Voor ik de romp verder af wilde maken wilde ik eerst de bediening van het hoogteroer, rudder en staartwiel werkend hebben. De servo’s had ik al ingepland net voor het hoofdschot
Het plankje moest uitneembaar blijven om bij de snoeren eronder te kunnen komen. De lengte van de push/pull stangen was ietsje meer dan een meter en de ruimte bij de staart is erg klein. Bij de servo’s gebruikte ik een 2mm/M2 soldeerbusje en bij de roeren een inbus klembusje, past net.
Het staartwiel zit met een quicklink, zodat dat uitneembaar blijft. De veertjes die er los bijhangen zijn voor de besturing van het staartwiel, dat is wel even peuteren om die op hun plek te krijgen, dat heb ik hier overgeslagen…
Toen dit werkte (daar was ik wel blij mee) wilde ik alle rc componenten inbouwen, liefst allemaal voorin, vanwege het CG. Nodig; drie escapes voor de drie motoren, 4 X eneloop als noodstroom voor de ontvanger, ruimte voor een 3S 5000Mah lipo, een 3s 1000Mah lipo voor de retract servo’s, 2 Ubecs, Schottky diode voor de noodstroom en schakelaar.
Een triplex montageplaatje met de schottky diode en het verzamelpunt voor de regelaars
en een ander plaatje met de 2 ubecs.
De drie regelaars passen precies onder de grote lipo, de plussen en minnen met een zelfgemaakte stekker verbinding ( een soort kraaiepoot uit 2.5mm massief koperdraad) naar de XT 90 van de vliegaccu er boven. Op de volgende foto’s is het te zien
Daarna gecombineerd met de servo aansluitingen uit de vleugels, heel veel draadjes….
Getest met een ontvanger en tot mijn grote opluchting werkte alles, de motoren niet op vermogen uiteraard. Ik kan even geen soldeerbout meer zien......
Vincent