FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Libel

juli20090001.jpg

Johannes

De restauratie van dit vliegtuig is een eerbetoon aan de wereldberoemde ingenieur professor ……… …….
Deze ingenieur is niet de ontwerper van dit toestel!

Johannes

Nou we het over Porsche hebben ... het is een vrij onbekend feit dat de Kever geen ontwerp was van Ferdinand Porsche, maar van een Joodse constructeur. Ferdinand Porsche is door de nazi's gevraagd het ontwerp verder uit te werken voor hun Volks Wagen. De Joodse constructeur is zorgvuldig weggepoetst uit de geschiedenis.

... was een keer een item over op tv ... iemand die aan een boek hierover werkte, geloof ik.

:offtopic:
Dit wist ik niet! :schrik:
Hoe zat het dan met het design van de Porsche serie?

Johannes

Bedankt Henri, was weer leerzaam.

Laatst bewerkt:
Urahn des Flugzeug-Typs „Elster“ war das bekannte Segelflugzeug Doppelraab, aus dem der Flugzeugbauer Alfons Pützer zusammen mit Fritz Raab zunächst den Motorsegler Motorraab entwickelte, um wenig später – unter Verwendung der Doppelraab-Tragflächen – schließlich den Prototyp “Elster A” zu entwickeln.

augsb08doppelraab.jpg

Johannes

Hannes, jij maakt het wel erg makkelijk. teveel aanwijzingen!
Voor mij een bekende, hoe kan het ook anders....
Ik sla deze over.

Johannes

Henri, als je wilt weten om welk toestel het gaat hoef je alleen de naam die je gevonden hebt samen met het driecijferig getal invoeren
(plaatjes)…..
....De Belgen hebben gevoel voor humor. ;)

Johannes

Interessant toestel, op internet is onglofelijk veel informatie over de vinden.
Michael Platzer heeft dit toestel ontworpen.
Vóór deze Kiepitz heeft hij het eerste duitse over drie assen gestuurde
UL-vliegtuig Platzer UL-Motte B2/B3 ontwikkeld.

http://www.kiebitzflieger.be

Johannes

Niet zo'n moeilijke deze, maar wel mooie foto.

Het was hun eerste model van dit soort en ze verloren de grote opdracht aan een concurrent.

trivia24.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back