Finish verslag Top-flite p-47

De airbrush is inderdaad een ''evolution two in one'', gekocht bij airbrush services almere, compleet met demonstratie erbij. Erg leuke winkel.
@ Matthijs, nee de tentamens zijn achter de rug, dus ik heb tot maandag helemaal niks meer voor school :oops:. Dus tijd gehad om de droptank in elkaar te zetten, netjes uitgesneden en aan de voorkant verzwaard met twee ringetjes die met elkaar acht gram wegen. Niet veel maar zeven gram werd aanbevolen dus dat maar gedaan. Nadat ze aan elkaar gelijmt waren was de voorkant en achterkant open dus dat maar dicht gemaakt met glasmat en epoxy. Hij hangt nu lekker te drogen:

Morgen even schuren en een laagje grondverf er overheen, dan kan gelijk het vliegtuig weer bijgewerkt worden. We hadden namelijk geen afplaktape gebruikt dus moest er geschuurd worden. Dat ging op een plekje iets te fanatiek dus daar komt weer wat grondverf. Verder staat hij klaar om de onderkant te spuiten dus ik hoop dat vaders donderdag nog wat tijd over heeft :wink:

Hallo Ruben,

Ik ben net sinds gisteren lid van dit forum. Heb jou verslag door zitten lezen in grote lijnen. Ziet er goed uit. ik heb Zelf 2 van deze P-47's gehad met flapsen retracts. ( bubble versie) Perfecte kisten.
Beide verloren doordat iemand anders zijn zender activeerde...
Als mosterd na de maaltijd.... voor die pannel lines moet je in een computerzaak zijn, de tape die ze op printplaten gebruiken is hier zeer geschikt voor. spuitplamuur erover en klaar is kees.

Met vriendelijke groet,

Martin Barbier.

Hoi Martin,
Welkom op het forum!!! :D :wink:
Leuk om te horen dat jij er ook twee gebouwd hebt en nog leuker om te horen dat ook die van jouw goed vliegen :D
Wel zonde dat ze beidde gecrashed zijn :( en al helemaal door zo'n fout, daar heb je toch een knijperbord voor??
De tip van de tape is zeker een goede voor een volgende kist, het resultaat van mijn tape valt me alles mee maar kant en klare tape is natuurlijk altijd beter. Vooral omdat je dan steeds dezelfde dikte hebt. :)

Jippie!! Ik ga het redden om 6 mei mee te doen :D Vandaag alweer de maiden gehad, het was er zo'n mooi weekend voor. Eventjes flink doorgewerkt en uiteindelijk was het goed genoeg om te kunnen vliegen. Ik ben tijdens het bouwen vergeten om foto's te maken maar ik heb wel wat foto's van vandaag:

dsc0179ny4.jpg

Gefeliciteerd met je geslaagde maiden :thumbsup:

(nog een kist om op te jagen 2 en 3 juni :?: ;-) )

Inderdaad, ook gefeliciteerd. :P

Het lijkt of je de foto's er een beetje in random order neergezet hebt . . . :?

Vloog 'ie lekker?

jan.

Altijd mooi als een eigen bouwwerk ook nog vliegt :)

Gefeliciteerd met de maiden en nog vele mooie vluchten toegewenst :)

Jan, ze staan wel in de goede volgorde. Verklaring:
Foto's 1+2 eerste keer starten en in laten lopen van de motor.
Foto 3 ik zelf aan het taxiën
Fotot's 4+5+6+7 eerste vlucht met Bert aan de stuurknuppels, het hoogte roer was erg gevoelig dus uitslag moest verminderd worden.
Foto's 8+9+10 Na een tweedde vlucht nog een keer uitslag verminderd en dit is de derde vlucht, Bert heeft de starts en landingen gedaan, ik heb even wat rondjes gemaakt. Maar morgen weer een dagje vrij dus dan weer tijd om te vliegen :wink:
De flaps en het onderstel trouwens nog niet getest, één flap had soms de neiging om te blijven hangen en het onderstel had niet genoeg druk.

Ruben, gefeliciteerd. Lijkt wel een geslaagde week te worden zo met 3 maidens :D
Denk je dat je de volgende keer er een filmpje bij kan krijgen?

