Extreme Flight Vanquish [full review]

Inderdaad, maar de tandwielen van de JR's zijn zo slecht dat er van de precisie maar weinig meer te merken was.
Ik heb destijds op mijn kist alle jr's vervangen door hitec's en mijn gevoel was dat mijn kist nu met meer precisie vloog en dat ondanks de minder precieze servo's :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe video online gezet... Het is de eerste van enkele onbewerkte video's die ik online zal plaatsen. Ik denk dat het wel interessant is om de vliegeigenschappen beter te kunnen inschatten. Een bewerkte video is wel leuk, maar je kan er uiteindelijk niet zoveel uit opmaken.

Deze eerste is een vlucht met de vanquish op een heel kleine ruimte. Je zal misschien wel wat shots herkennen die ik al gebruikte in de compilatie video. Het is eigenlijk constant 3D, het aantal verschillende figuren is beperkt omdat het toch wel een risicovolle locatie was :-) ...

I hope you enjoy;

http://www.3dcollege.be/videos/VanquishShockySpaceUnedit1.wmv
ps: 210mb of pure pleasure :-)
 
Laatst bewerkt:
knap vliegwerk, dat zondermeer, maar het filmpje zegt mij vrij weinig, just omdat het alleen maar 3D is.. dus het brutere hak en breekwerk ;)
 
knap vliegwerk, dat zondermeer, maar het filmpje zegt mij vrij weinig, just omdat het alleen maar 3D is.. dus het brutere hak en breekwerk ;)

Inderdaad, 3D werk, maar het toont wel dat er goed 3D mee te vliegen is. Sommige mensen denken echter dat het totaal niet te doen is met deze kist. Zoals ik ook al zei is dit deel 1. Ik post later nog een 2de deel van met wat meer gewoon vliegwerk.
 
Ik heb een nieuwe video online gezet... Het is de eerste van enkele onbewerkte video's die ik online zal plaatsen. Ik denk dat het wel interessant is om de vliegeigenschappen beter te kunnen inschatten. Een bewerkte video is wel leuk, maar je kan er uiteindelijk niet zoveel uit opmaken.

Deze eerste is een vlucht met de vanquish op een heel kleine ruimte. Je zal misschien wel wat shots herkennen die ik al gebruikte in de compilatie video. Het is eigenlijk constant 3D, het aantal verschillende figuren is beperkt omdat het toch wel een risicovolle locatie was :-) ...

I hope you enjoy;

http://www.3dcollege.be/videos/VanquishShockySpaceUnedit1.wmv
ps: 210mb of pure pleasure :-)



yea dude JVDO STYLE rules ;)
 
Zo vandaag de vanquish ingevlogen.

Wat een heerlijk kistje:
306849fc956f456c0.jpg


Ik heb de nieuwe Hyperions CX G3 4s/2500 er in.
8 minuten 1500 mAh eruit >> en dan vervolgens 13 minuten laden, das echt RELAXED...

Met de airboss/torque setup draai ik:
APC 12x6E
9200 RPM
45 Ah
700 Watt...

Ik heb geen vergelijk dus zijn deze specs een beetje oke?

Groeten,
Jeroen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je vind het heerlijk vliegen, dan zijn de specs dus ok :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en de eerste goede vluchten!
 
dan zijn de specs dus ok

Ja ik zit een beetje met die 45 Ah statisch volgas.
Ik weet niet of dat in de lucht nog hoger wordt?

Het is namelijk maar een 45 Ah regelaartje het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik die steeds (ongewenst) maximaal zit te belasten.... dat zou dan weer iets te veel van het goede zijn.

Daarom mijn vraag of de specs oke zijn.

