Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goed dat je hier verder schrijft met je verslag! Prachtige vorderingen!
Ik keek naar je bowden uitgangen in de staart... had ook nog met dun staaldraad en soldeerhulsjes gekund.... puur voor de optiek... meer niet... en het is pull-pull (bier-bier), als ik het goed heb gezien...
De cabine-ruit... hoe heb je die zo prachtig mooi rond gezet. Aaien met een föhn om de snuit aan de onderkant? Of om een antieke Ming-vaas? En dan maar hitte + sjorren?
Die drijvers onder de originelen... rare vraag... Italiaanse of Engelse ontwerpen... daar die al zoveel ontwikkeling/kennisvergaring achter de rug hadden... bedoel... wellicht op maat aangeleverd werden? etc..
Gr Bas
Fantastisch werk Ramses!
Altijd een feest om jouw verslagen te volgen.
Mooi werk aan de cockpitkap en de rompneus.
Glasmat met Glitsa blijft dat goed stevig zitten?
Da's een stuk eenvoudiger dan met epoxy, ga ik onthouden.
Ga lekker zo door, ik geniet
Groeten, Ralf
Het wordt weer een beauty Ramses,
Ik leer zo ontzettend veel van jouw creatieve oplossingen om met relatief simpel handgereedschap zulke mooie dingen te maken. Zo ook de manier waarop je het glaswerk van de cockpit hebt gemaakt fantastisch.
Nog even een vraagje, hoe heb je het opgelost met de foto's, want ik heb in mijn Jungmeister draadje ook voor de mensen die niet zijn ingelogd alleen maar postzegelplaatjes.
Groet,
Lex
Erg mooi en leuk om te volgen Ramses , fijn dat je weer verder gaat met het verslag.
Mvg,
Bart
Hoi Ramses,Hoi Bas,
Bedankt!
De uitgangen van de bowdenkabels kunnen zoals je zegt ook van dunner staaldraad gemaakt worden (inderdaad pull-pull).
Freek had die opmerking eerder ook gemaakt. Ik weet alleen niet of het gaat lukken i.v.m. de radius van de aansturing.
Maar als het mogelijk is (zonder frictie), ga ik dat zeker proberen.
De cabineruit heb ik om de onderzijde van de neus gemaakt d.m.v waxine lichtjes (zie begin van desbetreffende posting).
De drijvers,... tja... als Fokker slim was geweest had hij dat inderdaad gedaan!
De kennis bij de Italianen en Britten was toen erg groot i.v.m. de Schneider Trophy Racers...
Maar ik denk dat Fokker zijn eigen drijvers heeft ontwikkeld toendertijd...
.... het museum in Vigna Di Valle staat trouwens voor volgend jaar op de agenda!!!!
Bedankt Ralf!
Ik gebruikte voor mijn eerdere modellen een andere PU-lak om te glassen, maar glassen met Glitsa (PU) lak gaat ook prima!
Het wordt erg hard en hecht zich enorm vast aan de ondergrond!
Het is wel de Glitsa "Parketlak PT - intensief gebruik" op PU-basis.
Het bestaat uit maar 1 component en is inderdaad veel eenvoudiger te verwerken dan epoxy.
Bedankt voor het mooie compliment Lex!!
De foto`s plaats ik in mijn album op dit modelbouwforum en van daaruit plak ik de link in onderstaande knop (rode pijl):
![]()
Als je de foto`s via deze knop in je verslag plaatst, zijn ze ook volledig zichtbaar als je niet ingelogd bent (ipv die postzegelplaatjes).
De foto`s welke je al in je bouwverslag hebt staan kan je nu achteraf nog veranderen via deze manier (heb ik ook gedaan). Succes!
Hoi Bart,
Bedankt! En ook fijn dat jij weer verder gaat met jouw prachtige verslagen!
Groeten, Ramses
.