Flycamone2

Je kunt tijdelijk even deze pagina met drivers gebruiken:
Downloads/Howto | FlyCamOne

Wat betreft dat stukje tape is dat zeker wel een oplossing.

@ PH_AJH

Ik deel die mening ook moet ik bekennen, de ene dag wanneer de FCO 2`s zijn opgeladen kan ik filmen wat ik wil zonder dat de LiPo snel leeg is.
De andere dan onder dezelfde laad omstandigheden is het na 10 minuten over en daar sta je dan.

Kan nu wel de LiPo op het veld via de auto opladen maar ook niet 3 uur als je `s avonds aan het vliegen bent.

Ook ik heb eens een keer via de ontvanger een externe koppeling gemaakt voor de LiPo en dat werkte prima (maar zonder zou mooier zijn).

Update :)
Voor wie ook wat ruzie krijgt met updaten.
Er staat duidelijk aangegeven , start je flycamone op met het mode knopje ingedrukt
voor de update.

Nou, mocht je nu ruzie hebben met de software van xp..
Start op met de flycamone al op "on" op de WC ( webcam mode )
E'voila .. ziet het update programma'tje je flycam wel.
( dit geintje werkt niet als je em op PC mode zet, alleen op WC mode )

Eindelijk, de 180 graden omdraai mode :)

Stefan

Mhhh, gaan we eens aanpassen, heb dit zelf niet ondervonden maar het kan zijn dan mijn beide FCO`s teovallig goed opstarten.

Het is maar een sugestie ;)
Zo werkte het iedergeval voor mij om de update erop te krijgen.
M'n flycam start standaard op in PC mode als ik hem aan de USB hang.
( schakelaartje aan of uit, maakt niet uit )
Filmpjes eraf trekken of em gebruiken als mobiele drive werkt dan 100%.
Alleen die update software wilde alleen snappen dat de flycam erop aangesloten zat met de bovengenoemde kunstgreep(je)

0) Koppel flycamone af van USB kabel.
1) Flycam aanzetten met "aan schakelaar" en daarna het "sluiter knopje"
2) Zet op Mode WC
3) Stekker Flycamone in USB kabel op de computer
4) Update software werkt dan precies zo verder als omschreven op de website

Computer gebruikt, Legaal XP systeem, met laatste updates, USB2.0 zonder hub'je er tussen.

Zo.. en nu wat benzine in de Marder mikken, filmpje maken :)

Stefan

accu FCO2 vervangen door grotere cel

Vandaag probleemloos meerdere filmpjes gemaakt. Ook lange, tot de kaart vol was. Niet één keer is de opname gestopt. Ik ben blij met mijn grote....cel :D

Zo zit het er op:

Wingcam:
080505_Hurri001.jpg

Top view:
080505_Hurri002.jpg

Spectaculaire opnames gemaakt vandaag. Twee keer in een monster van een thermiekbel waar ik de eerste keer spinnend uit kon komen. De tweede keer draaide ik per ongeluk recht de zon in en was ik hem helemaal kwijt. Tot ik hem loodrecht naar beneden suizend op me af zag komen.....een wonder dat alles heel is gebleven. En het staat op film, inclusief klapperende stabilovlakken omdat ik op dat moment naar achter filmde. Leuk hoor.

Moet ze eerst even monteren. Ze zijn gruwelijk groot (dat krijg je als hij het blijft doen....) en ik moet erin knippen tot ik 10 minuten overhoud ivm Youtube.

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de avi's zoals ze van de FCO2 komen op geen enkele speler willen draaien? Alles crasht. Windows Media player, Divx player, Nero Showtime, Media Player Classic, VLC.....
Ik heb image preview allang uitgeschakeld (voor wie daarvan op de hoogte is; dat crashed je verkenner vaak) dus dat is het niet.
Als ik de gebruikte codec controleer met zo'n tooltje zegt hij dat alles oké is.
Het rare is dat Moviemaker ze wel gewoon importeert, opent en opslaat.
Ik heb dit probleem alléén met de avi's van de FCO2. Alle andere bestanden die ik zoal verzameld heb draaien gewoon.
Het viel me op dat ook de onbewerkte bestanden van Berto dit op mijn PC doen dus het is echt iets lokaals. Die bekijk ik dan maar in Moviemaker :p

@PH-AJH , codec's eens updaten kan misschien geen kwaad ?
Wou hier eerst wel eens met DivX avi's gebeuren, na wat google werk
op download.com(?) een "2007" codec gebeuren gedownload.
Werkte alles weer zoals het hoorde.
T gekke was, daarna was Moviemaker ook meteen een stuk stabieler.
- maar hier weten de computer experts misschien wat meer over -

Hier ook vrolijk getest, ben alleen niet zo'n hoogvlieger.. doe graag laag vliegen :)
Bij voorkeur op 4 wielen, maar met regelmaat op wat minder.

