Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kelk heeft als er plek voor is twee voordelen .
1 door de turbulentie die ontstaat als je hem niet gebruikt blijft er 1/3 aerodynamisch over als effectief gat . In het turbulente gedeelte hoopt zich brandstof op.
2 door inlaat pulsen wordt er brandstof uit de carburateur gespuwed . Dankzij de kelk win je dus twee dingen . Een betere stroming voor en door de carburateur waardoor de motor prettiger loopt en je minder brandstof niet verbruikt .
Dan gebruik je toch en luchtfilter in plaats van een kelk? Een (goed) filter doet in wezen precies hetzelfde als een kelk (namelijk de lucht rustiger en "ordelijker" die carburateur in laten stromen waardoor er minder brandstof verloren gaat), met als extraatje dat er geen vuil in de motor komt. Win-win...Heb ik ook niet meer risico om vuil op te zuigen als hij aan de onderkant van mijn kap uitkomt?
om heel eerlijk te zijn zie ik eigenlijk niks... in ieder geval NIET iets waar ik me zorgen om zou maken...Iemand heeft voor me een duidelijke video kunnen maken waar je eigenlijk netjes kan zien hoeveel brandstof er uit de carb drupt tijden het starten.
Hmmm toch best wel veel hoor! Je ziet al snel een boel druppels vallen en ook vinden ze hun weg aan de buitenkant van de brandstofslang. Bij het openen van de chokeklep nog een relatief grote hoeveelheid lekkende brandstof.
Zo'n inlaatkelk lijkt me ok. Een filter of waar ik dit dan ook maar kan kopen zal best wel serieus zichtbaar zijn aan de buitenkant motorkap. Er is nu iets van een 15mm tussen de inlaat carb en de motorkap. Dus zit best wel dicht.
Dit hier https://www.justengines.co.uk/shop/carburettors/velocity-stack/?v=d3dcf429c679 lijkt me nu dus ideaal. Niet te lang en net lang genoeg om de overtollige benzine af te voeren en niet in m'n kap te laten lekken. Met deze lengte kom in net effen met de motorkap.
Ik zoek of ik dit nog ergens anders kan vinden buiten de UK. Ofwel draai of frees ik er zelf eentje uit alu.
Ik zou nog geen gat in de kap maken.
Is niet mooi en maakt meer herrie.
Je kan het altijd nog doen.