Flycamone2

Mhhhh, misschien door het te donkere weer ene errug lage frame rate?

Maar normaal is het niet.

Wij gaan morgen weer vliegen en hopen op goed weer.
Tevens hoop ik dat we de FCO 2 geheugenkaart nu wel volledig vol krijgen met filmbeelden vanuit de diverse camerapostities.

Zo niet dan is er of iets mis met de akku, of te koud voor de akku en gaan we de volgende keer testen met een exteren akku.

Ik hoop jullie zondag nieuwe beelden te kunnen laten zien (of de dagen erna ;-) )

Laatst bewerkt:
Binnenkort hoeven we ook niet meer zoveel de filmbeelden 180 graden te draaien met de videosoftware op de pc.

Er komt een update V3 uit die software matig in de FCO 2 het beeld al 180 graden roteert, dat zal voor ons al heel wat werk schelen :-)

Heb van de eerste video een kortere versie gemaakt.
Duur even over de 3 minuten en iets van 17Mb.
Deze versie is weggeschreven met 786kbps om het voor jullie nog leuk te maken, op dit formaat zet ik altijd al onze filmpjes weg.

Voor eigen gebruik kun je kwalitatief nog beter gaan natuurlijk.

Korte versie vliegtest 1

Ik wilde het nog een keer proberen maar ik zie nu dat het regent, dus dat moet even wachten. Ik heb een test gedaan met de FCO2 op de cockpitkap gemonteerd en dat moet lukken, ik heb de motor laten lopen om te kijken of dat het filmen verstoort maar dat is niet het geval. Misschien lag het dan toch aan de positie.

tjonge, allemaal leuke berichten, moet ik ook eens gaan doen, ik heb alleen nou niet een perfect stabiel platform daarvoor.... nou misschien de pilatus wel, ik zal er toch eens naar kijken :D

Skyhigh

Vandaag weer weggeweest met verschillende gevoelens.
Dacht dat het allemaal helemaal top zou worden maar dat werdt het niet :cry:

Weer 3 vluchten verknald door 1 of andere oorzaak en ik weet niet wat, AaaaRrrrGgggHhhhh :hammer:

Ik gok het deze keer op de kou van vanochtend daar het laatste filmpje wel is gelukt, maar waarom de eerste twee dan niet????
Staat van deze twee ook helemaal niet s op de kaart, terwijl ik er 100% zeker van ben dat de FCO 2 aangezet is en dat die liep (zie verspringende streepjes) en ik ben er 100% zeker van dat ik ze na de vlucht ook weer uit heb gezet.

Daar heb ik bewust nog opgelet omdat ik de missers van de eerste keer vliegen niet weer wilde hebben.

Maar nu heb ik het wel weer, AaaaRrrrGgggHhhhh :hammer:

De eerste vluchten waren met de FCO 2 onder de vleugel die zijn dus weer jammerlijk niet gelukt.

De derde vlucht was met de FCO 2 naar achter gericht op de romp en aan het einde van het filmpje wilden we gaan slepen, daar stopt de FCO 2 net.

Errug jammer want die sleep ging goed mis voor de zwever en dat was wel spectaculair geweest, maar we hebben gelukkig de foto`s nog.

Naja, ik ga het goede filmpje even bewerken en dat zal ik zo hier posten.

Grt,
Berto.

he, jammer.... productiefout?, gewoon terugsturen naar verkoper voor een nieuwe, en dan top beelden schieten, ook op de meeting :D

Skyhigh

@ SkyHigh,

Of het een productiefout is dat weten we nog niet maar daar zijn wij voor om het uit te testen.
Wel kan ik me voorstellen dat het met de kou te maken heeft daar daar meer last van hebben maar waarom gaf die dan wel gewoon voor en na de vlucht aan dat die aan het opnemen was?

Ik film trouwens altijd op "Video Endless" (VE) misschien dat hier een fout in zit?
Maar dat gaan we dus de volgende keer proberen, jammer is dat je steeds thuis pas kan kijken of het gelukt is en hoe.

Maar we testen rustig verder, ga nu even de film bewerken dus straks een filmpje weer van ons :D

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook op 'video endless' gebruikt, echter bij mij is dat "VE"?
Ik heb dus ook nog geen firmware upgrade gedaan...
De koude zou er inderdaad iets mee te maken kunnen hebben. Deze dingetjes zijn beslist niet gemaakt om onder 0°C te gaan, dus tussen 0 en 10 zou je ook problemen kunnen verwachten... Het is ook een lipo-accu, die heeft het ook al niet zo graag bij lage temperaturen. Als dit het zou zijn, is een externe batterij wellicht een oplossing.

Ik heb de foto's gezien op jullie website. Ziet er idd spectaculair uit. Ik hoop dat de zwever er zonder te veel brokken vanaf is gekomen? (trouwens nog een probleempje op de site met die foto's.. extensies in hoofdletter ipv kleine letters ;-))

Ik had speciaal de laptop mee om te gaan vliegen zodat ik tussendoor al eens kon kijken of het goed was, kwestie van genoeg herkansingen te hebben...

Hee Maarten,

jij bent wel heel erg snel wat betreft de foto`s op de site.
Was net even het resultaat aan het bekijken en kwam toen ook de hoofdletters tegen dus heb dit meteen aangepast.

