Esc vs bec

Het kan bij elke Kontronik alleen bij de Koby kan je een 2S lipo eraan hangen.
Bij de andere moet je 4 NiMh cellen gebruiken.

Alleen kost een Koby 40LV al 100 euro...

GJ

zit net op de kontronik site te lezen,, maar kan daar niks over vinden,,
weet je waar ik daar wat over kan lezen?

van de kontronik site,

Welke ondersteuning kan ik verbinding batterij?

Wanneer we een vier-cell batterij ondersteuning NiCd of NiMh accu aan te bevelen. Voor de regelaar kan ook een reeks Koby twee cell LiPo batterij kan als een drager.

De buffer batterij is verbonden met een vrij slot ontvanger. De aansluiting van diodes niet nodig.

dat begrijp ik,, maar zie nergens staan dat ze de spanning in de gaten houden en dit aanvullen zodat er een vaste 5, zoveel volt ontstaat

jeedee

Nee, het staat in het linkje wat ik al gepost had.

Welchen Stützakku soll ich anschließen?

Je kan op elke Kontronik regelaar op een willekeurig kanaal een 4 cellen NiMh pak aansluiten.
Alleen bij de Koby kan je een 2S lipo gebruiken, dit heeft te maken met de mogelijkheid om een hogere becspanning in te stellen (7,4V)

Of het echt veilig is laat ik aan jullie over, persoonlijk zou ik gewoon lekker met een losse Castle bec werken of 2S met diodes.

GJ

Nee, het staat in het linkje wat ik al gepost had.

Welchen Stützakku soll ich anschließen?

Je kan op elke Kontronik regelaar op een willekeurig kanaal een 4 cellen NiMh pak aansluiten.
Alleen bij de Koby kan je een 2S lipo gebruiken, dit heeft te maken met de mogelijkheid om een hogere becspanning in te stellen (7,4V)

Of het echt veilig is laat ik aan jullie over, persoonlijk zou ik gewoon lekker met een losse Castle bec werken of 2S met diodes.

GJ

ik heb het gelezen,,,, maar daar staat alleen dat het samen aangesloten kan worden,,, niet dat de esc het reguleert en controleerd

jeedee

Lijkt me logisch he..
Als de regelaar de ontvanger van spanning/stroom voorziet en je zet op je ontvangeraansluiting een accu erbij dan wordt die accu ook gevoed.
Enige is dan dat je de BEC zwaarder belast als hij ook nog eens een laadstroom moet leveren.
Kontronik schijnt dat te kunnen.
Bij de Koby zou je dus ook 2S servo's moeten gaan gebruiken want je hele systeem wordt dan rond de 7 Volt.

In theorie zou je dit met elke regelaar met BEC kunnen doen.
Ze leveren allemaal genoeg stroom, je moet alleen de spanning goed af kunnen regelen.

GJ

Lijkt me logisch he..
Als de regelaar de ontvanger van spanning/stroom voorziet en je zet op je ontvangeraansluiting een accu erbij dan wordt die accu ook gevoed.
Enige is dan dat je de BEC zwaarder belast als hij ook nog eens een laadstroom moet leveren.
Kontronik schijnt dat te kunnen.

ik weet het niet,, ze zeggen dat zelf niet,,,

In theorie zou je dit met elke regelaar met BEC kunnen doen.
Ze leveren allemaal genoeg stroom, je moet alleen de spanning goed af kunnen regelen.

GJ

elke andere fabrikant raad dit namelijk af,,,

jeedee

Als je BEC spanning hoger is dan je nominale batterijspanning dan gaat er veel stroom lopen richting de accu, dus hij gaat overladen en trekt de BEC onderuit, waardoor je servo's het weer niet doen.
Kontronik is waarschijnlijk zo goed in te regelen dat ze het aan durven.

Ik blijf het link vinden want als je regelaar uitfikt (nou zal dat met jullie vermogens wel meevallen) of er komt sluiting ergens in je stroomkring dan ben je alles kwijt.

Het kan altijd gebeuren maar ik ben zoveel mogelijk voor alles doorsolderen, geen stekkers en een aparte voeding voor de ontvanger.
Dat is persoonlijk, misschien een afwijking omdat ik dat al 30 jaar zo doe.

GJ

ik snap dat de ontvanger accu dan geladen zal worden,,,
echter of dat iets is wat je in je vliegtuig wil,.,, is wat anders

ik denk ook dat een losse ontvanger accu beter is,,, echter heb je dan geen back up,,,

jeedee

Waarom zou je een backup nodig hebben voor iets wat al tientallen jaren goed werkt.
Zo min mogelijk stekkerverbindingen, een goede (geen HK) schakelaar en goede solderingen, dat is de truc.

GJ

Waarom zou je een backup nodig hebben voor iets wat al tientallen jaren goed werkt.
Zo min mogelijk stekkerverbindingen, een goede (geen HK) schakelaar en goede solderingen, dat is de truc.

GJ

ja das waar,,, of je altijd een ontvanger accu kwijt kan is natuurlijk wel een puntje,,,

jeedee

Tuurlijk kan je een 2S lipootje kwijt.
Als je ziet waar ik laatst mee vloog en hoe ik dat erin heb moeten frommelen dan hebben jullie een zee van ruimte.
Dat ging allemaal maar net, maar nog zat ruimte voor een lipootje met CC bec.
Een 200 mAh pakje is zat voor jullie, dat is 20x35x8mm.
En je kan dan eventueel nog het pakje ontleden, dan zou je een plakje van 20x70x4mm hebben, dat kan je eventueel nog ergens onder je aandrijfaccu kwijt.

GJ

Tuurlijk kan je een 2S lipootje kwijt.
Als je ziet waar ik laatst mee vloog en hoe ik dat erin heb moeten frommelen dan hebben jullie een zee van ruimte.
Dat ging allemaal maar net, maar nog zat ruimte voor een lipootje met CC bec.
Een 200 mAh pakje is zat voor jullie, dat is 20x35x8mm.
En je kan dan eventueel nog het pakje ontleden, dan zou je een plakje van 20x70x4mm hebben, dat kan je eventueel nog ergens onder je aandrijfaccu kwijt.

GJ

ik heb aan 200 mAh niet genoeg hoor,,, ik vlieg niet alleen wedstrijden,, en om nu elk kwartier naar beneden te moeten,,,, 2000 mAh is meer in de richting,,

2000???

Wat moet je daar mee?
Op 600 mAh kan je een hele dag vliegen en dan beweeg je je roeren flink.
Mijn roeren hebben het best zwaar, in de bochten staan 5 servos vol te drukken bij 250 km/u of meer.
Ik verbruik per vlucht van 15 minuten ongeveer 60 mA waarvan er 30 opgaan in het rakken vliegen, 10 minuten zweven is ongeveer 30 mA.
Je kan dus 20 uur zweven op 600 mAh.
Zet de logger met stroommeting maar eens in je ontvangervoeding circuit, al die verhalen van.. och, het trekt wel 10A en zo... onzin.

GJ

Back