter alle kanten van het verhaal te komen. en uiteraard interessante standpunten te lezen.
Persoonlijk vind ik de nieuwe wetgeving mbt de oldtimers erg jammer. Niet zozeer voor de mensen die een dure oldtimer hebben, deze staat veelal toch wel in een stalling opgeslagen. maar wat met de mensen die een 'gewone' oldtimer hebben?
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een Golf 1 Cabrio GLI. Nu is de Golf 1 niet zo'n bijzondere auto, maar nette originele exemplaren worden toch wel erg schaars. Deze auto hebben ze inmiddels als 12 jaar, en in deze tijd is er weliswaar 20000km bij op gereden. (staat nu op 135k km)
Dus om nu te zeggen dat deze erg belastend is geweest voor het milieu in die tijd,.. nou, nee.
Ik vind het zelf gewoon krom dat een wetsvoorstel wat op verkeerde cijfers is gebaseerd door de 2e en 1e kamer is gekomen. en hier dus gewoon een hele tak van de automobiel handel in Nederland de nek omgedraaid is.
Maar goed, misschien kijk ik er wel te makkelijk tegenaan.
Wat ik vooral jammer vind is dat de oude 'gewone' auto's, zoals de Opel Kadet bijv. nu dus voorgoed zullen verdwijnen. Er word wel zo makkelijk gedaan over de 'overgangs regeling', maarja, dat betekend wel dat je gedurende 3 maanden van het jaar de auto niet op de openbare weg mag hebben staan. als je de auto dan niet op eigen grond kunt plaatsen, is dat toch weer gauw 700~1000 euro extra kosten per jaar.
Laten we het dan niet eens meer hebben over de waarde daling van de auto zelf.
Ik bedoel, dit soort auto's zelf zijn niet echt comfortabel of zuinig. ook zijn ze er vaak alleen omdat ze goedkoop zijn voor er bij, en voor dat geld een leuk jeugdsentiment hebben. Ik denk dat de meesten nu dus alsnog gewoon op de sloop belanden, ook al is het een mooi exemplaar.
Europees gezien zijn auto's vanaf 30 jaar klassiekers, waarom moet nederland dan meteen weer achterlijk doorschieten en hier 40 jar van maken?
Waarom kun je in nederland niet net als in duitsland een seizoenkaart voor de auto halen? En waarom mag je niet 2x binnen 1 jaar tijd de auto schorsen zonder dat het achterlijk duur word? Ik vind het ontzettend jammer dat dit nu zo de kop in gedrukt moet worden.
Persoonlijk vind ik de nieuwe wetgeving mbt de oldtimers erg jammer. Niet zozeer voor de mensen die een dure oldtimer hebben, deze staat veelal toch wel in een stalling opgeslagen. maar wat met de mensen die een 'gewone' oldtimer hebben?
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een Golf 1 Cabrio GLI. Nu is de Golf 1 niet zo'n bijzondere auto, maar nette originele exemplaren worden toch wel erg schaars. Deze auto hebben ze inmiddels als 12 jaar, en in deze tijd is er weliswaar 20000km bij op gereden. (staat nu op 135k km)
Dus om nu te zeggen dat deze erg belastend is geweest voor het milieu in die tijd,.. nou, nee.
Ik vind het zelf gewoon krom dat een wetsvoorstel wat op verkeerde cijfers is gebaseerd door de 2e en 1e kamer is gekomen. en hier dus gewoon een hele tak van de automobiel handel in Nederland de nek omgedraaid is.
Maar goed, misschien kijk ik er wel te makkelijk tegenaan.
Wat ik vooral jammer vind is dat de oude 'gewone' auto's, zoals de Opel Kadet bijv. nu dus voorgoed zullen verdwijnen. Er word wel zo makkelijk gedaan over de 'overgangs regeling', maarja, dat betekend wel dat je gedurende 3 maanden van het jaar de auto niet op de openbare weg mag hebben staan. als je de auto dan niet op eigen grond kunt plaatsen, is dat toch weer gauw 700~1000 euro extra kosten per jaar.
Laten we het dan niet eens meer hebben over de waarde daling van de auto zelf.
Ik bedoel, dit soort auto's zelf zijn niet echt comfortabel of zuinig. ook zijn ze er vaak alleen omdat ze goedkoop zijn voor er bij, en voor dat geld een leuk jeugdsentiment hebben. Ik denk dat de meesten nu dus alsnog gewoon op de sloop belanden, ook al is het een mooi exemplaar.
Europees gezien zijn auto's vanaf 30 jaar klassiekers, waarom moet nederland dan meteen weer achterlijk doorschieten en hier 40 jar van maken?
Waarom kun je in nederland niet net als in duitsland een seizoenkaart voor de auto halen? En waarom mag je niet 2x binnen 1 jaar tijd de auto schorsen zonder dat het achterlijk duur word? Ik vind het ontzettend jammer dat dit nu zo de kop in gedrukt moet worden.