Flycamone2

Denk dat hij dit wilde zeggen

Leuk filmpje. Misschien net wat te veel vliegtuig en iets te weinig van de rest van de wereld...? :D

Oh en Zambezi, als je even op "quote" klikt kun je zien hoe je je filmpje in je post krijgt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat hij dit wilde zeggen

Leuk filmpje. Misschien net wat te veel vliegtuig en iets te weinig van de rest van de wereld...? :D

Oh en Zambezi, als je even op "quote" klikt kun je zien hoe je je filmpje in je post krijgt.

Bedankt! 'was al aan het zoeken!

dit is trouwens mijn Youtube-, tevens FCO2-debuut!
morgen hang ik 'm aan m'n CAP 231...

Laatst bewerkt door een moderator:
Toppie, maar net wat Arjan zegt, iets meer wereld en iets minder vliegtuig (maar aldoende leert men ;-) )

Toppie, maar net wat Arjan zegt, iets meer wereld en iets minder vliegtuig (maar aldoende leert men ;-) )

gaat helemaal goedkomen!
overigens is het wel erg leuk om een stuk vliegtuig (met name de stuurvlakken) er op te krijgen, maar dit was i.d.d. een beetje overdreven...

Klopt, dat is mijn uitgang ook vaak, er moet een stukje vliuegtuig opstaan.
Of dat nu staasrtvlakken, roeren, vleugel, neus op drijvers zijn maakt niet zo heel veel uit.

Ik ga vanmiddag ook weer wat pogingen wagen, zo wil ik beide FCO 2`s op mijn Skymaster monteren + natuurlijk op onze gewone sleepkist.

Jullie zien het wel weer tzt ;-)

Klopt, dat is mijn uitgang ook vaak, er moet een stukje vliuegtuig opstaan.
Of dat nu staasrtvlakken, roeren, vleugel, neus op drijvers zijn maakt niet zo heel veel uit.

He Berto, wat is dat nu haast met het tiepen!!!!

Geeft niets dat kan de beste overkomen

Vraagje, heb je het na het bewerken de film weggeschreven met 25fps????

Ik heb namenlijk gemerkt dat dit soms staat ingesteld op 23,..fps en dan gaat het geluid scheef lopen.

ik kan je vertellen dat in het originele filmpje het geluid al a synchroon loopt, het filmpje op het SD kaartje in de FCO2.
Als we het afspeelden op de PC met de mediaplayer classic merkten we al dat gaandeweg het geluidvoor liep op het beeld.
en hoe langer ik opnam, hoe erger dit effect werd.

ik heb het filmpje ge edit in Virtuadub, en gewoon opgeslagen, zonder FPS te wijzigen.

hebben meerdere er last van dat het geluid a synchroon loopt met het beeld bij langere filmpjes ?

hebben meerdere er last van dat het geluid a synchroon loopt met het beeld bij langere filmpjes ?
Ik vermoedt van wel.

Ik zal vanmiddag weer wat filmen en vanavond/morgen/overmorgen er eens meer op gaan letten, ook op de orginele versie.

Vaak wordt er toch wel muziek onder de vliegfilmpjes gezet want alleen maar dat geruis is ook niks ;-)

Enorm; kijk maar in het filmpje dat ik heb geplaatst (vorige pagina). Je hoort een hoop propherrie, dat stopt en vervolgens gaat ie er pas vandoor!

Shit !

FCOcrash.jpg

Na het falen van de vorige opnames wegens trillingen van de 2 takt..
Het spul nét wat hoger op isolatie foam gezet..
Ook was het al het 3e tankje voor het beestje, motortje al wat scherper gezet.

Tijd om te testen natuurlijk , ook de vering wat aangepast wegens overmatig omrollen op snelheid.

Motor deed het prima, liep erg mooi.
Het afstellen van de vering is duidelijk wat minder goed gelukt, flinke rol gemaakt..
Mardertje heeft bijna niks, rolkooi gescheurd.
De Flycamone2 kwam er wat minder goed van af.

T is toch nogal een harde klap geweest, die spoiler was van aluminium, gezet onder een hoek,
kon .. ik herhaal KON je niet met de hand buigen..
De Marder daarintegen had daar helemaal géén moeite mee

Dat was het eigenlijk.

