Dit wordt er over de PH -111 in het luchtvaartregister gezegd:
PH-111 Göppingen Gö 4 II 531
00.00.1940 Gebouwd door Schempp-Hirth, Duitsland.
WL-VII-53
Dit toestel was in 1944 door de bezetters ter beschikking gesteld aan het NLR en later werd aan het verzoek om teruglevering d.m.v. listige vertragingstaktieken en 'verdwijntrucs' geen gevolg gegeven. Kortom, het toestel bleef in Nederland.
Stichting Nationaal Luchtvaart Laboratorium. "Tromp"
00.00.1945 Amsterdamse Club voor Zweefvliegen, Amsterdam.
Toen werd er ook al, in navolging van de vooroorlogse praktijk, kenmerk PH-111 op aangebracht.
05.03.1951 Stichting Nationaal Luchtvaart Laboratorium, Amsterdam. "Tromp"
00.00.1952 Buiten gebruik gesteld en opgeslagen.
29.05.1954 Inschrijving doorgehaald. "Vliegtuig verkocht naar Duitsland"
D-8111
Werd door het NLR gebruikt voor meetvluchten. Na de verkoop werd het in Duitsland gebruikt voor reclamevluchten bij nacht, hiertoe was
lichtreclame onder de vleugels aangebracht.
BvI 450 was het eerste dat voor een zweefvliegtuig werd uitgereikt.
(het Nationaal Luchtvaart Laboratorium (NLL) was de voorloper van hetNationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) )
PH-111 Göppingen Gö 4 II 531
00.00.1940 Gebouwd door Schempp-Hirth, Duitsland.
WL-VII-53
Dit toestel was in 1944 door de bezetters ter beschikking gesteld aan het NLR en later werd aan het verzoek om teruglevering d.m.v. listige vertragingstaktieken en 'verdwijntrucs' geen gevolg gegeven. Kortom, het toestel bleef in Nederland.
Stichting Nationaal Luchtvaart Laboratorium. "Tromp"
00.00.1945 Amsterdamse Club voor Zweefvliegen, Amsterdam.
Toen werd er ook al, in navolging van de vooroorlogse praktijk, kenmerk PH-111 op aangebracht.
05.03.1951 Stichting Nationaal Luchtvaart Laboratorium, Amsterdam. "Tromp"
00.00.1952 Buiten gebruik gesteld en opgeslagen.
29.05.1954 Inschrijving doorgehaald. "Vliegtuig verkocht naar Duitsland"
D-8111
Werd door het NLR gebruikt voor meetvluchten. Na de verkoop werd het in Duitsland gebruikt voor reclamevluchten bij nacht, hiertoe was
lichtreclame onder de vleugels aangebracht.
BvI 450 was het eerste dat voor een zweefvliegtuig werd uitgereikt.
(het Nationaal Luchtvaart Laboratorium (NLL) was de voorloper van hetNationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) )