Floriske.nl's heli avontuur

Beetje saai toch? hoef je niets meer te doen ;)
Dat zou je met andere fbl systemen vast en zeker ook kunnen ervaren maar kan me voorstellen dat je weer het zelfde koopt als je er goede ervaringen mee hebt. Jammer dat het zo kostbaar is om verschillende een tijd te proberen.
Precies, juist omdat deze systemen zo kostbaar zijn was ik benieuwd naar jullie ervaringen. En uiteraard heb je meer aan een mening van iemand die ervaring heeft met meerdere systemen en dus ook de verschillen kent.
Toevallig zijn al mijn heli's met 3GX uitgerust waar ik absoluut tevreden mee ben, maar voor mijn nieuwe project ga ik zeker mijn horizon verbreden en toch eens een Vbar proberen[emoji6]

Gr. Jeroen

waarom neigen mensen meteen naar vbar ? .. er zijn zoveel fijne systemen op de markt.
gokje: bestaat al lang, velen vliegen er mee wat ook handig is bij vragen, bekend van competities etc.. maar met je eens dat er meer is en dat maakt het tegelijk misschien wel lastig om er een te kiezen.
Zelf twee jaar geleden een spartan vortex gekocht en die bevalt mij ook goed. Daarvoor beastx en msh brain gehad die nu vast en zeker ook verbeterd zijn.
Haha ja, zonder rotor stabilisatie kan ook een leuke uitdaging zijn weet ik uit ervaring. Voor schaal vliegen en zeker met een wat groter model prima te doen.

ja maar Jeroen geeft aan gelijk naar vbar te gaan, zou toch zonde zijn om je niet eerst even te verdiepen in andere systemen.

Brain is echt goed verbeterd de laatste jaren.
Ook top-piloten vliegen er mee.
Maar zo zijn er nog genoeg andere systemen die echt wel goed in elkaar steken.

ik heb vbar geprobeerd naast m'n brain, maar kon er toch echt niet aan wennen.

Het is niet dat Vbar bij me de voorkeur heeft... Nee dat is het nou juist, ik stap er volledig neutraal in en ik moet ergens beginnen.
Wil elke nieuw project weer iets anders proberen, totdat ik ook een systeem vind wat het beste bij mij past.

Gr. Jeroen

idd is v-Bar bekent, en men weet, dat het (goed) werkt,
zelf zou ik ook tussendoor de brain-fbl-systeem testen,
liefst met een heli, waar ik met de v-Bar en / of de 3GX gevlogen ben,

en @chrisdv: ... saai is het zeker niet, als een heli stabiel vliegt !

Groet
Uwe

Helaas nog steeds geen nieuws over het "verloren" pakketje met de servo :(. 1 dezer dagen maar weer eens een mail aan wagen.

Inmiddels wel de Super CP en V120D02S icm de Devo 7 verkocht, gaan voor een eerlijke/nette prijs naar een nieuw baasje.

Pakketje bleek inderdaad kwijt bij DHL. Freakware heeft hierop een onderzoek in laten stellen en daarmee geeft DHL zichzelf maar liefst 8 weken de tijd om het te zoeken.

Ik zag de bui al hangen :( maar gelukkig was het binnen een week gevonden en geretourneerd aan freakware. Die hebben het eergisteren opnieuw verzonden en het is vandaag aangekomen.

Hopelijk is het zondag dus enigszins vliegweer ;)

Ik heb overigens inderdaad een "nieuw type" Servo met batch nummer ontvangen.

... hier ook storm,
geen ding om te vliegen, jammer,

suc6, Floris met je "nieuwen spullen" en dat het weer ook wat mee speld !

Het is weer even geleden. 10 januari voor het laatst gevlogen en de daarna alleen nog maar koffie gedronken en slap zitten zeveren in het clubgebouw, maar de lente begint weer te kriebelen :D

Morgen kan ik helaas niet omdat de vrouw des huizes moet werken, maar volgend weekend hopelijk wel.

Ik heb voor op m'n mtb een SJCAM X1000 aangeschaft maar ben ook wel benieuwd naar wat voor plaatjes dit op de heli oplevert. Dus net maar alvast wat geknutseld:

20160312_135825.jpg

Ben benieuwd.

Dat gaat hopelijk dit weekend blijken ;) ik hoop dat het mooie plaatjes oplevert maar dat is dus nog even afwachten.

Vandaag voorzichtig begonnen aan m'n nieuwe laadkoffer, het merk van de flightcase die ik hier voor gebruik is wel toepasselijk:

20160316_201528-1280x720.jpg

Leuke beelden Floris! Toch heb je gelijk het gevoel weer terug in de vingers ondanks je al een tijdje niet hebt gevlogen he?[emoji106]
Bij welke club vlieg jij als ik zo vrij mag zijn?
[emoji4]

Back