Mag ik even mijn ongezouten mening geven...
In plaats van theoretische waarden te roepen lijkt het me handiger om gewoon lekker naar buiten te gaan en dan tijdens verschillende weersomstandigheden gewoon na de vlucht uit te lezen wat je verbruikt hebt, met dit ding
SM-Modellbau online Shop - UniLog Empfngerstromsensor 20 A mit GPN/FUT Anschlusskabel 2523
Het is zo afhankelijk van je vliegstijl hoeveel stroom je verbruikt.
Ook turbulente lucht kan je stroomverbruik enorm doen stijgen.
Digitaaltjes hebben gewoon (bewezen en gemeten) een hoger stroomverbruik als ze kracht moeten blijven zetten, dus ook in de middenstand.
Dit is een gevolg van hun precisie, ze willen per se op die exacte middenstand staan.
Een analoge servo is minder kritisch en is denk ik in F5J een betere oplossing.
Wat ook nog kan is dat 1 servo gewoon niet lekker loopt, die kan dan zomaar het dubbele trekken van wat normaal is.
Dat kan zelfs komen omdat hij niet goed ingelijmd is, als je een huisje klemt loopt alles zwaarder.
Omdat iedereen met digitaaltjes vliegt wil dat niet zeggen dat het beter is.
In de wedstrijdvliegerij zie je dat (te) vaak, als Pietje wint dan moet iedereen de spullen hebben die Pietje heeft.
Misschien is Pietje wel een betere piloot en kan Pietje zelfs met een Easystar winnen??
Echt, in F5J is toch echt de piloot een hele grote factor, daar is de meeste winst te halen, zorg dat je je model onder alle omstandigheden kent.
Gerben en ik hebben altijd in weer en wind gevlogen, je zal ons ook nooit horen zeuren dat het zo hard waait, zelfs een Cumulus kan je in een strakke wind 5 vliegen, dat maakt het juist leuk.
Dus.. weg van het internet, ga in een veld staan en lekker vliegen en meten.
GJ