Dank voor de felicitatie's. :D Filmpjes zullen helaas niet lukken maar ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Ik heb er vandaag voor het eerst zelf mee gevlogen, de vlucht zelf ging fantastisch! Hij vliegt echt super. Helaas ging de landing niet goed en is het landingsgestel beschadigd en is de bevestigingsplaats in de vleugel ook aan één kant gescheurd. De schade is wel te repareren maar helaas maar één vlucht kunnen maken. Vliegen zelf deed ie wel heel goed dus ik kijk al weer uit naar volgend weekend :D

Hier zijn de foto's van het vliegtuig zoals hij er nu bij staat. Eerst de foto's van het spuiten van de ster op de vleugel:
Te zien is dat de verf iets onder de tape door is gelopen dus hij is er niet super strak opgekomen. Maar over het algemeen best een leuk resultaat. Eerst een mal van de buitenlijnen erop plakken:

Daarna het blauw erop spuiten:

Vervolgens de ster erop plakken en spuiten:

En het uiteindelijke resultaat:

Hier foto's van het vliegtuig geparkeerd in het gras, nog zonder het landingsgestel:

Helaas ben ik vergeten foto's te maken toen ik de cockpit aan het maken was maar hier is in ieder geval het resultaat:

En ten slotte nog de dummy motor:

Op deze foto is ook goed te zien dat in de warbird collors verf die ik voor alles (behalve de rode rand op de motorkap) gebruikt heb scheuren ontstaan zijn. Dit is op het gehele vliegtuig zo, niet zo erg als op de dummymotor maar toch. Aan de ene kant vind ik het wel een leuk effect maar het hoort niet zo. Iemand een idee hoe dit kan? Zelf dacht ik aan de grondverf, nu is er flexa gebruikt maar misschien had ik beter degene van warbird collors zelf kunnen gebruiken.
Maar nu de vleugel repareren anders kan ik het weekend niet vliegen.
Ruben

ik denk dat je te veel verf per laag hebt gebruikt. In dunnere lagen opbrengen...het onder je tape door lopen van de verf kun je voorkomen door eerst een laag verf op te spuiten (over het masker dus) die dezelfde kleur heeft als de ondergrond...

Bedankt voor de tip Christiaan, zal ik zeker toe gaan passen op de romp.
Het schema dat ik had genoemd was eigenlijk nooit helemaal de bedoeling geweest, het ging me meer om het groen boven en grijs onder. Beetje slecht uitgekozen voorbeeld, :oops: ik heb hier andere voorbeelden liggen maar die kan ik zo gauw niet op internet vinden. :wink:
Die strepen komen er dus niet op. Het schema dat er op komt is een beetje schaal maar niet helemaal omdat het eigenlijk een soort mix wordt van verschillende vliegtuigen. Zo vind ik de rode rand op de motorkap mooier dan die witte en zullen de stickers van ''bonnie'' en de Japanse vlaggen er wel opkomen.

duidelijk :wink:

maar de kleur klopt ook niet, en ik dacht toch echt te lezen dat je deze foto naar warbirdcolors had gestuurd :?:

zit nu zelf te twijfelen of ik wel warbirdcolors moet gebruiken voor mijn FW190... is toch wel heel erg duur naar mijn zin :?
misschien print ik wel gewoon mijn schema uit en ga ik bij de gamma zelf kleuren laten mengen met behulp van die handige kleurstrookjes die ze daar hebben, vraag is dan wel welke soort verf ik moet hebben aangezien ik het met een airbrush wil spuiten...

Ik had de kleuren gevraagd van de ''Miss Marry Lou'', vergeet dat ene schema maar :wink: Maar nu je het zegt, de kleur klopt niet echt met de ''Miss Marry Lou'' die ik hier uitgeprint heb. Nu maakt mij dat niet zo heel veel uit maar kan me goed voorstellen als je een schema in gedachte hebt en het klopt niet.
Maar als je nu gaat kijken hoe duur je fw-190d9 in totaal gaat kosten, dan vallen de kosten van de verf toch wel mee? Ik denk niet dat de verf van de gamma nouwkeuriger is dan deze.

Mwah, ik laat gewoon de goede kleur mengen, geen probleem :wink:

dat met de scheurende verf heb ik ook gehad op de plastic delen van mijn harvard, de verf lost voor een deel het plastic op en trekt het uit elkaar... ik denk dat het op de romp van jpuw p47 hetzelfde is maar dan dat de primer oplost...

Back