Flex RV8-70cc

Ja... die wind is wel een dingetje, ja... Ik ben vanmiddag ook voor de kat zijn dingetje naar het veld gereden...
 
Verbeeld ik me dat, of waait het de laatste jaren vaak harder als zeg, een jaar of 5 geleden?
Nu woon ik in Zeeland, dus daar waait het (bijna) altijd, maar ik heb de indruk dat het vaker hard waait.
 
Nou woensdagavond gisteren de hele dag kwam de wind ook bij ons zeer ongunstig over de bomenrij waardoor vliegen en vooral het landen tricky was…. Maar er was niemand die zn toestel liet staan, niet teveel over inzitten en gewoon vliegen en vroegtijdig de landing inzetten zodat je een paar doorstarts kan maken als er net een turbulente windvlaag aan komt
Uiteraard pak je met dit weer (wind) niet je mooiste speciale model of ga je voor een maiden, we hadden zelfs leerlingen die gewoon gingen vliegen (wel met zweet in de handen :D)
 
Uiteraard pak je met dit weer (wind) niet je mooiste speciale model of ga je voor een maiden, we hadden zelfs leerlingen die gewoon gingen vliegen (wel met zweet in de handen :D)
Ik vlieg voor de ontspanning, niet "omdat het moet"... Die tijd heb ik gehad.
 
Verbeeld ik me dat, of waait het de laatste jaren vaak harder als zeg, een jaar of 5 geleden?
Nu woon ik in Zeeland, dus daar waait het (bijna) altijd, maar ik heb de indruk dat het vaker hard waait.

Het is even wat off topic.

Ik denk dat als je wat langer terug kan kijken op de hobby dat je eerder de leuke mooie dagen onthoud.
Ik vlieg nu een jaar of 6 niet meer en voor mijn gevoel waait juist veel minder hard.
Ja ik woon midden in de polder dus voelt de wind wel, maar omdat ik niet meer vlieg heb ik er geen last meer van
 
Is gewoon nog niet het goede moment van het jaar
Wind hebben wij op het veld altijd wel. Zowieso altijd een 3
Leer je ook mee vliegen

afgelopen zaterdag zat tegen 4 a 5, an sich niet erg, tot het van 0 naar 5 ging in een tel
Dat is een dingetje..

regen wordt wel steeds gekker
Je kan in feite weinig plannen omdat ALS er regen voorspeld wordt, het meestal meteen een 2 sec plensbui is
Daar ga ik mn toestel niet in zetten..
 
Flensje in aluminium gefreesd en buisje gemaakt en buisje opengezet.
DSCN3569.JPG DSCN3570.JPG
Dit gaat mijn kelkje worden.
Het geheel heb ik samen gelijmd met uhu endfest 300.
DSCN3571.JPG
Montage op m'n Da70. Laat de carb nu maar lekker spugen. Het zal nu tenminste niet binnenin mijn motorkap zijn.
DSCN3573.JPG DSCN3572.JPG
 
Ziet er goed uit.
Je zou eventueel het gat groter kunnen maken en er een halve pingpong bal op lijmen.
Dan zit de inlaat alsnog in de kap.
Of er ruimte genoeg voor is kan ik natuurlijk niet zien.
Laat het mooie weer maar komen.
Eerst zo maar eens vliegen.
 
Dat ziet er inderdaad netjes uit...

Tip: de motor zal nu vermoedelijk een haartje rijker lopen. Dat is normaal en kun je gewoon wegstellen met de naalden. Het betekent dus NIET dat de motor "slechter" loopt met die kelk.
Het wordt veroorzaakt doordat de :"stand-off", de wolk brandstof/luchtmengsel die bij bepaalde toerentallen door de carb naar buiten gespuugd wordt, niet meer wegwaait, maar in die kelk blijft hangen en bij de volgende slag weer naar binnen getrokken wordt. de motor verspilt minder brandstof, er komt dus meer in de cylinders terecht dan zonder kelk. Dus de naalden kunnen wat verder dicht.
 
Dat ziet er inderdaad netjes uit...

Tip: de motor zal nu vermoedelijk een haartje rijker lopen. Dat is normaal en kun je gewoon wegstellen met de naalden. Het betekent dus NIET dat de motor "slechter" loopt met die kelk.
Het wordt veroorzaakt doordat de :"stand-off", de wolk brandstof/luchtmengsel die bij bepaalde toerentallen door de carb naar buiten gespuugd wordt, niet meer wegwaait, maar in die kelk blijft hangen en bij de volgende slag weer naar binnen getrokken wordt. de motor verspilt minder brandstof, er komt dus meer in de cylinders terecht dan zonder kelk. Dus de naalden kunnen wat verder dicht.

