FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

JVDO zei:
Maarten de Moor heeft zijn sleuven dicht gewerkt op zijn extra die rolt nu bijna dubbel zo snel als de mijne...

Als het echt zo veel scheelt, dan ga ik dat ook eens op m'n Extra's proberen 8O Ik probeer die kier normaal altijd zo klein mogelijk te houden, meestal is het iets van 1.5mm, flutter heb ik werkelijk nog nooit gehad, maar als het echt zoveel verschil is dan wil ik het ook wel eens proberen :D

Grt.

jup had ik ook al gehoord van die tape,we zulen dat dan ook eens toepassen! maar, jullie roeren kun je dus ook wat op en neer bewegen zonder dat de servo werkt? o en het nr dat je moet bellen:p ik weet niet hoe dit bij jullie is maar bij ons is dat verplicht om ons vml nr erop te zetten, en naam en adres(binnekant vlieger)! we gaan die tips allemaal toepassen:p greetz

Dat van die tape staat toch ook in de handleiding? In die van de S90 staat het in ieder geval duidelijk vermeld.

Klopt, pagina 12, stap 18 :D Ik heb er nooit echt het nut van ingezien, maar ik kan het wel eens proberen dan.

Grt.

in de handleiding staat dat de sleuf tussen vleugel en rolroer 4mm moet zijn , hebben jullie dat ook gedaan ?
dat is wel veel vind ik, maar misschien moet dit wel voor de scharnieren .

Zal wel typefoutje zijn, bij mij waren alle kieren minder dan een mm, bizarre 3D-uitslag was mogelijk 8)

Grt.

heb er even mijn boekje bijgehaald en inderdaad op pagina 10 step 7 staat :
the gap between the aileron and wing should be approximately 4mm !!!

@alexzzz,

die mvvs 26 die je op de funtana had staan, daar had je als ik het goed begrijp de mvvs reso opstaan. (?) Hoeveel KG trekkracht heb jij dan met je 18x10 op 7800 toeren? Misschien toch wel een leuk dingetje voor mijn funtana. Of zou hij niet genoeg hebben voor een 5 a 5,5kg kist? :D

gr,

niels

Toch misschien een MVVS ;-)

Deze Katana vliegt met een standaard MVVS 26 zonder reso geloof ik:
Katana Menno
Katana Menno
Deze motor is eveny=tueel te koop dus mocht je interesse hebben ;-)

Deze Funtana 90 met MVVS 26 van Erwin (RSV Mille) vliegt ook zonder reso:
Funtana Erwin

Ik ken niet het precieze verschil tussen de Funtana 90 en 100 maar op de 90 versie werkt het best.

Die funtana's zijn kleiner dan de mijne! 8)

Daarom wil ik graag cijfers. Als alexzzz een 18x10 draait op 7800 toeren geeft dat 364 OZ trekkracht volgens de calculator. Dat is dan ongeveer tussen de 10 en 10,5KG in. Maar of de motor dat nu altijd wil leveren. Ik zou met 9KG + al tevreden zijn! :P

gr,

niels

Ik heb een S90 met 26 MVVs benzine en MVVs Reso (zoals velen 'm vliegen) en dat is echt overpowered (wel leuk). Bij volgas heb je geen vleugels meer nodig :lol:
Ik ben nog redelijk onervaren op dit terrein maar als ik dit forum en rcgroups e.d. zo lees dan waag ik me aan de opmerking dat veel kisten (met name in Europa) zwaar overpowered worden en vraag ik me af of dat nodig is......Maar misschien kan iemandmet meer kennis je vertellen of jouw 2m Funtana er ook lekker mee vliegt.

Dacht al dat ie iets groter was :D

De Funtana 90 van Erwin weegt ook +/- 5kg dus als die van jouw iets zwaarder uit zou komen maar met reso gevlogen zou worden zoullen de prestaties vergelijkbaar zijn.

Dan zou een MVVS 26 dus een optie zijn ;-)

Back