wat bij Sam op de site staat 2x 2600-4600 klopt niet... dat is voor een trex700 .. een trex 500 vliegt niet op 12S out of the box
niet zeuren straks dat niemand het gezegt heeft hé :wink:
Even wat betreft de Lipo's, align geeft het volgende aan:
2600 ~ 4600mAh (3300mAh suggestion) x2
Die x2 is neem ik aan een foutje/advies aangezien ik me niet voor kan stellen dat de 500 DFC op 2x 6s vliegt ;-)
...
Dat hij niet op 12S vliegt had ik zelf dus ook al begrepen ;-) maar die andere waarden kloppen dus inderdaad ook niet.
Van de Align site:
Dat wil volgens mij niet zeggen dat hoger niet kan als de maat maar goed is.6S Li-Po 2600 ~ 3300mAh x 1 (3300mAh suggestion)
In de reviews/opmerkingen van de Turnigy 3600mAh staat bijvoorbeeld ook "Excellent Lipo, fits perfect on T-rex 500" en "Very nice for Trex500"
---
Edit: ook de Gens Ace 3700mAh moet passen volgens gensace.de
---
Edit 2: Inmiddels 1 exemplaar van de Turnigy 3600mAh 30C besteld samen met wat HXT connectoren en charge leads, Lipo was op voorraad in het EU warehouse.
Als deze past/bevalt bestel ik nog een paar exemplaren bij.
Ben geen fan van deans/t-connectors en aangezien Turnigy 4mm HXT gebruikt die dus ook maar besteld voor de ESC. Hoef ik maar 1 connector te solderen.
Op de 450 gebruik ik XT60 en die bevallen erg goed, maar XT90 voor de 500 vond ik vooralsnog overdreven omdat ik dan zowel de Lipo's als de ESC van andere connectoren moet gaan voorzien. Dat kan altijd nog als de HXT connectoren niet bevallen.
---
@Sven: Thx, dat zal vast goed komen!
Laatst bewerkt: