Weet je wat ik niet snap, aan de ene kant wordt er geklaagd dat de v120 zo snel kapot is(wat ik zelf totaal niet herken ook niet na 30+crashes in gras en 200+vluchtjes), aan de andere kant wordt er gezegd dat bochtjes al bijna lukken en vervolgens heeft men het over flips en rolls oefenen.
Dan ben ik niet duidelijk geweest denk ik. Standaard, wat compactere bochten/banked turns/achtjes gaan op zich al prima, het zijn de lange bochten waar veel meer stickbeheersing bij komt kijken waar ik nu op aan het oefenen ben.
Daarnaast moet bij de 450 de "knop" nog steeds om dat ik gewoon door kan blijven vliegen, iets wat ik bij de V120 al lang deed (verleden tijd omdat ik er al even niet meer mee gevlogen heb).
Als 1 achtje goed gaat dan moeten 2 of meerdere stuks achter elkaar eigenlijk ook geen probleem zijn.
Hetzelfde geld voor nose in, met de V120 geen probleem, met de 450 eigenlijk ook niet, maar ook dat kwartje moet "tussen de oren" gewoon ook nog even vallen
Met de V120 heb ik inmiddels 74 vluchten gevlogen, met de 450 pas 34 waarvan minimaal de eerste 15 alleen maar hoveren en instellen naar eigen gevoel waren.
En wat Sven zegt: "Flips en rolls zijn makkelijker dan banked turns" daar kan ik me wel in vinden. In de sim gingen rolls in mijn geval sneller goed dan het bochtenwerk. Maar een roll irl is toch weer even iets anders, dat is ook weer een knop die gewoon eerst om moet.
Edit: en wat betreft de problemen met de V120 zijn er volgens mij 2 modellen "maandagmorgen" en "de rest van de week".
En dan bestaat de rest van de week ook maar uit 1 dag volgens mij aangezien de ervaringen zo ongeveer 50:50 zijn ;-). Bij de een gaat regelmatig wat kapot en bij de ander nooit.