Futaba T14SG gekocht:),

Het werkt prima zoals in de handleiding staat. Ik heb zelf een 4cel ontvanger pakketje gebruikt.
Anders kan je het nummer, wat achterop de sensor staat met de hand instellen. Kijk voor het binden even vanaf post #70 van dit draadje. Daar staat e.e.a ook beschreven.

Heren 14 sg experts,

Ik heb een probleem met de mix functie van mijn butterfly modes.

De mix functies van mijn hoogte en rol werken in omgekeerde volgorde. Dus als mijn flaps naar beneden staan, staat mijn hoogte roer vlak. zet ik de flaps weer neutraal gaat mijn hoogte roer down ( wat eigenlijk zou moeten gebeuren bij flaps uit) heb de butterfly gereversd echter zonder resultaat. Probleem is bij elke mixer in mijn butter fly programma.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?....

Dank

Groetjes,
Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
mannen ik heb een vraag:
ik ben in het bezit van een ontvanger r6016hs daarbij ook de zender 14gs.
wat heb ik gedaan, eerst de ontvanger aan gesloten en gekeken of hij in de fasst mode stond (groen /rood voor 2 sec ) dit is voor digitale servo`s , dat stond hij niet, zodra je hem aanzet staat hij direct in rood dus voor de gewone servo's `daarna de ontvanger uit gezet.
de zender op systeem gezet en gescrold naar de link mode deze laten knipperen en de ontvanger aangezet maar deze pakt hem niet op.
de zender staat op fasstest-14 ka apart G achter de P staan alleen maar streepjes,ik krijg dus geen contact met de ontvanger .WAT DOE IK FOUT.HELP

mannen ik heb een vraag:
ik ben in het bezit van een ontvanger r6016hs daarbij ook de zender 14gs.
wat heb ik gedaan, eerst de ontvanger aan gesloten en gekeken of hij in de fasst mode stond (groen /rood voor 2 sec ) dit is voor digitale servo`s , dat stond hij niet, zodra je hem aanzet staat hij direct in rood dus voor de gewone servo's `daarna de ontvanger uit gezet.
de zender op systeem gezet en gescrold naar de link mode deze laten knipperen en de ontvanger aangezet maar deze pakt hem niet op.
de zender staat op fasstest-14 ka apart G achter de P staan alleen maar streepjes,ik krijg dus geen contact met de ontvanger .WAT DOE IK FOUT.HELP

Je moet uit mijn hoofd mult of 7ch hebben. Daar zit de fout

14ch gaat niet werken

Een R6016HS? Moet dat geen R6014HS zijn?

De R 6014HS is een FASST Multi ontvanger. De zender moet daarvoor worden ingesteld op FASST Multi.

was daarvoor wel zoeken want dat had ik niet verwacht

Waarom had je dat niet verwacht?

Futaba gebruikt 4 verschillende systemen. FASST 7 kanalen, FASST Multi, FASTTEST en S-FHSS. Een ontvanger die volgens één van deze systemen werkt, verwacht van de zender het bijbehorende signaal. Andere systemen "begrijpen" ze niet.

Een FASSTEST ontvanger kan niets met een FASST Multi signaal. en omgekeerd. Maar dat had je inmiddels al ontdekt...

daar ik dacht dat de zender met alle ontvangers kon communiceren zonder dat je de zender moest aanpassen. maar dat blijkt niet zo (zo als ik dacht ) maar heb weer wat geleerd.:)
nogmaals bedankt kan ik eindelijk een big lift vliegen met div opties

Beste futaba experts,

Ik moet mijn butterfly gaan instellen, echter word ik van de handleiding niet veel wijzer.

Gaat om de volgende kist eigenschappen:

Model is in de zender ingesteld als een glider.

- v-tail
- rolroeren 1 per vleugelhelft
- flaps 1 per vleugelhelft
- gas.

Vraag 1) moet ik bij vleugeltype instellen 2flps 2 air?

vraag 2) in welke kanalen komen de flaps 5en7? 7en8? en hoe stel ik dat in de zender dan ook daadwerkelijk in zodat het ook echt werkt?..

Vraag 3) hoe kan ik zorgen dat ik zowel mijn butterfly als gas met de gasknuppel kan bedienen.

Verder maak ik gebruik van een 8 kanaals telemetrie ontvanger.

Sorry voor de misschien wat ingewikkelde vraagstelling.

Dank voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
stephan

misschien is dit wat, heeft te maken met je vleugel instelling?

Hallo, ik heb een vraag aan de kenners van de T14Sg .

Ik ben een zwever met 9 servo's aan het opbouwen en die wil ik eigenlijk allemaal apart aansturen.
Ik wil deze zender gaan kopen met een 7008 ontvanger voor de telematrie, alleen kom ik dan wel een kanaal tekort. 2 ontvangers heb ik weinig zin in eigenlijk.

Nu is mijn vraag: Kun je Sbus gebruiken in samenwerking met 7 pwm signalen?
Dan wilde ik deze adapter gebruiken en dan heb ik 10 regelbare kanalen.

http://www.robbe.de/s-bus-pwm-adapter-sbd-1-1-3.html

Bedankt!

Dus als ik het goed begrijp zet ik de ontvanger in mode 2 en dan met die adapter kabel van mijn vorige link heb ik 10pwm signalen.

Staat er 1 te koop onder Te koop:helikopters voor 350 euri.
Let wel op een CE keurmerk anders zullen ze eventuele mankementen hier niet repareren.

Back