Op uw advies de naalden een klein beetje armer gezet. Ja denk wel dat de motor netjes loopt. Pakt supergoed op.
Motortest was een succes. De overtollige brandstof loopt netjes uit de kelk. MAAR waar ik ook een vermoeden had maar zonder kelk niet te zien.
Is dat er volgens mij brandstof lekt tussen het deksel en carburator aan de pomp zijde.
Want naast het flensje van de kelk is er een redelijk spoor van brandstof te zien na het lopen.
Maar zoals hier al eerder is gezegd moet ik de motor gewoon vliegen, dus dit zal wel geen kwaad kunnen dan.
Mogelijks is dit zweten.
Om jullie een idee te geven waartussen er brandstof vandaan komt kan je hier ook zien:
 
Daar hoort hij volgens mij niet te lekken, als het anders is laat ik me graag verrassen.
 
daar hoort ie niet te lekken..
mijn carb is normaal in principe droog, bij beide motoren
beide motoren hangt de opening omlaag
beetje nevel is normaal, dit niet.
al kan @brutus daar vast meer over vertellen

ff kijken als je hem open maakt of er iets in de pakking zit
of misschien zit ie gewoon los.
 
daar zitten de membraanplaatjes onder en ook een pakking, als je daar brandstof tussendoor ziet lekken dan draai je toch gewoon ff die grote schroef in het midden aan.... als die niet helemaal vast zat dan heb je het euvel gevonden..... daar had je de motor toch niet voor hoeven op te sturen naar Tony Clark, is gewoon een kwestie van de schroefjes ff aandraaien :rolleyes:
 
daar zitten de membraanplaatjes onder en ook een pakking, als je daar brandstof tussendoor ziet lekken dan draai je toch gewoon ff die grote schroef in het midden aan.... als die niet helemaal vast zat dan heb je het euvel gevonden..... daar had je de motor toch niet voor hoeven op te sturen naar Tony Clark, is gewoon een kwestie van de schroefjes ff aandraaien :rolleyes:
Maar dit hadden zo bij TC toch ook op moeten merken?
 
daar zitten de membraanplaatjes onder en ook een pakking, als je daar brandstof tussendoor ziet lekken dan draai je toch gewoon ff die grote schroef in het midden aan.... als die niet helemaal vast zat dan heb je het euvel gevonden..... daar had je de motor toch niet voor hoeven op te sturen naar Tony Clark, is gewoon een kwestie van de schroefjes ff aandraaien :rolleyes:

Dat was het eerste die ik had gedaan voor deze naar Toni Clark ging. De schroef zit goed vast. Ook al eens opengedaan, maar alles lijkt in orde. Soms lees ik ook verhalen van een deksel die niet helemaal vlak is. Maar ja misschien ben ik wat te kritisch op dit alles. Toch wil ik dat alles perfect is.
Dat Toni Clark daar niks over heeft gezegd leek het mij dan weer dat dit normaal is. Natuurlijk hoe lang hebben ze de motor laten lopen? Ik kan begrijpen als je de motor in de doos steekt en deze met de carb naar boven is gericht, er ook geen brandstof kan lekken, eender waar aan de carb.
Enfin zo lang de motor niet uitvalt tijdens een vlucht ben ik tevreden.
Hier zie je ook nog eens hoe hij er na een nachtje uit ziet. De carb had ik toen schoongeveegd.
Ook komt er wat bandstof uit het asje van de chokeklep aan de zijkant. Maar dit lijkt mij dan ook weer normaal.
Coverplate.JPG DSCN3576.JPG
 
Ik overweeg ook sterk om eventueel een volledige nieuwe carburator te kopen. Of het nu een garantiegevalletje is of niet kan met niet schelen.
Dan weet ik ook direct het verschil met die andere carburator.
 
Dat ziet er meer uit dat de brandstof tussen de kelk en de carburateur uit komt en lijkt ook meer op olie en dus normaal is met een nieuwe nog niet ingelopen motor.
Als de motor verder goed loopt zou ik zeggen, ga er nu eerst maar eens mee vliegen.
 
Ik zou er graag mee vliegen en kan eigenlijk niet meer wachten. Helaas hier WEER stomweertje met veel regen.:mad:
 
Back
Top