Foto's maken met de Gopro hero3

• Topicstarter Topicstarter Duy
  • Startdatum Startdatum
Jongens.....

Trouwens, wat is de "phantom generatie"? Ik ben van plan ook een Phantom te kopen, de mogelijkheden zijn prima en ik hoef niet te bouwen. Gewoon geen tijd voor.

Wat er waarschijnlijk bedoelt wordt is mensen die zonder de juiste regels te kennen met iets nieuws kunnen vliegen. Dit wads tot een paar jaar geleden niet mogelijk. Ik kan prima een multi bouwen en weet wat ik zou moeten gebruiken. Dat maakt mij echter niet een betere vlieger. De juiste regels weten en er verstandig mee omgaan is waar het om draait.

Voor de goede orde: deze foto is gemaakt in de vroege ochtend van 1 januari. Geen kip op straat, enkel een haan op de toren. Op het plein, dus onder de Phantom, was niemand aanwezig (kijk maar op de foto). Het was bovendien volkomen windstil. Ik ben verticaal omhoog gevlogen, en op dezelfde manier weer geland. En daarmee niemand in gevaar gebracht.

Zonder FPV was het overigens nog wel een kunst om tot vlakbij de haan te komen, maar omdat de weersomstandigheden zo ideaal waren kon ik dit heel langzaam bewerkstelligen. Concentratie en een paar arendsogen waren wel noodzakelijk. Na het 'kodakmomentje' direct verticaal omhoog gegaan om meer afstand van de toren te nemen en 'm snel daarna aan m'n voeten laten landen. Alles zeer gecontroleerd uitgevoerd, zonder publiek in de buurt.

Dat lijkt me al met al redelijk netjes.

Omdat veel Gopro gebruikers in de extreem sports wel de fish eye willen.
Immers is de Gopro daar voor ontworpen.

En tja dat wij nou wat anders willen ;)

OK .. jammer dat ik dan hier mee ben gestopt :D
TO OLD FOR THIS CHIT !!!! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha heeft wel iets met vliegen te maken idd

Mijn Gopro zit inmiddels in mijn tas. Over twee uurtjes vertrekken richting Oostenrijk om daar wat fish eye opnames te maken van de ski piste :)

Quad FREESTYLE -- QUAD COPTER
blijf lekker bij de Quadjes :D

Fijne vakantie en CRASHvrije vluchten !!!

Thanx.

Multi's gaan alleen niet mee dus die blijven iig crash vrij ;). Neem wel mijn brushless gimbal mee.
Maar ik weet nog niet of ik daarmee de piste op durf ;)

Wil je groothoek, maar geen fisheye, dan heb je veel lenzen/segmenten nodig, en dus lengte. Dan is de kleine action camera niet zo klein meer. Als de sensor hol wordt, net als in ons oog, dan kan de lens enkelvoudig, en dus kort, zonder fisheye effect.
Je ziet steeds vaker compilaties, leuk gemaakte filmpjes met fisheye beelden tussendoor. Dat geeft direct het gevoel van actie en snelheid. Wil je mooie rustige beelden, dan zou het fijn zijn als we de groothoek beelden zonder fisheye konden kiezen.
Achteraf bewerken ziet er ook een beetje vreemd uit.

Fisheye effect (bolle horizon) wordt wel minder naar mate de camera meer recht naar voren filmt heb ik gemerkt.
Zodra je de gopro naar onderen richt begint de bolling te ontstaan.

Fisheye effect (bolle horizon) wordt wel minder naar mate de camera meer recht naar voren filmt heb ik gemerkt.
Zodra je de gopro naar onderen richt begint de bolling te ontstaan.

Het zit hem in de lens, en als je naar beneden filmt valt het inderdaad meer op omdat je dan meer referentie punten hebt waaraan het opvalt.

Film maar eens een rij huizen op 10 meter afstand, en vervolgens de zelfde rij huizen op 10 meter hoogte. Als de afstand gelijk is zou het exact dezelfde afwijking moeten geven. (ow wacht dit mag niet :) maar je snapt wat ik bedoel :) )

Hoger vliegen met een 3+ op 4k, en dan uitsnijden is een soort van work around. Maar nooit ideaal.

fotoir1he.jpg

Niet bepaald een bijzonder nette paint-job, maar wel praktisch... dankzij plasti-dip is deze gopro-case weer waterdicht (er zat een minuscuul scheurtje in). Een gopro met stealth-look :-)

mooie camera,
ik ben nog bezig met de Hero 2,
die is ook o.k.
en je kan ook niet elk jaar de nieuwste versie kopen ..
maar goed.. veel plezier,
trouwens heeft die H2 ook voordelen, lezen !, b.v. geheugen ..

Groet
Uwe

mooie camera,
ik ben nog bezig met de Hero 2,
die is ook o.k.
en je kan ook niet elk jaar de nieuwste versie kopen ..
maar goed.. veel plezier,
trouwens heeft die H2 ook voordelen, lezen !, b.v. geheugen ..

Groet
Uwe

hero2 bestaat al 3 jaar :).

Ik koop meestal wel ieder jaar een nieuwe. Dit jaar een silver hero3+ gehaald. De nieuwe silver is eigenlijk wel prima!

Back