Je moet in ieder geval twee dezelfde hebben, want als de roerhoorntjes dezelfde kant op bewegen, moeten de scharnieren ook naar dezelfde kant uitslaan.Als je dan bij RBC zo'n setje PSH's koopt, een linkse en een rechtse, heb je dan de goede combi, of moet je twee rechtsen (of linksen), i.c. twee setjes kopen?
Als je inderdaad A=B maakt, blijft de hoek tussen de stangetjes constant, en kun je er dus gewoon een bocht in buigen. Je schuift 'm dan door een servotonnetje en klemt dat in de knik vast.Vraag: hoe krijg ik twee stuurstangetjes samen op een servo-arm bevestigd, zodanig dat ze nog wel de vereiste bewegingen kunnen maken?![]()
Maar met A=B worden de servobewegingen misschien wel erg beperkt. Bovendien denk ik dat je niet voldoende ruimte in het kielvlak hebt als je de servo zo ver naar achteren plaatst, vandaar dat ik voorstelde om de servo op z'n kop te plaatsen, met het servohuis in dat beroemde kapje.
Beslis je om B<A te maken om meer servo-uitslag te hebben, dan ga je problemen krijgen met twee PSH's i.v.m. ongelijke uitslagen en dus torderen van het hoogteroer. In dat geval zou ik 1 PSH overwegen, tenslotte hebben de meeste kisten met doorlopend hoogteroer ook maar 1 roerhoorn. Het komt alleen wat asymmetrisch te zitten, dus zorgen voor voldoende torsiestijfheid. Of met 2 PSHs het hoogteroer in tweeën delen.
Ik vind ook dat je veel scharnieren gepland hebt, uiteindelijk dienen de PSHs ook als scharnier.