Groeten,
Jeroen
 
1500 mAh na 8min dat is best weinig, ik vlieg met dezelfde setup... Maar op 7min heb ik 80% van de capaciteit weg... Ik zal waarschijnlijk wat meer gas geven lol
Ik weet nietmeer juist hoeveel A ik trek op volgas... staat hier misschien wel ergens te lezen in dit topic... anders zal ik het wel nog eens meten
 
1500 mAh na 8min dat is best weinig

Ik heb inderdaad niet vaak volgas gevlogen... maar gewoon een beetje met 't gas gespeelt.

anders zal ik het wel nog eens meten

Dat zou fijn zijn, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal!

Groeten,
Jeroen

ps. even off topic, ben je nog van plan een F3AX wedstrijd in someren mee te pakken. Er is er één in mei (de eerste) en de laatste in september.
 
Blijkbaar gaf ik in het begin ook minder gas :-)
Zal er eens een A meter bijnemen binnenkort...

[50794] extreme-flight-vanquish-full-review-5

Ik denk niet dat ik naar someren kom... Heb nietveel goesting in lawaai discussies (als je al MOET met een 3blad vliegen) ik blijf wel lekker in België, Frankrijk etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nietveel goesting in lawaai discussies (als je al MOET met een 3blad vliegen) ik blijf wel lekker in België.
Heb ook nietveel zin om laatste te eindigen omdat hij 1db meer maakt ofzo...

Dat men met een 3-blads moest vliegen dat was i.v.m. de Fly-in om de buren niet te veel te belasten....
Maar in het F3A-X regelement staat nergens dat jij bij de wedstrijd in Someren met een 3-blads moet vliegen ;)...

Maar inderdaad wordt er in NL wel strenger gekeken naar het geluid.
Maar neem nu Kurt, met "zijn" vliegstijl maakt een 2-blads ook niet veel lawaai. Het heeft voornamelijk te maken hoe de piloot met zijn "gasstick" weet om te gaan.

Het zou jammer zijn dat men niet aan de nederlands competitie mee zou willen doen omdat men bang is slecht te scoren op het geluid. Er hangt wel een redelijke K-factor aan. Maar de "skills van de Belgen" ligt to zó hoog dat ze op andere vlakken wel wat hoger scoren..... Kom je gemiddeld toch lekker hoog uit !!! ;-)

Groeten,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Dat men met een 3-blads moest vliegen dat was i.v.m. de Fly-in om de buren niet te veel te belasten....
Maar in het F3A-X regelement staat nergens dat jij bij de wedstrijd in Someren met een 3-blads moet vliegen ;)...

Maar inderdaad wordt er in NL wel strenger gekeken naar het geluid.
Maar neem nu Kurt, met "zijn" vliegstijl maakt een 2-blads ook niet veel lawaai. Het heeft voornamelijk te maken hoe de piloot met zijn "gasstick" weet om te gaan.

Groeten,
Jeroen

Kurt's kisten zijn gewoon super stil, hij vliegt ook maar aan een max van 5600rpm ofzo dusja dat kan niet echt veel lawaai maken...

Maar heb net de data bekeken... In mei heb ik al een fly in, in Diepenbeek (waar ik met gino heb afgesproken om zijn kist op te halen voor coupe de paris) en September is de datum van EXFC. Misschien een volgende editie...
 
Kurt's kisten zijn gewoon super stil, hij vliegt ook maar aan een max van 5600rpm ofzo dusja dat kan niet echt veel lawaai maken...

Maar heb net de data bekeken... In mei heb ik al een fly in, in Diepenbeek (waar ik met gino heb afgesproken om zijn kist op te halen voor coupe de paris) en September is de datum van EXFC. Misschien een volgende editie...


Das spijtig,

Als mijn Yak in orde is wil ik graag een wedstrijd in België meevliegen...
Maar dat is dan van mijn kant nog behoorlijk trainen!!

Groeten,
Jeoren
 
Er hangt wel een redelijke K-factor aan.

De K-factor is 1.5, dus dat is te verwaarlozen:) Je moet in ieder geval zorgen dat je stil genoeg bent, dat is helder. Maar dat kan eventueel ook met een 2-blads, dat is al vaker bewezen....
 
Back
Top