Floriske.nl's heli avontuur

wat bij Sam op de site staat 2x 2600-4600 klopt niet... dat is voor een trex700 .. een trex 500 vliegt niet op 12S out of the box :rolleyes:

niet zeuren straks dat niemand het gezegt heeft hé :wink:

Even wat betreft de Lipo's, align geeft het volgende aan:

2600 ~ 4600mAh (3300mAh suggestion) x2

Die x2 is neem ik aan een foutje/advies aangezien ik me niet voor kan stellen dat de 500 DFC op 2x 6s vliegt ;-)
...

Dat hij niet op 12S vliegt had ik zelf dus ook al begrepen ;-) maar die andere waarden kloppen dus inderdaad ook niet.

Van de Align site:

6S Li-Po 2600 ~ 3300mAh x 1 (3300mAh suggestion)
Dat wil volgens mij niet zeggen dat hoger niet kan als de maat maar goed is.

In de reviews/opmerkingen van de Turnigy 3600mAh staat bijvoorbeeld ook "Excellent Lipo, fits perfect on T-rex 500" en "Very nice for Trex500"

---

Edit:
ook de Gens Ace 3700mAh moet passen volgens gensace.de

---

Edit 2: Inmiddels 1 exemplaar van de Turnigy 3600mAh 30C besteld samen met wat HXT connectoren en charge leads, Lipo was op voorraad in het EU warehouse.

Als deze past/bevalt bestel ik nog een paar exemplaren bij.

Ben geen fan van deans/t-connectors en aangezien Turnigy 4mm HXT gebruikt die dus ook maar besteld voor de ESC. Hoef ik maar 1 connector te solderen.

Op de 450 gebruik ik XT60 en die bevallen erg goed, maar XT90 voor de 500 vond ik vooralsnog overdreven omdat ik dan zowel de Lipo's als de ESC van andere connectoren moet gaan voorzien. Dat kan altijd nog als de HXT connectoren niet bevallen.

---

@Sven: Thx, dat zal vast goed komen!

Laatst bewerkt:
let ook voor het gewicht van de lipos,

een sterkere en ook veel zwaardere lipo
moet niet altijd meer vliegtijd brengen,
voor een relatief kleine 500er,

die moet het gewicht eerst maar de meeslepen
(bij mijn Blade was de origineel 2900 mAH lipo perfect)

groetjes, Uwe

Zelf heb ik de 500 met een 2650mAh gevlogen. Het zwaartepunt is dan precies goed. Je hebt kans dat je bij een zwaardere accu wat gewicht aan je staart moet toevoegen om het zwaartepunt goed te krijgen. Even een puntje van aandacht.

Het verschil in gewicht tussen de 3300mAh (advies align) lipo's van GensAce, Robbe Roxxy of Turnigy en de Turnigy 3600mAh lipo's is tussen de 15 en 34 gram. Dat is maar ca 2% van het totale vlieggewicht inclusief lipo. Als dat voor problemen gaat zorgen bestel ik gewoon toch de 3300mAh bij ipv de 3600mAh.

De heli is vandaag bezorgt en alvast even vlug de doos open getrokken. Was aangenaam verrast dat de canopy andere kleuren heeft dan op de doos:

20140924_130551_1024px.jpg

Afbeelding%20doos.jpg

Vind de canopy zo een stuk fraaier.

Nu hopelijk snel aan het bouwen!

Laatst bewerkt:
Het is niet zozeer het gewicht wat je zwaartepunt. Verschuift. Door het grotere formaat komt de accu verder naar voren te liggen. Dat trekt de zwaartepunt mee naar voren.

Hmm, dat is een heel goed punt Joop! Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.

Heb ook even de maten opgezocht (met het gewicht er naast):

---

Turnigy 2650mAh 30C: 140x45x35mm - 430gr (ook maar even er bij gezocht)

Robbe Roxxy 3300mAh 30C: 137x45x44 - 562gr
Gens Ace 3300mAh 35C: 138x43x44 - 543,3gr
Turnigy 3300mAh 30C: 140x43x45 - 544gr

Turnigy 3600mAh 30C:137x43x43 - 577gr

(niet veel te doen hier, dat zie je wel ;-))

---

Al met al ligt 3300mAh en 3600mAh toch heel dicht bij elkaar, maar ach, we zien wel... als het problemen oplevert ga ik gewoon een stapje terug.

