Flexacopter ---The Making Of---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je al de opties van een mikrokopter board niet nodig hebt is een OpenPilot board een perfecte keus.

Holco,
ik zie dat je ook een Openpilot board hebt, denk je dat dat gaat werken met de Flexacopter.
Ik zit er nl. over te denken om een Openpilot Flexa te bouwen ipv een Mikrocopter controlled.

Het enige wat ik mis bij het Openpilot board is de geintegreerde motorvoeding. Ja wel op een apart bord. maar beter dan afzonderlijk ESC's.

Laatst bewerkt:
het lijkt me geen goed id om hogestromen bij de elektronica te bouwen en een al in wan esc vind ik ook niks als er een stuk gaat ben je de klos.

het lijkt me geen goed id om hogestromen bij de elektronica te bouwen en een al in wan esc vind ik ook niks als er een stuk gaat ben je de klos.
Heb je ook weer gelijk in. Maar al die 6 ESC op die armen vind ik ook geen gezicht. Alhoewel het wel weer goed is voor de koeling.

Hoge stromen gaat tegenwoordig prima samen met elektronica, zie ook mijn topic's van de Arduspyder / Rigid en de F5B Enigma die met gemak 300A trekt, als je een electronisch kompas hebt op je board is het een iets ander verhaal maar dat werkt ook ;)

Je kan dus prima losse ESC's op de bovenste frameplaat van de Flexa monteren, en als je interesse hebt heb ik nog 6 x een 40A/max 6S nieuw op de plank liggen.

Voor wat betreft de opties die Openpilot (nog) niet heeft tov MK, is dat je met OP niet autonoom kan vliegen, deze mist namelijk navigatie en een GPS.

Dat is voor zover ik weet nog een experimenteel board die enkel in het bezit is van een geselecteerd groepje, maar om eerlijk te zijn hou ik momenteel OP niet echt in de gaten dus weet ik niet wat momenteel de stand van zaken is.

Dat is voor zover ik weet nog een experimenteel board die enkel in het bezit is van een geselecteerd groepje, maar om eerlijk te zijn hou ik momenteel OP niet echt in de gaten dus weet ik niet wat momenteel de stand van zaken is.

Holco geen probleem ik probeer je niet af te troefen.:cool:

Ik zit alleen met dat autonoom vliegen.
De MK kan autonoom vliegen ja...............250 m.
Meer als je een zak geld meebrengt.
Waarom, alleen maar om de kas van de heren ontwikelaars te spekken want het is alleen maar een firmware upgrade met waarschijnlijk een code die de grotere range vrij geeft.

De OP daarentegen zie ik nu al een grotere range vliegen. Ja het is nu nog niet voor het grote publiek beschikbaar maar het komt er wel.

We zullen zien.

Holco geen probleem ik probeer je niet af te troefen.:cool:

Ik had ook niet de indruk dat je dat deed ;)

Ik zit alleen met dat autonoom vliegen.
De MK kan autonoom vliegen ja...............250 m.
Meer als je een zak geld meebrengt.
Waarom, alleen maar om de kas van de heren ontwikelaars te spekken want het is alleen maar een firmware upgrade met waarschijnlijk een code die de grotere range vrij geeft.

Een multirotor op 250m is totaal niet meer te zien, en er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ooit zo ver te gaan, so why bother :rolleyes:

De OP daarentegen zie ik nu al een grotere range vliegen. Ja het is nu nog niet voor het grote publiek beschikbaar maar het komt er wel.

We zullen zien.

Heb een keer een bericht voorbij zien komen dat het financieel niet zo best gaat met die jongens, maar laten we er maar het beste van hopen!!

Wat dacht je van alle ingebouwde telemetrie in combi met een jeti of graupner,
en meer als 250 m ga je echt niet, heb een keer foto's genomen op 200m en dat is hoog zat.

Er is altijd nog ArduPilot.

Binnenkort komen ze met een volledig vernieuwde en verbeterde APM met alles erop en eraan! En tegen die prijs is echt geen enkel ander boardje opgewassen: $199, daar zit echt alles in (gyro's, acc's, compas, baro, gps)
De laatste tijd zit er een enorm vaart achter de softwareontwikkeling.
De ArduPilot heeft nu alle functies die je maar kan bedenken. Loiter (nu ook dynamische loiter waarbij je het loiterpunt kunt verleggen), waypoints, circels vliegen, vluchtparcours opnemen om dan autonoom te laten afvliegen, enz...
Op het afstand vliegen zit trouwens geen beperking, je kan hem zo ver laten vliegen als je maar wil.

Een hele poos geen tijd meer gehad maar ik hoop de laatste nieuwe software snel te kunnen uittesten.

Tja, dat hoor ik al 2 jaar en twee ardupilots en twee Oilpans verder is het eindproduct redelijk.

Ik hoop oprecht dat die nieuwe APM geweldig is (zit niet in de hardware) maar dit keer kijk ik de kat uit de boom.

Eerst zien en dan geloven :murder:

/Frank

Er is altijd nog ArduPilot.

Binnenkort komen ze met een volledig vernieuwde en verbeterde APM met alles erop en eraan! En tegen die prijs is echt geen enkel ander boardje opgewassen: $199, daar zit echt alles in (gyro's, acc's, compas, baro, gps)
De laatste tijd zit er een enorm vaart achter de softwareontwikkeling.
De ArduPilot heeft nu alle functies die je maar kan bedenken. Loiter (nu ook dynamische loiter waarbij je het loiterpunt kunt verleggen), waypoints, circels vliegen, vluchtparcours opnemen om dan autonoom te laten afvliegen, enz...
Op het afstand vliegen zit trouwens geen beperking, je kan hem zo ver laten vliegen als je maar wil.

Een hele poos geen tijd meer gehad maar ik hoop de laatste nieuwe software snel te kunnen uittesten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back