Flycamone2

Nope dat doet ie ook niet. Ik heb al wel contact gehad met de mensen waar ik hem gekocht heb. En het blijkt dat ik 1 van de eerste batches heb van de FOC2 waar problemen met de lipo waren die doorbrande na aansluiten op usb.

Ze gaan nu kijken of ze contact kunnen komen met een foc dealer in de buurt in NL/DE zodat ik heb kostenloos kan omruilen.

Ja Eric, een mooi filmje :thumbsup::thumbsup: en de vluchten zien er mooi uit, zeker de low pass
ik zat er op te wachten, het was wielen uit en de grond raken. :worship:
Alleen wel stil op het veld was je alleen!!

Tot zaterdag

het hele beeld "golft"
Dat gebeurt wel eens ja, ben er nog niet achter waardoor dat komt.

Heb diverse filmpjes gemaakt waarvan hele delen goed zijn en dan ineens gaat het beeld "golven" net alsof de FCO 2 in een resonantie komt.

Dat is ook, gebeurt veel al bij motorkisten maar kan ook gebeuren bij electro
Het beste beeld krijg als je de motor af zet, maar dat is met een verbrandings motor wel vervelend.

de plaatsing van de camera is hierbij van belang: het stabilo zal altijd wat meer trillen dan bvb de romp
door wat demping te voorzien (mousse oid) zou je het wat kunnen verminderen, maar het lage gewicht van de FCO2 speelt hier in zijn nadeel... als je de FCO2 wat zwaarder maakt en wat dempt zou het een stuk beter moeten zijn

Update 3 voor de FCO2 is hier downloadable:
V 3.03 03.04.08

Met deze download zijn er de volgende functies bij gekomen/aangepast:
- draaien van het beeld met 180 graden (door nog een keer op de opneemknop te drukken als er RY in het beeld staat),
- VL en SL met een resolutie van 320x240,
- Vd en Sd voor het filmen in een donkere omgeving,
- AR voor het opnemen van alleen geluid,
- battery status: 99 voor vol, 66 voor 2/3, 33 voor 1/3 en CH voor het laden,

Binnenkort wordt dit ook toegevoegd op FlyCamOne.eu - Officiële FlyCamOne site. Alles over FlyCamOne
+ zullen er meer foto`s en video worden toegevoegd.

Vermeld graag jullie bevindingen, bovenstaande update zal ik zel fpas waarschijnlijk morgen kunnen uitvoeren komende zaterdag hopelijk testen tijdens de watervliegmeeting (vooral dat 180 graden gedraaid is zeer interesant).

Hoi, kan je gewoon die update 3 downloaden en op je flycam zetten of moet je eerst de andere updates downloaden?

Nee, het is niet nodig om eerst de andere updates toe te passen.
Je kunt versie 3 direct downloaden.

(ps. heb het zelf nog niet geprobeerd maar dat hoop ik morgen te doen)

Een kameraad en ik hebben nu beiden een BMI coaxiaal heli om af en toe voor de fun eens te vliegen.
Nu vroeg hij zich af of je hieronder een flycamone2 kan hangen. De heli zelf weegt +- 210gram en de flycamone2 weegt +- 37gram. Hij denkt dat het geen probleem zal zijn, dat de heli wat meer moeite zal hebben om te vliegen en wat minder lang per batterypack zal vliegen. Ik dacht dan eerder dat de heli toch wat meer moeite zal hebben.
Kan iemand hierop antwoorden? Kan er eventueel schade zijn aan de heli door er zo'n gewicht aan te hangen?

(Misschien is dit al eens gevraagd of staat het in de verkeerde topic, sorry daarvoor)

hoi freebutterfly,

dat gaat zeker zonder probleem lukken. Zelf heb ik hem ooit al onder mijn Helixx gehangen en die is zelfs al een beetje zwaarder !

groetjes,

Davy

Hier beide FCO 2`s geupdate en het werkt prima.

Eens kijken hoe ze zich zaterdag houden tijdens het watervliegen ;-)

Vandaag ook wel weer wat gefilmd, niet veel speciaals maar het weer was mooi dus zal er weer wat van gaan maken.
(O wat lekker straks niets meer omdraaien ;-) ).

Ik heb nog een tip voor het opladen van de FCO2 accu:

diegene die een tomtom one navigatie systeem hebben, de auto oplader is volgens mij prima geschikt om de FCO2 mee op te laden.

ze maken beide gebruik van eenzelfde USB stekker, en uit de tomtom autolader komt keurig 5 volt.

Ik al het binnenkort eens proberen.

Ik heb deze week net dit binne gekregen alleen nog niet geprobeerd maar zou ook gewoon moeten werken:
P.SUP.USB200.JPG

Back