Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoek ik op Skymaster wordt ik hier ineens weer genoemd?!?!?!?!?!?!?Je ziet bij Berto's Skymaster dat je een hoop narigheid
Helemaal mee eens, ik heb er zelf ook een schaal 1 /4 van Balsa USA, en het is een echt een prachtig toestel met zijn eigen vliegeigenschapen.Kurt,
Vlot niet zo goed wegens andere verplichtingen maar alla.
Lees dit draadje eens voor wat tips rond het vliegen met de DR1 en mijn gevoel rond het toestel in dat zelfde draadje :
Probleem met een DR1 (van Flair in mijn geval) was dat hij, welle.........drie korte vleugels heeft die nogal hoog boven elkaar gestapeld zijn. Daardoor heeft het toestel, mede door de hoge laterale ligging van het zwaartepunt, de neiging om "door te rollen" bij gebruik van de ailerons.
Net als de echte is hij daardoor een beetje "bokkig" op zijn ailerons. Tevens heeft het toestel ook een tamelijk korte romp waardoor hij op zijn hoogteroer nogal vinnig is.
Je hebt tevens lift van 3 vleugels + een kleine vleugel tussen de wielen en een veel te klein kielvlak. Daarom is dit toestel allergisch aan crosswind en zeer moeilijk te vliegen in dergelijke omstandigheden. Het heeft tevens een gloeiende hekel aan te veel wind.
Tevens heeft hij een korte neus waarbij een 4-takt de enige optie is om geen plak lood in de neus te moeten kleven. Ten andere een 2-takt is bij zo'n toestel geen optie.
En heeft hij soms de neiging om op zijn neus te gaan staan wegens de positie van het landingsgestel.
Is dit toestel nu niet de moeite waard? Tja , toch wel, zeer zeker!!!! Want zeg nu zelf, dat vliegbeeld van een DR1 die een lowlevel pass doet tijdens een DAWN PATROL op zoek naar Neuports en Pups boven het vliegveld. Enig gewoon.
Het is een toestel die op en top schaal kan gemaakt worden, tot en met de vliegeigenschappen toe. Het is een toestel met karakter die met het nodige respect moet gevlogen worden. Als je een beetje rekening houdt met zijn tekorten kun je veel plezier beleven aan dit toestel. Laat je niet afschrikken door dit bovenste Jacques, gewoon dat plan op tafel leggen en beginnen bouwen jongen! Dan heb je een dame met pit en passie (nee nee ik overdrijf niet) die torenhoog boven de grijze muizen van het modelfirmament uitschijnt.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9188
Stevo
Als je de gegevens even op een rijtje zet dan hoeven we dat andere draadje niet door te spitten.
Gewicht met en zonder motor spanweidte Accu zijn het belangrijkste.
Motoren zijn er genoeg en hoeven niet duur te zijn.
Alleen de juiste kv waarde en het gewicht van de motor even uit rekenen.
Een 60A regelaar is waarschijnlijk goed en overkil is geen probleem zolang het niet te gek wordt.![]()
Het toe passen van een propsaver zou dan voordelen bieden.Prop mag inderdaad schaalgetrouw zijn, hout mag maar moet niet, mijn vorige DRI had de neiging heel tijd op zijn neus te gaan staan dus met hout zit ik dan niet echt snor.
Dat onderschrift is misschien het meest van nut voor de forummers die eerst vragen en dan pas gaan denken.![]()
Ik geloof dat ik nu verwarring sticht.
Dit mag je voor mij ook even uitleggen.
jan.