Extreme Flight Vanquish [full review]

Zoekend naar een leuk kistje voor kunstvlucht las ik een review in de RCM&E van 12/2007, geschreven door Mike Williams (British free-style aerobatic champion).
Zijn bevindingen:
- een beetje coupling bij meskant; bijmixen van 5% hoogte
- beste resultaten bij CG op 120mm vanaf voorlijst
- 4S
- fantastische kist: goede kwaliteit, compleet, goede vliegeigenschappen
- goede all-round aerobaticskist

Lijkt mij ook wel wat! :cool:

Ik heb de afgelopen dagen enkele vluchten gedaan met de EF Vanquish van Jens.

De Vanquish vliegt meer als een F3A kist. Vliegt figuren heel strak, die coupling heeft de vanquish vrij duidelijk maar met een mixer is dat allemaal wel weg te werken.

Als je de Vanquish heel bruusk in een wall trekt, heeft ie veel last van wingrock (weg-snappen naar één kant toe). Maar als je rustig high-alpha gaat vliegen en dan verder trekt in een hover is het geen probleem. Ook inverted harrier is allemaal geen probleem. Rolling harrier-figuren doet hij even goed als de EF extra 58".

hallo,

Ik zit inmiddels er al sterk over te denken om ook een vanquish te gaan kopen. Ik vind hem er erg strak uitzien en wil graag een kist met extreme aerobatic mogelijkheden.

Ik zou hem dan willen gaan motoriseren met deze motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) $24.95 en dan icm deze regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $34.95 .
Als batterij had ik iets van een 3s 2200 of 2500mah in gedachten...lijkt dit wat?
Het is wel de bedoeling dat hij kan hoveren en ook nog genoeg power heeft om m er uit te trekken.

Omdat een F3A-style kist nu eenmaal niet kan zonder spinner heeft Bert eens gezocht naar de gepaste spinner, en die hebben we gevonden ;-) She is finally finished !!!

vanquishspin1.JPG

vanquishspin2.JPG

ziet er mooi passend uit! Wat ik bij het plaatje op je avatar zie is dat de prop wit is met een rode tip dat ziet er echt mooi uit!

Met welke maat prop vlieg jij?

ziet er mooi passend uit! Wat ik bij het plaatje op je avatar zie is dat de prop wit is met een rode tip dat ziet er echt mooi uit!

Met welke maat prop vlieg jij?

Die op de avatar is niet de mijne maar inderdaad heel mooi...

12* 6 APC als ik mij niet vergis... Binnenkort ga ik nog een XOAR prop testen op de Vanquish na super resultaten op de 58" Extra

Laatst bewerkt:
Ziet er super strak en snel uit.
Hoe snel vliegt zoiets?
hoe krijg je hem zo mooi in die kleuren?
Verf...? of plakken / bespannen...?

greetz Jeroen

Ziet er super strak en snel uit.
Hoe snel vliegt zoiets?
hoe krijg je hem zo mooi in die kleuren?
Verf...? of plakken / bespannen...?

greetz Jeroen

Het is geen speedmodel dus heel snel gaat dat niet, laten we zeggen een "normale" vliegsnelheid. Het is een ARF en is dus volledig in deze kleuren bespannen als hem koopt.

Hoe hard gaat ie?
Hoe hoog kan die?
Hoe ver kan die?
Mag ik ook eens proberen?

:D

Nee, ik ben nu echt op zoek naar een houte en bespannen model, die schuimpjes komen een beetje me neus uit:p. Ik kan inmiddels ook best goed vliegen dus dat is t probleem niet. Misschien 'extreme aerobatic mogelijkheden' een beetje overdreven maar wel gewoon een model waar je goed snaprols etc. mee kunt.

Nee, ik ben nu echt op zoek naar een houte en bespannen model, die schuimpjes komen een beetje me neus uit:p. Ik kan inmiddels ook best goed vliegen dus dat is t probleem niet. Misschien 'extreme aerobatic mogelijkheden' een beetje overdreven maar wel gewoon een model waar je goed snaprols etc. mee kunt.
OK.
Ik vind zelf de Angel 30s van Sebart ook erg mooi. Heeft precies dezelfde afmetingen en mogelijkheden.

Is dat een Protech spinnertje? Het is wel de kers op de taart natuurlijk, alhoewel ik toch voor een gele spinner gegaan was denk ik.

Het is een, ik citeer van de verpakking "Super aluminium Backplate spinner" van Irvine.
Ik vind een witte spinner wel mooi. Het ging hem vooral om om de juiste maat te testen.
51mm it is.

Wat is eigenlijk het leeggewicht? Dus zonder ook maar iets van besturing er in? Er staat overal alleen vermeld dat hij vliegklaar rond de 1200gram is.

Back