Flycamone2

Ik vermoed dat de beeldkwaliteit niet veel beter zal zijn, er wordt nog steeds gebruik gemaakt van een VGA(28fps) camera.
Is dit wel goed te doen, FPV met een VGA ?

EDIT : De beeldkwaliteit is wel degelijk (iets) verbeterd, 28 fps(FCo3) ipv 25 fps(FCo2)

grts

niels

Laatst bewerkt:
Zo'n bril vind ik overbodig en misschien ook zelfs onhandig. Als je zelf een el cheapo portable dvd speler hebt en hem daar op aansluit is het goedkoper en je kan makkelijker je vliegtuig vinden.

Zo'n bril vind ik overbodig en misschien ook zelfs onhandig. Als je zelf een el cheapo portable dvd speler hebt en hem daar op aansluit is het goedkoper en je kan makkelijker je vliegtuig vinden.

als je outdoor bent en zeker met zon zie je geen ene (....) meer
daar moet je wel rekening mee houden, daar komen meestal lelijke
oplossingen uit voort.

Skyhigh

voor de fans van HD videotjes is er de flipmino HD camera.
190euro, 720p HD videos en intern geheugen goed voor 60 minuten opnemen

De Flip-Mino HD is wel erg leuk maar het is niet de meest ideale camera voor onder een Heli of op een vliegtuig, omdat de camera lens vast zit.

De Flycamone² en Flycamone³ komen ook binnenkort in HD uitvoering 1280 x 720 pix.

Flycamone³ heeft een vertraging van ca. 6 weken opgelopen (mid mei leverbaar) omdat de camera servo te schokkerig bewoog en de warmte sensor verplaats moest worden ivm nieuwe servo bedrading.

Laatst bewerkt:
TEST PILOTEN GEZOCHT!

Voor de Flycamone³ zoeken we nog 4 FIRST PERSON VIEW TEST-PILOTEN!

Eisen waar de vliegeniers aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor de test programma:

1. Je hebt minstens 5 jaar vliegervaring (Vliegtuig of Helikopter)
2. Je vliegt met een stabiel en betrouwbare kist
3. Je vliegt in clubverband of groep vaste vrienden (ivm. veiligheid met First person view vliegen is het vereist dat je minstens met 2 man/vrouw vliegt één observator en één piloot)
4. Je hebt verstand van videobewerking en hebt vaker met camera's gevlogen.
5. Je bent actief op MBF en ben bereid om problemen die op de forum gemeld worden uit te zoeken en een oplossing voor te vinden.

Wat ontvang je allemaal om te testen?

1. Volledig set First Person View Flycamone³ camera bestaand uit:
* FlyCamOne 3 Camera
* 2.4Ghz zend/ontvangstmodule met TFT-kleurenscherm
* V-Eyes videobril met 50/80 inch weergave
* GPS-module met hoogte, snelheidsmeter en home tracking

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via info@v-nix.nl

Laatst bewerkt:
Nice dude.. Het is wel heel snel heel betaalbaar geworden! Even een vraag; zit er ook een gyroscoop in de bril en kan je dus horizontaal en verticaal de camera daardoor bewegen? En gaat er in de toekomst meer data worden weergegeven op het scherm?

Er zit inderdaad een head tracking gyro ingebouwd, hoeveel graden je exact om je heen kunt kijken kan ik je momenteel niet vertellen ivm nieuwe servo, maar je kunt zowel horizontaal kijken al verticaal.

De pijplijn zit vol met ideeën, maar of ze allemaal uitgevoerd gaan worden is afhankelijk van de verkoop cijfers.

Laatst bewerkt:
ENORM ... 33 dollar + 30 dollar shipping :mrgreen::mrgreen::mrgreen:... 2dehands van een vriendelijke amerikaan ...

Doe al enkele weken onderzoek naar deze juweeltjes ...

in engeland en de usa zijn ze nog verkrijgbaar ... UK = traveler 5000 / USA = JAZZ HDV178

130 gr .. 9 cm groot ... crystal clear HD beeld uit een klein doosje ...:-D

@ V-NIX

punt 1 en 3 t/m 5 lukt wel, maar met punt 2 hebben we nog wel eens problemen ;-)

Ach pakken we gewoon de grote Nomad twin, die vliegt voor dit soort werk zeer relaxt :cool:

Ik wacht met spanning af, maar zo te lezen moet ik nog even geduld hebben :-(

Ik hoor snel weer wat van je :yes:

@Berto
Jij hebt bij FCO2 project zo goed je best gedaan dat zelfs als je aan alle de 5 punten niet voldeed we jou graag weer als test piloot wouden hebben. We zoeken 5 test piloten maar we vragen hier om 4 ;) Je hoort snel van mij.

Hier een klein wazig filmpje gemaakt met de FCO 2 + externe FCO akkupack.

Wazig werd het door de olie die op de lens kwam, volgende keer toch weer een andere plaast kiezen ;-)
Fire Bird met FCO 2 3min 02sec / 9.9mb

ENORM ... 33 dollar + 30 dollar shipping :mrgreen::mrgreen::mrgreen:... 2dehands van een vriendelijke amerikaan ...

Doe al enkele weken onderzoek naar deze juweeltjes ...

in engeland en de usa zijn ze nog verkrijgbaar ... UK = traveler 5000 / USA = JAZZ HDV178

130 gr .. 9 cm groot ... crystal clear HD beeld uit een klein doosje ...:-D

Main_2

Niet echt, we zijn toch maar gebleven tot het echt donker werdt.

War de storing vandaan kwam weten we nog niet helemaal, ineens had 2 van Onno`s ontvangers er last van terwijl die nooit problemen hebben gegeven, zal dus wel hier of daar metaal op metaasl zijn.

Na een IPD ontvanger van mij tehebben geplaatst hebben we de kist maar weerr misbruikt en konden we dus laat naar huis, eh naar de MAC ;-)

Back