Gisteravond met de Enigma naar de tandarts geweest, na het flutter incidentje.
Bleek dat de DES428 al zijn tandjes nog had, verassend genoeg.
De tandwielen in de DES zien er groot en stevig uit, stevigste gearsetje wat ik ooit in een micro servo gezien heb. Een beetje minder was de oorzaak van het probleem. Het derde tandwiel na de uitgaande as (waar de hevel op zit), zit onder het tandwiel van de uitgaande as. Van dit tandwiel was het grote tandschijfje losgekomen:
Dit tandwieltje hoort met een klempassing op het kleine tandwieltje te zitten:
Leuke constructie, maar matigjes uitgevoerd. Zou haast denken dat het uit China komt....
Ik heb het de 2 tandwieltjes goed schoongemaakt met aceton en het tandwieltje gelijmd met Loctite 648. Dezelfde Loctite wordt ook gebruikt om pinions van gearboxen vast te lijmen die 3kw+ kunnen verdragen, moet ruim voldoende zijn voor een servo-tandwieltje.
Servo heeft al even gedraaid, lijkt te werken. Even laten drogen en morgen de boel terug inlijmen. Nu nog even verzinnen welke aandrijving er in de Enigma gaat... Probleem met de CC125 Opto is nog niet opgelost voor de 6S setup, zal wel de Neu 1509 worden waar ik vorig jaar mee vloog op het einde van het seizoen.
Groet,
Gerben