EnigmaTrike

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 22 mei 2017.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik weet niet meer of deze van voor of n bovenstaande herstelling waren, maar maakt niet uit. Een paar actieshots.
    Hier zie je de tail een beetje die de trike achterlaat. Ondanks dat het moeilijk blijft om mee te rijden, is het wel spectaculair om hem bezig te zien.
    [​IMG]

    Frontaal zie je mooi hoe ik de kanteling van de voorwielen overdreven heb. Maximaal denk ik. Maar komt de wegligging wel ten goed, ttz, iets minder slecht.
    [​IMG]

    Al bij al, met de gyro en met een niet versleten achterband valt er redelijk mee te rijden na wat gewenning. Al graaft het achterwiel zich iets makkelijker in, de vering en feit dat ik hem wat hoger op zijn poten heb gezet in vergelijking met toen hij net gebouwd was, heeft veel verbeterd. Ondanks dat het zwaartepunt wss wat hoger ligt nu.

    By the way: de rolkooi is er niet voor de looks: al heel veel zijn nut bewezen en echt wel nodig gezien de trike redelijk makkelijk rolt. Van het gepolijste alu is er op sommige plekken maar weinig meer van te merken :)
     
    Mark-013 vindt dit leuk.
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Nieuw probleem, electronisch deze keer. Mijn esc heeft het begeven. Op zoek naar een vervanging, maar dat post ik eens bij de electronica op het forum. Want niet zo eenvoudig toch...
    De esc in de trike kan echt niet zwaar belast worden, ik rijd enkel met 2S omdat k niet weet wat de aandrijving aan kan, en hoger dan 2S lijkt me niet nuttig naar rijgedrag toe. Nu al meer dan voldoende punch.
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Mijn trike leeft nog, rijdt af en toe. Maar ik kwam deze onlangs tegen: Eerste keer dat ik ene zie die qua idee en looks ook enorm dicht bij de mijne komt. Al ziet deze er nog wat sportiever uit, lichter ook. Achterkant van een 1/5 nitro motor, voorkant van een 2WD buggy. Heel tof gedaan! Er zijn meerdere filmpjes van dezelfde
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Blijft leuk maar moeilijk te rijden, zo te zien. Een gyro in het achterwiel helpt misschien?
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    correctemundo. Ik heb er een gyro opzitten op het stuur, dat helpt al enorm. Maar sinds wanneer is moeilijk niet leuk?
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Moeilijk is uiteraard geen probleem, maar in het filmpje ziet het er nogal onhandelbaar uit. Maar dat kan ook aan afstelling en/of de bestuurder liggen.
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Wel ik vind het straf dat hij wheelies trekt met 1 achterwiel. Dat helpt niet met de handelbaarheid. De mijne weegt wss wat meer, met meer gewicht naar voor. Zijn batterij ligt heel dicht tegen het achterwie. Mijn wilbasis lijkt er ook langer uit te zien. Wat spectaculaider dan de mijne, maar de mijne wellicht wat handelbaarder. Doel is nog altijd om een tilting versie ervan te maken... Ooit..
     
  8. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ziet er wel tof uit.
    Onhandelbaar hoeft niet altijd minder leuk te zijn, maar na een tijd gaat dat wel tegen steken.

    Heb dat met de raider ook, als ik de spur wat harder aandraai om hem wat meer omhoog te laten gaan van voor is hij gewoon onbehandelbaar, waardoor ik het algauw terug zet.

    Wel een tof ding!
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Het is wat uitdagender. Om goed te rijden kies ik ook een andere auto. Maar bij wijze van afwisseling en doordat het uniek is... maar al bij al valt het wel mee hoor bij mij door de gyro. Hij kantelt sneller. Maar door het ene achterwiel met spikes en ruim power, ideal vertikuteren voor het gras ook!
     
  10. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ja dat is zo.
    En je weet dat het niet 100% is, maar je hebt het zelf gebouwd en daar gaat het om.
    Daar gaat de hobby om en als je er maar plezier van hebt.
     
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Wel. Ik veronderstel dat dergelijke trike niet commercieel bestaat voor zover ik weet omdat het niet 100% te krijgen is. Ken alleen die racer van tamiya, maar is geen reverse trike
     
  12. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Heb je vooraan een stabilisator stang steken?
    Anders zou dit ook nog wat kunnen helpen voor het gedrag vooraan.
     
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    in de voorbrug die ik gebruikt heb, zit dat standaard wel, maar ik heb ze er net uitgehaald om beter rijgedrag te hebben.
    Bij een 4 wiel buggy wil je vermijden dat hij doorhangt in de bochten, bij een reverse trike heb ik ondervonden dat deze net wat moet kunnen doorhangen.
    Als de voorkant stijver is, dan flipt hij nog makkelijker.
    Ander verhaal wellicht mocht het een tilting trike zijn, maar das misschien voor later.
    De vering werkt ook anders dan bij een 4 wiel buggy. Daar werken de shocks hard om de 4 wielen aan de grond te houden, bv wanneer ene over een bubbel rijdt. Maar bij een trike helt hij gewoon, 3 wielen maken per definitie altijd contact, 3 punten staan altijd stabiel. Als er dan ene een duw omhoog krijgt, is er meer kans dat hij flipt dan dat de shock het opvangt. Daarom dat ik de shocks zo slap mogelijk zet en de rijhoogte relatief laag. Een reverse trike baanmodel of drifter lijkt me dan ook meer voor de hand liggend dan een offroad model. Maar beetje uitdaging kan geen kwaad.
     
  14. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Met een trike heb ik natuurlijk geen ervaring.
    Maar dan kan je nog wel spelen met schokdemperolie en veren.
    Blijven proberen en aanpassen waar mogelijk. Ik zou zeggen uiteindelijk kom je er wel, maar je bent er al.
     
  15. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    jup, heb er idd al wat mee gespeeld. Of het optimaal is weet je nooit :)
     
  16. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Bwaah, het is het plezier dat we ermee hebben hè ;)
     

Deel Deze Pagina