Floriske.nl's heli avontuur

zou 't even aankijken waar align mee komt als vervangers onder garantie. Als 't goed is, is 't goed ... zonde om dan extra uit te geven

Zou er ook even mee wachten Floris en zien dat de 500 kan vliegen en daar de herfst mee starten. Effe tanden bijten en wachten met de 550, is tenslotte een aardig bedragje al.

(Ik ben men heli zender voor herstelling ook al 1.5maand kwijt.. Gelukkig van een clubmaatje 1 in leen nu, 2 maanden niet heli vliegen had k geen zin in!)

Mvg

Align vervangt zeer voor een probleem vrije "nieuwe" versie van hetzelfde type. Kan ook niet anders want dan zou ik de andere 2 swash servo's ook moeten vervangen.

De defecte servo vandaag gedemonteerd en die gaat morgen op de post naar Duitsland.

Verder de belabberde Align canopy grommets vervangen (zitten in een plastic ring die aan de gelcoat van de Canopy gelijmd zit waardoor de gelcoat gaat scheuren) door Tenax clips achter en Tarot grommets voor.

20151004_154413-1280x720.jpg
20151004_154434-1280x720.jpg
20151004_154449-1280x720.jpg

Die tarrot grommets, heb je die gewoon via het internet besteld? Die van align zijn idd niet ok, krijg de zenuwen van die dingen :)

.. zo is het idd een mooie oplossing,
maar die origineel van de oude T Rex 700 en 600 zijn anders,
en met deze heb ik geen probleem,
af en toe wat Vaseline en alle 12 maanden een nieuwe canopy-nut,
en het werkt weer.

Laatst bewerkt:
vliegen komt wel floris .. soms is 't inderdaad niet anders in de hobby .. dan moet je 't wachten op onderdelen helaas voor lief nemen.

tip, neem ook wat vliegtuigen..
voor 1 heli, kun je 3 a 4 redelijk nette brandstofkisten in elkaar sleutelen.. moet je wel normaal doen natuurlijk.
en heb je nooit het probleem dat je compleet aan de grond genageld staat ;-)

gaan we over zelfbouw depron spul praten, kun je waarschijnlijk 10 a 20 toestellen bouwen..

Ik durf niet meer te tellen! ;) Maar het zijn allemaal helis waar geen fortuin in zit, uitgezonderd de 700, die was wat aan de duurdere kant.

Zijn vooral de stukken die helis duur maken he.. dus probeer ik ze wat heel te houden. :)

dan nog..
beetje correcte electronica erin en je zit erg vlot op 1000 eur..

vliegtuigen zijn dan wat vriendelijker voor het budget..

Hoeft niet altijd duur te zijn hoor student :) oudere Raptor 550 fb met alles in een dik jaar geleden gekocht (vliegklaar dus behalve ontvanger) die ondertussen een probleemloze min 200 vluchten al heeft gedaan heb ik voor minder dan 250 euro occasie gekocht. :)

Oke is een ouder beest en wat aaˋn de zware kant maar hij vliegt nog steeds zalig :)

Oké hij heeft een upgrade van servo's gehad maar eigenlijk was dat niet echt nodig.

En mijn 700 komt zelfs nog niet echt dicht in de buurt van 1000 euro..

Kan dus wel degelijk goedkoop. :)

dan tel jij 2e hands gok ik ;-)
dan is dat te halen.. nieuw vind ik het knap..

niet dat het qua vliegen en plezier uitmaakt natuurlijk..
ik heb liever nieuw, dan weet je exact wat er mee is gebeurt
maar 2e hands kan regelmatig erg goede heli's opleveren, die eigenlijk nog nieuw zijn voor de helft van het geld..

daarnaast vliegen de oudere modellen zeer zeker niet minder dan de nieuwe modellen..
op het normale vliegveld kunnen de ouwetjes zich nog best meten met de nieuwe..

Jaja idd 2de hands, weet dat het risico inhoud maar had hem wel laten voorvliegen, echt rondvliegen, niet enkel snel snel een hoover. En wat draaide hij mooi,ik was meteen verkocht :)

Na een paar maanden 450 vliegen hem van de kast gehaald en met bibberende duimen een hoover gedaan.. wat een verschil met een 450, zo stabiel :)

Hij is het oudste maar draait het soepelste rond van al men helis,een perfect geluid gewoon. Het is wel zo dat ik met behoorlijk wat wind liever fbl vlieg dan fb.

De 700 DFC is ook 2de hands maar eigenlijk was hij nieuw. Had 3 keer 5min gevlogen.. en je ziet het er ook aan,iedereen die hem ziet denkt dat ik hem nieuw gekocht heb.

Enkel.. ik heb hem veeeel goedkoper :)

Geluk is voor de rare mensen zeggen ze in België, missch klopt dat wel ;)

Ik heb er vaak pech mee.. persoonlijk
dus blijkbaar ben ik in belgie erg normaal :D

ik zie er ook regelmatig voorbij komen (ik ben instructeur in de club, ik moet ze dus ook controleren en goedkeuren etc)
Dit is vaak toch handig.. soms zie je de tweedehands machines afkomstig van totale beginners, en zie je in de opbouw gewoon bouwfouten zitten. Of onderdelen die zijn losgerammelt, en nog niet zijn opgemerkt
schade van een crash, die haastig is hersteld om hem op martkplaats te krijgen
Servo waar een "tik" in zit..

Allemaal niet zo erg, als het met alleen tijd en wat knutselen op te lossen is.
Zo'n electronica dingetje vind ik altijd erg eng, en de electronica is toevallig 2/3 a 3/4 van de totale nieuwprijs
ik heb meestal de pech dat dit na verloop van niet veel tijd alsnog vervangen mag worden

Aan de andere kant zie ik in de club dat het eigenlijk bij de meeste mensen gewoon goed gaat.
Dus ja. waarom niet?

Back