.
Er zaten zoals in de vorige post vermeld nog enkele plekjes op de romp waar wat rimpels in zaten.
Ik heb een verfbrander gepakt om te kijken of ik die nog strak kon krijgen.
Uiteraard de verfbrander op de laagste stand gezet en over de romp heen en weer bewogen.
Tot mijn verbazing lukte dat prima, het tissue met spanlak en de kleurlak trok mooi strak
....
en toen ging het finaal mis!!!!
Ik hielt constant m`n linker hand bij de romp om te voelen of het niet te heet werd.
Om het transparante plastic van de cockpit te beschermen hielt ik een plankje voor het glas, zodat deze niet kon vervormen.
Waarschijnlijk ben ik een klein moment toch te dicht bij de romp gekomen met de verfbrander....
INEENS EEN KLEIN VLAMMETJE EN BINNEN ENKELE SECONDEN STOND DE HELE STORCH IN DE FIK!!!
Vlammen van ruim een meter hoog, brandalarm ging af en de zolder stond vol rook.... paniek!
Dan is zo`n klein kistje met 114 cm spanwijdte ineens een heel groot brandend object!
Ik heb een brandblusser op de slaapkamer van mijn dochter staan, maar dit ging zo snel dat ik geen tijd had die te pakken.
Ik heb oude dekbedden/dekens op zolder liggen die ik gebruik om kisten op te leggen op de bouwtafel om beschadigingen te voorkomen.
Snel zo`n oud dekbed gepakt en over de E-Storch gegooid....
Om te voorkomen dat het dekbed ook in de fik zou vliegen, flink op het dekbed geslagen tot het vuur uit was...
Toen het grote vuur uit was snel het smeulende dekbed in de tuin gegooid en alles wat verder nog smeulde nat gemaakt.
Weg
E-Storch....
Overal op zolder daalden stukjes verbrande Storch neer:
Je ziet aan de brandplek op m'n bouwtafel nog hoe de Storch erop stond...
De brandende vleugels hebben een afdruk gemaakt, er is echt helemaal niets meer van over:
De electronica is ook verwoest, alle servo`s, etc compleet gesmolten en vervormd:
Dit was de E-Storch:
Jammer van de
E-Storch,
maar ook heel erg veel geluk gehad!!
De grote 1/3 Fokker V23 romp stond namelijk ook op de bouwtafel en als die ook vlam had gevat dan wil ik niet weten hoe het verder afgelopen was...
Gelukkig heb ik nog de
B-Storch en ga daar weer verder mee!
Groeten, Ramses
.