Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik vlieg voor de ontspanning, niet "omdat het moet"... Die tijd heb ik gehad.Uiteraard pak je met dit weer (wind) niet je mooiste speciale model of ga je voor een maiden, we hadden zelfs leerlingen die gewoon gingen vliegen (wel met zweet in de handen)
Verbeeld ik me dat, of waait het de laatste jaren vaak harder als zeg, een jaar of 5 geleden?
Nu woon ik in Zeeland, dus daar waait het (bijna) altijd, maar ik heb de indruk dat het vaker hard waait.
Netjes gemaaktFlensje in aluminium gefreesd en buisje gemaakt en buisje opengezet.
Bekijk bijlage 579633 Bekijk bijlage 579634
Dit gaat mijn kelkje worden.
Het geheel heb ik samen gelijmd met uhu endfest 300.
Bekijk bijlage 579635
Montage op m'n Da70. Laat de carb nu maar lekker spugen. Het zal nu tenminste niet binnenin mijn motorkap zijn.
Bekijk bijlage 579636 Bekijk bijlage 579637
Dat ziet er inderdaad netjes uit...
Tip: de motor zal nu vermoedelijk een haartje rijker lopen. Dat is normaal en kun je gewoon wegstellen met de naalden. Het betekent dus NIET dat de motor "slechter" loopt met die kelk.
Het wordt veroorzaakt doordat de :"stand-off", de wolk brandstof/luchtmengsel die bij bepaalde toerentallen door de carb naar buiten gespuugd wordt, niet meer wegwaait, maar in die kelk blijft hangen en bij de volgende slag weer naar binnen getrokken wordt. de motor verspilt minder brandstof, er komt dus meer in de cylinders terecht dan zonder kelk. Dus de naalden kunnen wat verder dicht.
Maar dit hadden zo bij TC toch ook op moeten merken?daar zitten de membraanplaatjes onder en ook een pakking, als je daar brandstof tussendoor ziet lekken dan draai je toch gewoon ff die grote schroef in het midden aan.... als die niet helemaal vast zat dan heb je het euvel gevonden..... daar had je de motor toch niet voor hoeven op te sturen naar Tony Clark, is gewoon een kwestie van de schroefjes ff aandraaien![]()
daar zitten de membraanplaatjes onder en ook een pakking, als je daar brandstof tussendoor ziet lekken dan draai je toch gewoon ff die grote schroef in het midden aan.... als die niet helemaal vast zat dan heb je het euvel gevonden..... daar had je de motor toch niet voor hoeven op te sturen naar Tony Clark, is gewoon een kwestie van de schroefjes ff aandraaien![]()
dat ben ik volledig met je eens, dat hadden ze moeten opmerken, vooral als er specifiek over is gemeldMaar dit hadden zo bij TC toch ook op moeten merken?