Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een Bushmaster is altijd nog te koop. Zo een kist wordt toch wel een stuk lastiger denk ik.
Valt nog vies tegen hé licht bouwen.. Net zoals bij mij is het een gevecht aan het worden tussen (te) licht willen bouwen en sterkte.
Je moet het als geheel beschouwen, nu staar je je blind op je uitgehongerde (leuk gevonden) romp zoals ik op mijn bespanning deed..
Succes met de verdere bouw en ik ben benieuwd naar je maiden..
Voor de rest rustig aan en het is maar hobby, er zijn veeeeel belangrijkere zaken...
O ja, vertel.Voor de rest rustig aan en het is maar hobby, er zijn veeeeel belangrijkere zaken...
Ik denk, mag ik zo inschatten, dat Ramses er nu wel een beetje de pest er over in heeft. Zo precies als hij altijd is en nu gaat het niet zoals hij het wil. Ik kan me dat in ieder geval goed voorstellen.
Hoe groot wordt het tankje? 10cc
Succes met het inlopen gewenst..
Ik dacht eigenlijk dat het meer race motoren waren . . .
Wat een schatje!.
Dank je Bart
.
Update Storch B:
De motor voor Storch B is binnen
Wat een pracht (miniscuul) stukje techniek!
Het is een Norvel 0.049 (0.8cc) tweetakt motortje met ABC zuiger en cilinder en Schneurle porting.
Ook voorzien van een regelbare (rc) carburateur en een echt uitlaatje.
Ongelopen en compleet in origineel doosje met beschrijving en compressie ringetjes!
Een bekend en geprezen motortje in de 1/2A wereld, ik ben erg benieuwd!
Zelf heb ik alleen ervaring (in t verleden) met Coxjes in deze maat, maar die zijn toch behoorlijk anders...
Deze Norvel 0.049 weegt compleet trouwens maar 57 gram!!
![]()
Aansteker er voor de foto bij gelegd ter schaalreferentie:
![]()
Groeten, Ramses
.
Voor wat het waard is: deze motortjes lopen "stationair" bij ongeveer 6000 toeren, 5 en half als je een hele goeie hebt.Maar ik heb de RC versie met een regelbare carburateur.
Kan dus het toerental met een servootje regelen...
Druk aansluiting is bijna net zo groot als de uitlaatopening...![]()
Voor wat het waard is: deze motortjes lopen "stationair" bij ongeveer 6000 toeren, 5 en half als je een hele goeie hebt.