De zwever heeft een gebroken vleugel en ene klein scheurtje in de romnues verder niet.
Die vleugel gaan we dus even "spalken".

Wat betreft VE die bedoelde ik ook, heb dat even in mijn post aangepast.

Tja, de kou kan een boosdoener zijn maar waarom dan wel gewoon aangeven dat ie aan het filmen is??
Maar op de kist is het wel een stukkie kouder dus kan me voorstellen dat het rond de 0 graden was.
Zowiezo was dat het nog wel want het veld was bedenkt met ijssneeuw, ook wel jammer dat dat er nu niet opstaat :-(

Ik heb wel de laatste update gebuikt en wacht nu met smart op update 3 :-)

En een externe akku is een oplossing maar dat willen we even nog niet testen, eerst de FCO 2 "as is".

Laptop, da`s een hele mooie toevoeging maar ja wij moeten het zonder stellen :-(

ziet er mooi uit, jammer dat de kleuren soms erg gaan verschillen,
wat gelukkig snel weer word gecorrigeerd door de camera, zou je de
cam niet mooi op het landingsgestel van de skymaster kunnen plakken :D

Skyhigh

Hallo Berto,

Leuk filmpje, jammer dat de andere niet gelukt zijn, maar de problemen zullen wel worden opgelost.
Succes verder en ik blijf het volgen.
Rido

@ Skyhigh,

Onder de Skymaster is niet zo`n een goed idee.
De FCO 2 zal dan snel onder de olie zitten.

Op 1 van de staartbomen of van binnen door een raam naar buiten is ook een optie.

@ Rido,

Dank je, en ja baal er nog steeds van, maar hopenlijk komen we erachter wat het is.
We blijven testen, hopenlijk woensdag weer een poging.

Gisteren ook mijn eerste vlieg opnames gemaakt met de Flycamone2, onderweg naar het indoorvliegen effe gestopt bij een veldje om een paar buiten opnames te maken om daarna een aantal indoor filmpjes te maken
Die van buiten zijn redelijk goed van kwaliteit (ik ben zeer te vrede) die van binnen zijn redelijk donker (had dit eigelijk wel verwacht).
Omdat ik problemen heb met mijn video bewerkings:2gunfire: programma helaas nog geen filmpjes op het WWWeb :(

Omdat ik problemen heb met mijn video bewerkings programma
Moviemaker draait toch wel ;-)

JIj hebt verder geen problemen gehad met het niet opnemen van bepaalde vluchten?
En zo nee hoe lang waren die vluchten?

Ik heb het gisteren met moviemaker geprobeerd ,maar hij geeft een fout melding (ongeldige bewerking geloof ik) als ik het probeer "te produceren" / opslaan.
Vanavond eens gaan proberen met Studio 9(maar dat programa ken ik niet zo goed, en is wat complexer)

Ik heb met een 128MB kaartje geen problemen (maar die is snel vol:cool:)
Maar met 1 GB lijkt het dat hij start met filmen maar kan hem dan niet meer stoppen :(
En met mijn 2GB kaartje is het willekeurig soms wel soms niet :confused:
Het waren voornamelijk korte vluchtjes tot erg korte vluchtjes
Met de heli indoor storing crash staat er ook niet op maar had de FCO2 wel gestart maar hij wou niet stopppen

Laatst bewerkt:
En met mijn 2GB kaartje is het willekeurig soms wel soms niet
Kijk dat heb ik dus ook lijkt het wel.

Eerste 2 filmpjes deed ie filmen dat weet ik 100% zeker, maar er staat niets op de kaart daarvan.
Filmpje 3 heeft ie wel goed gedaan, behalve opo het moment dat ik wil gaan slepen, dat heeft ie weer gemist.

Vreemd.

Studio 9 werkt goed maar daar kan je niet mee roteren, dus als je het "op de kop hebt gefilmd" heb je een probleem (of het kan wel met Studio 9 maar ik weet niet hoe, dat kan ook.....).

Ik gebruik momenteel de trail versie van Magix voor het roteren, werkt op zich goed maar het echte knip en plak werk doe ik met Studio 9.
Moet Magix nog even beter onder de knie krijgen daarvoor, maar heeft wel veel meer mogelijkheden dan Studio 9 dus wie weet koop ik Magix wel tzt.

Wat ik bedoel is : dat hij af en toe start met filmen (die streepjes op het scherm beginnen rond te draaien) en na de vlucht wil ik stoppen door op het middelste knopje te drukken maar de streepjes op het scherm blijven rond lopen en kan niks anders doen dan hem uit zetten maar dan staat er niets van die vlucht op het kaartje. (dit met de 2GB krt, met de 1GB krt heb ik dat bijna elke keer zelfs al na een paar seconden filmen)
Met de 128MB kaart heb ik dat niet.
Ik heb nog niet mee gemaakt dat hij tijdens het vliegen er van zelf mee op houd (enkel met MF mem-full;))

ps Berto hoe sla jij je filmpjes op voor op het net te zetten (ik ben op het vlak van video een echte amateur ik sla ze meestal op verschillende manieren op en kijk dan welke het kleinste bestand is met nog acceptable kwaliteit)

Back