Fundrive's Nuclea Mol

• Topicstarter Topicstarter delanobe
  • Startdatum Startdatum
Emiel wakker worden ik ben jack niet maar die gek die jouw body's spuit

Daar vraag je wat. Dacht dat het ongeveer 20m lang is maar breedte weet ik zo niet.
Baan is wel smal maar goed te rijden.

mikky32 zei:
Daar vraag je wat. Dacht dat het ongeveer 20m lang is maar breedte weet ik zo niet.
Baan is wel smal maar goed te rijden.

Smal? Dan heb jij nog niet op een smal circuit gereden denk ik.
Je hebt meeer dan plek genoeg in Mol.

was zondaag bij de open club wedstrijd van Limac bij racing paradise. Die baan is smaller.
Maar ik ben een buitenbaan gewent.

Maar Mol is breed zat om goed te rijden.

MCM / Zone442 heeft een baan van 500m²:
5 tapijtrollen van 4m breed en 25m lang (nét even lang als een rol Duck-tape :) I know, heb zaterdag mee die banen aan elkaar geplakt :) )

Mijn vraag vloeit voort vanuit een bemerking van een kennis. Ik had onlangs gereden in Charleroi en daar veel schade gelden aan mijn body door de vele "tikjes" die ik kreeg van voorbijstekende wagens. Ik ben nog nieuweling en enkele "haasters" hadden duidelijk nog onvoldoende kaas gegeten van "netjes passeren".
Ik en ook enkele vrienden zijn daar ettelijke keren letterlijk van de baan gereden, de gewone tikken niet meegerekend ... tot mijn (onze) grote ergernis. De wedstrijdorganisatie ondernam weinig tot niets. Het werd pas beter toen we de betrokkenen zelf begonnen aan te spreken na de race.

Omdat ik dat niet nog eens wil ondergaan en toch nog eens ergens wil gaan rijden, bevroeg ik me ivm Mol. En ik kreeg als antwoord dat het daar even klein was, zoniet nog kleiner. (Ik vermoed dat de baan in Charleroi op zijn breedst 2m was. Schatting: 22m lang op 8m breed)
Dus ben ik ff aan het nadenken om gewoon 1/18 te rijden ... maar schijnbaar rijden de 1/18-rijders mee met de 1/12-wagens in Mol en gaat dat daar ook erg stevig snel aan toe? Remember, I want to learn, not fear and repair the whole time, as being a noob.

Het is een algemeen gegeven dat er aan de zuiderse kant van de taalgrens minder sportief word gereden dan aan de noordelijke kant, een verklaring heb ik daar niet voor, maar we kennen ondertussen onze pappenheimers.
In mol word er naar mijn idee sportief gereden en tijdens de reeksen en finales worden er maar max acht wagens tegelijk op de baan toegelaten.
De snelste rondetijden zitten ergens tussen de 9 en 11 sec, afhankelijk van de layout.

MJ

daarmee ben ik akkoord in mol veel sportiever.
in de eerste wedstrijd zat ik in de A finale mol 19 turns en er werd zeer sportief gereden door de piloten
nu zondag in mcm in de A finala 19 turns als ik piloten moest dubbelen meermaals ervan gereden
maarja dat is wedstrijd rijden he
maar in mol zijn de baanvakken breed en mcm ook

ok, da's leuk om te horen.
Nu is het natuurlijk ook wel zo dat ik niet direct A-finales rijd, hé, als beginneling.
Ik rij op de MCM / Zone442-challenge mee in de FUN-klasse, wat zoiets is als de beginnelingsklasse, en daarenboven rijd ik ook daar niet mee in de A-finale :) (komt nog wel ooit eens) ... en dus wel logisch dat de beginnende rijders ook nog geen of niet veel ervaring hebben in nette inhaalmaneuvers.
Maar met mijn weinig ervaring heb ik toch ook al een verschil mogen waarnemen tussen een wedstrijd onder de taalgrens en bvb de wedstrijd in Heemskerke, qua sfeer en ernstige wedstrijdleiding.
(Gelukkig maar dat er zeer weinig (lees: GEEN?) Waalse landgenoten op een NL-talig forum verzeilen, anders zou ik nog wat te horen krijgen :) Andersom, Vlaamse landgenoten op een Waals forum, dat komt vaker voor :)
Oppassen maar want anders laait hier ook de Belgische taalstrijd weer op )

ps: man, wat is deze forum-server traag! De laatste dagen vaak last van.
Ik heb zelf ook een phpBB-forum draaien en nooit probs mee, noch op bvb het www.zone442.com-forum dat ook op phpBB draait.

In mol is het echt heel plezierig wedstrijd rijden. De meeste rijden daar wel sportief en
houden rekening met iets tragere rijders.
Ik zou zeggen, kom volgende keer gewoon meerijden :wink: Maakt ni uit hoe groot
de baan is. Hoe meer zielen hoe meer vreugde! :wink:

dat vind ik ook spijtig dat ik de laatste keer er niet bij was oppas he voor de kleine,
maar de volgende keer ben ik erweer bij
en terug strijden voor een mooie plaats
1ste wedstrijd in mo lwas een zeer sportieve A finale 19 en zeer plezant
en trouwens hoe gereden SV-Racing in de tweede wedstrijd 2de zie ik
is normaal he is TAMIYA haha

[quote="
Maar met mijn weinig ervaring heb ik toch ook al een verschil mogen waarnemen tussen een wedstrijd onder de taalgrens en bvb de wedstrijd in Heemskerke, qua sfeer en ernstige wedstrijdleiding.
(Gelukkig maar dat er zeer weinig (lees: GEEN?) Waalse landgenoten op een NL-talig forum verzeilen, anders zou ik nog wat te horen krijgen :) Andersom, Vlaamse landgenoten op een Waals forum, dat komt vaker voor :)
Oppassen maar want anders laait hier ook de Belgische taalstrijd weer op )
.[/quote]

Is geen verwijt naar de walen toe, is gewoon een vaststelling
Nu inhalen is een kunst, maar zichzelf sportief laten inhalen zonder zelf al teveel tijd te verliezen is zelfs nog een grotere kunst.

MJ

BALKIE202020 zei:
dat vind ik ook spijtig dat ik de laatste keer er niet bij was oppas he voor de kleine,
maar de volgende keer ben ik erweer bij
en terug strijden voor een mooie plaats
1ste wedstrijd in mo lwas een zeer sportieve A finale 19 en zeer plezant
en trouwens hoe gereden SV-Racing in de tweede wedstrijd 2de zie ik
is normaal he is TAMIYA haha

Hehe, idd, vele mensen lachen met tamiya. Maar je ziet maar weer hè :wink:
Speling op de onderdelen + Tamiya is de sleutel naar succes :lol:
Het ging echt goed laatste keer in mol.

hoi
is er iemand die een tussenstand heeft, of de link ernaar wil plaatsen

alvast bedankt
grtz