Helaas ging deze run ook niet lekker met de Flycamone2 , kreeg rare kleurtjes na
een 30 seconden opnamen.

Flycamone2 error

Bij poging 2, maar de flycam onder de zender geplakt, met beter resultaat.
Was toch eerst bang dat de camera was overleden.
< die video word nu geupload naar Google.. duurt nog even.. >
Toch jammer, dat cameratje is toch bedoeld voor onboard beelden.

Stefan

Die kleuren komen wel eens vaker voor, heb ze zelf in het begin ook vaak gehad maar toen dachten we aan de kou.
Maar gezien het feit dat jouw beelden pas gemaakt zijn lijkt dat niet zo :roll:

Toch nog eens proberen met een goede volle akku, en misschien iets gedempt de FCO 2 monteren?!?!?

Moet ze eerst even monteren. Ze zijn gruwelijk groot (dat krijg je als hij het blijft doen....) en ik moet erin knippen tot ik 10 minuten overhoud ivm Youtube.

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de avi's zoals ze van de FCO2 komen op geen enkele speler willen draaien? Alles crasht. Windows Media player, Divx player, Nero Showtime, Media Player Classic, VLC.....
Ik heb image preview allang uitgeschakeld (voor wie daarvan op de hoogte is; dat crashed je verkenner vaak) dus dat is het niet.
Als ik de gebruikte codec controleer met zo'n tooltje zegt hij dat alles oké is.
Het rare is dat Moviemaker ze wel gewoon importeert, opent en opslaat.
Ik heb dit probleem alléén met de avi's van de FCO2. Alle andere bestanden die ik zoal verzameld heb draaien gewoon.
Het viel me op dat ook de onbewerkte bestanden van Berto dit op mijn PC doen dus het is echt iets lokaals. Die bekijk ik dan maar in Moviemaker :p

Ben benieuwd naar het resultaat?. heb mijn Flycamone2 inmiddels ook binnen :).

Gr

Het bleek gelukkig geen defecte camera, was daar toch wel even bang voor.
Kou , nee. niet echt.. goeie 20 graden hier heren :)
Maar,
FG Marder , smurfjes slachten
FG&Metallica in concert.
Hij deed het nog :)

Zal eens een betere montage maken ja, zal nog wat experimenteren worden.
Beetje foam.. beetje tape..
Had op de FG Monster beduidend betere resultaten, hier zat hij ook op een lexan
body gemonteerd, die ook weer op rubbers ligt.

Op de Marder zit ie rechtstreeks op de achtervleugel/chassis, toch teveel van het goede.
Maar, ook weer goed nieuws.
De extreem high-tech modificatie, beetje tape over de geheugenkaart-slot houd wel het
voortijdig ejaculeren van de geheugenkaart tegen.

Zo, en nu die rolkooi eens bij elkaar gaan plakken/schroeven/tapen
T ken ook nooit eens, een rondje rijden zonder stuk te gaan ;)

Stefan

Bijna dood ervaring

Kijk en huiver

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb begin vorige week mijn mini titan heli deftig in het gras gepland.
Alle assen scheef.

Ik had net de vlucht ervoor de flycam eraf gehaald.
Gelukkige.
oorzaak was een stuurfout.

Re: Kijk en huiver

Soms is een keer knipperen met je ogen genoeg! ;)
Had het afgelopen weekend ook, een knipper te veel en je hart bonkt in je keel.

Maar je hebt er wel weer een mooi filmpje van gemaakt!
Mooi veld is dat trouwens waar je vliegt ( wild ) ?

Gr

hier mijn eerste bijdrage met mijn FCO2.

FCO2 onder de voetplaat van een 1:7 stoomlocomotief gehangen met de stoomdagen in Leek (groningen) vorig weekend.

YouTube - genzelbahn leek 2008

Het filmpje is wat ge edit, duurde meer dan 10 minuten.
nu merk je goed dat hoe langer de FCO opneemt hoe erger het geluid a synchroon gaat lopen.
is hier al een oplossing voor ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje jetpropdlx,:D:D
en het was ook een mooie week daar aan de Moesel
Ik moet wel een beetje afkikken van de drank of zou het van het vallen zijn :confused::confused:

nu merk je goed dat hoe langer de FCO opneemt hoe erger het geluid a synchroon gaat lopen.
is hier al een oplossing voor ?
Vraagje, heb je het na het bewerken de film weggeschreven met 25fps????

Ik heb namenlijk gemerkt dat dit soms staat ingesteld op 23,..fps en dan gaat het geluid scheef lopen.

Heb hier namenlijk eens op zitten en letten en na een paar nieuwe testvluchten tot de conclusie gekomen dat het dan wel blijft kloppen (op een hele kleine bijna niet waarneembare verschuiving na).

Leuk rondje trouwens met die stoomtrein :D

Back