Net met een andere FG buiten wezen spelen, de Monster.
Cam erop gezet ( deed het in de huiskamer-test nog ) , wat tape.. en .. geen voetje meer :)

Na het tankje leeg gerammeld te hebben, met de verwachting op wat spektakel op de fco.
Helaas, " leeg / storing / geen avi's "
Staat nu een programma op te draaien, kijken wat er aan de hand is.
Ben bang dat de klap toch wel érg hard was, hoop niet dat ie is afgeschreven.
< valt vast niet onder de garantie ;) >

Stefan

Even een Youtube -vraagje: ik heb inmiddels 2 nieuwe filmpjes, maar met uploaden loopt de boel 9 van de 10 keer vast. Is dat een firewall-probleem, heeft dat met met Wireless Lan te maken of iets anders wellicht?

Even een Youtube -vraagje: ik heb inmiddels 2 nieuwe filmpjes, maar met uploaden loopt de boel 9 van de 10 keer vast. Is dat een firewall-probleem, heeft dat met met Wireless Lan te maken of iets anders wellicht?

maak je filmpje zo klein mogelijk voordat je deze upload.
ik had hetzelfde met een standaard filmpje gemaakt met de FCO2.
Film was 10 minuten en 650mb groot, stond youtube 2 uur op te stampen.

daarna filmpje ingekort naar 6 minuten, en geconverteerd naar xvid formaat, zelfde filmpje nu 56mb groot, na een half uur stond het op youtube.

wireless lan mag niets uitmaken, gebruik ik ook.

Pfoe, dat kan ik je niet zeggen :-(

Hier heb ik weer een ander probleem, nou ja probleem, eerder een nieuw uitzoek puntje.

Gister wilde ik op mijn Skymaster naar voren en achter filmen:
fcoskymaster.jpg

Dat werdt dus niets, gasservo van de voorste motor stuk dus niet vliegen met de Skymaster.

Ik beide FCO 2`s op elkaar op onze sleper geplaatsts cams aan en gaan, na 10 minuten landen bovenste cam uit?!?!?!?!?!
Onderste draaide nog dus die uitgezet.

Mhhhh, van 1 de LiPo misschien leeg maar de avond ervoor toch gewoon allebei opgeladen.

Kom ik laat thuis even kijken wat het geworden is, staat er op de bovenste cam helemaal niets :puppydogeyes:
En op de onderste 3 sec :cry: (terwijl ik die toch handmatig uit heb gezte).

Beide cams vanochtend zonder laden aangezte en gewoon de SD kaart vol kunnen filmen :roll:

Schiet mij maar lek :-(

Blijkbaar werkt 2 FCO 2`s direct op elkaar op een motorkist niet zoals ik zou willen.

Naja volgende keer een nieuwe poging op de Skymaster :yes:

Over Youtube; volgens mij mag een filmpje 10 minuten en maximaal 100 Mb groot zijn. De melding dat je er overheen zit krijg je inderdaad pas achteraf, na een uurtje wachten.

@Berto; dat gebeurde bij mij ook een paar keer, dat er niks op de FCO leek te staan (volgens het programmaatje dan) nadat de camera zichzelf een paar keer had uitgeschakeld tijdens het opnemen.
Toen ik de kaart met verkenner bekeek bleken er weldegelijk 4 filmpjes op te staan.

Ik kan je trouwens echt aanraden een grotere cel te monteren. Ik heb 0 problemen meer gehad met mijn 1000 mAh Lipo. Gister 40 minuten onafgebroken gefilmd en de dag daarvoor ook in totaal 40 minuten over 3 sessies.

Toen ik de kaart met verkenner bekeek bleken er weldegelijk 4 filmpjes op te staan.
Mhhh, dat zou wel vreemd zijn, zeker omdat ik na het opnemen vanochtend die opname wel gewoon kon bekijken.

Naja, dat is voor de volgende keer.

Qua externe voeding heb ik ook de mogelijkheid dit toe te passen.
Maar ja dan zijn we buiten de testfases om aan het werken en dat is niet geheel de bedoeling.

Ze moeten het ook zo doen :roll: (al is de kwaliteit van de LiPo niet wat je zou verwachten)
Al ben ik van menign dat op motorkisten de uitval vaker voorkomt dan op elektrobakken.

Komende woensdag weer verder klooien (en dan hopenlijk wel op de Skymaster.......)

Is er iemand die de FCO op een Calmato 40 heeft gemaakt? Ik wil hem daar namelijk op maken alleen vertrouw ik dat klitte band niet wat erbij zit.

Back