Floris waar heb je je kind gelaten... je bent ineens weer actief haha

Ik heb nu als testje de 3000 packs gehaald voor de Atom 500, en die bevallen mij prima.
Qua prijs / kwaliteit zijn het prima lipo's.

Ik zag net dat de kop en tail unit al geassembleerd zijn.

Ik neem aan dat het verstandig is deze uit elkaar te halen en zelf opnieuw te doen?

@Sven: was véél te rustig op m'n werk ;-) als ik thuis was geweest had ik wel aan de 500 gesleuteld :-D

Verder hebben we ons ritme met de kleine steeds beter te pakken. Dat geeft ook wat extra rust en tijd.

Bouwen van de 500 zal echter niet super snel gaan aangezien ze toch wel wat aandacht wil af en toe ;-)

Welke 3000 packs heb je precies?

het kan in ieder geval geen kwaad nee.
Je zal maar net zo'n kop hebben waarbij iemand op maandag morgen nog niet helemaal wakker was.

het kan in ieder geval geen kwaad nee.
Je zal maar net zo'n kop hebben waarbij iemand op maandag morgen nog niet helemaal wakker was.

Maak daar maar zondagnacht van :rolleyes:

Vanavond tussendoor de kop uit elkaar gehaald en weer gemonteerd en ... geen enkel boutje zat vast! Laat staan dat er locktite aan zat :(

Alleen 1 zijde van de featheringshaft zat wat vast, de rest kon ik allemaal zonder kracht- of zelfs gereedschap losdraaien.

Overigens meldt align wel in de manual dat je voor de zekerheid even alles na moet lopen. Ik heb het vage vermoeden dat ze er stilletjes van uit gaan dat iedereen het geheel eerst weer demonteert :p

IMG_2706.jpg

IMG_2710.jpg

goed bezig,
voor - gemonteerde spullen inderdaad gewoon nalopen.
Al vallen nieuwe auto's ook niet spontaan uit elkaar ... maar toch ;)

klopt align zet het nooit vast althans niet bij de heli's die ik heb gehad. Moet wel zeggen dat bij mijn 500 ook niks in elkaar zat, ook de kop niet. maar bij de 250 weer wel en daar zat het ook niet vast:D

align heeft dat een tijd terug geleerd.
bij mijn heli zat het wel strak in elkaar, en deden ze er zelfs locktite op.
alleen had de ene bout de hele pot, en de andere niets.
en dat wisselde continu af.

daarom ook altijd het advies om ALLES uit elkaar te halen, of het nou vast zit of niet.

tegenwoordig zijn ze blijkbaar de klachten over wel/niet locktite blijkbaar zat, dus zetten ze het niet vast.
bij mijn 600 zat het ook al erg los in elkaar

Wat ik dan niet goed snap is dat ze, zoals AHoogendijk ook al aangaf, niet gewoon een zak onderdelen leveren. Iemand zal dit maar eens niet weten en de heli zo opbouwen ... levensgevaarlijk.

Wat ik dan niet goed snap is dat ze, zoals AHoogendijk ook al aangaf, niet gewoon een zak onderdelen leveren. Iemand zal dit maar eens niet weten en de heli zo opbouwen ... levensgevaarlijk.

Zit hem in de packaging kosten. Het is duurder om de zakjes samen te stellen dan om de lopende band medewerkers de heli al bijna volledig samen te stellen.

bij mijn Align's waren drie dingen,

> onderdelen in elkaar gezet en vast met Loctite
> onderdelen wel in elkaar gezet, maar met vrij losse schroeven
zo dat te zien was, dat deze nog met Loctite vastgezet moeten worden
> losse onderdelen

groetjes, Uwe

Nu heeft de eindgebruiker met zakjes erg veel opties om het verkeerd te doen.
Iets wat in elkaar zit, is makkelijker op volgorde uit elkaar te halen en in elkaar te zetten...

Je weet wel, van eerste beginner tot gevorderd
De gevorderde maakt het niet uit, de beginner wel

Back