Een voorbeeld voor Pim.
Omdat ik geen pakpapier meer heb een envelop van A4 genomen en de randen afgeknipt .
Pakpapier is iets dikker en steviger .
Papier een beetje oprollen zodat hij net het begin van het papier pakt .
Niet te strak beginnen , misschien eerst eens droog oprollen en kijken of je de rol makkelijk kan schuiven , het moet heel makkelijk gaan.
Dan een streepje CA leggen en direkt 1-2 cm verder rollen dan weer een streepje CA en verder rollen .......
zo verder tot alles is opgerolt , dan de rol er direkt afhalen van de buis en eerst minstens een kwartier laten drogen .
Dan schuif je hem weer op de buis en verlijmt de buitennaad met CA , aandrukken met een stukje plastik er overheen . (anders zitten je vingers ook vast

)
Daar na er weer afhalen van de buis .
Je kan nu binnen en buiten van de huls kijken waar nog wat CA op kan .
Bijna alles moet CA gezien hebben .
Nu eerst weer een half uur wachten en dan kan je hem op lengte maken en van bijde kanten de punt er af dremelen (of ijzerzaagje nemen)
Daarna haal ik even een halve rond vijl door de buis, hierdoor word hij wat gladder van binnen .
Bij gebrek aan een vijl kan je ook iets ronds nemen waar je een stukje schuurpapier op plakt.
Wel iets nemen wat er net in past .
Door dat ik geen groter stuk papier hat is hij iets dunner als hij eigenlijk moet zijn , de helft groter aan papier zou hier genoeg zijn .
Foto met een 30 mm Petrausch huls die 1 mm sterkte heeft.
Belangrijk is het telkens goed later drogen tussendoor en
geen aktivator gebruiken .
Door aktivator krijg je bubbels die niet meer weg krijgt .
Mvg Johan