Floriske.nl's heli avontuur

moet align me even uitleggen wat ze hier aan denken te verdienen dan ;)

Nee nou ja, goed dat het opgelost is bij je.

align doet ook wel eens een beetje aan "veranderen om het veranderen", heb ik het idee..

mijn eigen 450 se v2 zijn eigenlijk practisch geen onderdelen van te krijgen op dit moment
de sport onderdelen passen vaak NET wel, of NET niet
dus moet je ook weer een ander alu tussenblok hebben.. etc

Maar, dat moet ik ze nog wel nageven: alles blijft wel goed en netjes werken.
Zolang je maar niet crasht.
en de staart was altijd een punt van irritatie, maar met de laatste update blijft ook dat binnen de perken

de 600 had op de pitchslider zelf al 1 mm speling... dus eerst moest de speling eruit gedrukt worden, en dan pas werd er iets met de staart gedaan..

Ze zijn iig weer klaar voor het seizoen ;-)

Align werkt toch met een collar aan de hoofdas??

en zou dat nu verandert zijn,
vind ik dat ook goed,
omdat je bij reparatie aan maingear en mainshaft
niet altijd de juiste positie van de collar moet zoeken,
gewoon die ringetjes onder, en het passt !

Groet
Uwe

Nee uwe, niet allemaal.
Sommige kits zijn dus zoals de foto uitgevoerd met een vaste "ring" op de as.

agnh60247.jpg

..ik schreef ook, .. en zou dat nu verandert zijn, dan ...

en dan verder in mijn tekst,
b.v. maingear verwisselen:
moet je niet lang over nadenken over hoe veel speling,
gewoon de ringetjes weer onder en klaar,

met de collar heb je altijd moeten zoeken, hoe veer,
en loctide, en de schroef gammel en en

dat bedoelde ik

Groet
Uwe

goede collar, goede as en de juiste schroef en gereedschap is er niks aan de hand.
De collar van mijn atom zit nog net zo strak als 50 vluchten geleden, niks geen gekloot met ringetjes.

je ringetjes komen bijna nooit precies uit of net een ietsie pietsie speling of te strak beide niet je van het. Met een collar ben je in 3sec klaar en altijd goed.

dat is ook waar,

ik vind de collar ook goed,
en bij de (ouderen) Aligns
hebben ze bij een setje hoofdassen
ook een nieuwe collar erbij.

groetjes, Uwe

Ik heb op het moment mijn arcade bartop te koop staan en wil, onder het motto "wat een hobby oplevert gaat ook weer terug in een (andere) hobby", de opbrengst hiervan in een 500 size heli stoppen.

Waarschijnlijk wordt dat de:

T-REX 500 PRO DFC Super Combo RH50E01X hobbymaniac.nl

Tenzij ik op dat moment ergens een net geprijsde Atom of Logo tegen zou komen.

Ik wil graag mijn huidige Tx blijven gebruiken, dit is een Futaba T6J 6-ch Tx, maar nu staat er in de specs van de 500 Pro DFC vermeld dat er een 7-kanaals zender/ontvanger nodig zou zijn????

Als ik echter naar dit schema van de 3GX unit kijk:

3GX%20with%20regular%20receiver.jpg

Dan worden toch echt maar 6 kanalen gebruikt. De 7e aansluiting (gov) wordt enkel gebruikt om de Rx te voeden.

De ontvanger die ik er bij zou nemen heeft ook gewoon een 7e aansluiting voor de voeding dus dan moet dat neem ik aan toch gewoon werken? Op internet wordt dit hier en daar bevestigd en bij de 450 Pro DFC staan in de specs ook maar 6 kanalen als vereiste genoemd, maar wie weet kan hier iemand een contreet antwoord geven.

Futaba R2006GS Ontvanger FPR2006GS hobbymaniac.nl

Ik zou lekker eerste je 450 blijven vliegen en rustig kijken naar een nieuw model.
Wie weet komt er inderdaad een mooie 2e hands compass of logo voorbij.
Al moet ik wel zeggen dat een 500 size beter en mooier vliegt dan een 450 naar mijn mening.

Rogier hier op het forum had een tijdje terug een geweldig mooie atom te koop staan, helaas is die al verkocht meende ik.
Veel zie je ze niet 2e hands aangeboden die compasjes.

Je hebt geen 7 kanaals zender nodig hoor voor de align.
M'n maatje vliegt er ook gewoon een met zo'n AR7200 module erop en een Spectrum dx6

Gewoon een losse futaba ontvanger kopen met een fbl unit. En 't mooiste is dan natuurlijk een combinatie om het S-Bus aan te sluiten. 1 kabeltje en klaar.

Rustig wachten is een goeie tip, maar helaas gemiddeld niet zoals ik in elkaar zit ;-) Bovendien zijn tweedehands Atom 500's zeldzaam inderdaad. Er stond laatst een mooie 5.5 te koop, maar die is inmiddels al verkocht. Logo 500's zijn gemiddeld weer duurder dan wat ik uit zou willen geven.

Edit: maar eerst m'n bartop maar eens daadwerkelijk zien te verkopen, daar is maar een kleine markt voor hier in nl.

S-Bus is een goeie tip, de 3GX werkt hier als het goed is ook mee (zal hier eens in duiken) en de S-FHSS S-Bus receiver is maar een tientje duurder dan de niet S-Bus versie.

Futaba R2008SB R2008SB hobbymaniac.nl

Is wel 8ch, maar dat maakt natuurlijk niet uit.

ik zou niet weten waar hij dat 7e kanaal voor nodig heeft...
voeding kun je evt bijprikken in de gain stekker. of met een y kabel op een willekeurige servo bijzetten.

Ik zoek ook nog zo'n 2008sb ontvanger voor de warp. Via de sbus krijgt ie gewoon voeding en stuurt hij signalen. Paar servo's en je regelaar in de fbl unit en klaar. Althans zo heb ik dat bij mijn atom met de brain

In de software geef je dan aan dat je verbind met sbus

Ik had al zo'n vermoeden inderdaad.

Wat ik overigens wel jammer vind aan de 500's van Align is dat deze enkel met TT- en niet met Belt verkrijgbaar zijn.

Er vliegen er genoeg met tt zonder problemen. Een belt is ook niet altijd heilig. Bij onjuiste afstelling en spanning heb je ook ellende.

Weet overigens niet of je een max budget hebt. Maar je kunt ook een nieuwe atom kit gewoon bij elkaar verzamelen. Nieuw airframe, en wellicht ergens 2e hands servo's e.d op de kop tikken van betrouwbare personen / leveranciers

Doe ik nu ook met de warp. Geen haast

Back