Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh kom op. Even een paar servo's erin, turbine erin.. vliegen vliegen vliegen!

Dat moet je dit jaar, 2008, nog af kunnen krijgen als je zo door bouwt ;)

We kunnen echt niet tot 2010 wachten om de formost te zien vliegen! ;) En jij volgens mij al helemaal niet :)

Maar even serieus. Ziet er erg netjes uit zo.

Laatst bewerkt:
tja. ik heb ingezet op juli volgens mij dus je moet echt doorwerken :lol:
vraag maar een turbine aan de baas als kerstbonus :p

Hier gaat het weer de betere kant op.

Huize van den Bos was geveld door de buikgriep, zelf gelukkig maar 2 dagen echt last van gehad maar de vrouw is een week van de kaart geweest (gaat nu gelukkig weer de goede kant op).
De kleine jongen is er gelukkig bespaart van gebleven maar die heeft oma 3 dagen lang het leven zuur gemaakt ;-)

Hierdoor niet erg veel gedaan aan de jet en moet eigenlijk even weer wat gaan doen aan m`n Skymaster anders komt dat ook weer niet goed voor het eind van het jaar.

Heb van de rompspanten toch een kleine deel waar de rompkap straks bovenop komt aan de bovenzijde weer losgesneden en iets meer naar binnen toevast gelijmd (passing is niet helemaal top).
Als ik nu namenlijk de rompkap monmteerde had ik aan 1 zijde 5mm aan de romp uitstekend.
Da`s niet de bedoeling dus stukje losgesneden, naar binnen gedrukt en weer gelijmd.
Toen had ik de helft gewonnen, de andere helft is tot stand gekomen door het ene vormspant wat in de kap zit te verwijderen en later nieuw te maken.

Nu sluit de rompkap wel mooi aan en ik hoop hier vanavond weer wat verder mee te komen en ook wat foto`s te plaatsen.

Cockpitkap even passen:
jet53.jpg

Hierdoor niet erg veel gedaan aan de jet en moet eigenlijk even weer wat gaan doen aan m`n Skymaster anders komt dat ook weer niet goed voor het eind van het jaar.
volgens mij moet je jet af aan het einde van het jaar :lol:
nee ziet er super uit, lijkt alsof de kap niet goed afsluit of is dan nietzo in het echt?

passing

Cockpitkap even passen:
jet53.jpg

Hoi Berto.

Blijft trekken hé die turbine kist.
Als die kap niet netjes past en er blijft een kier dan krijg je een mooie fluittoon in de hogere snelheids regionen, netjes uitvullen met balsa op de romp of de kap moet je wel doen.
Enne E-bay blijven volgen he :wink:

Groet Ger (je weet het he, als je een vraag hebt).

Hee Mannen,

klopt de kap sluit niet helemaal zoals het zou moeten maar dat gaan we nog aanpassen.
Probleem is dat de kap iets bol loopt en dit ga ik waarschijnlijk opvangen door in de kap wat spanten aan te brengen met verstijvers zodat de vorm beter behouden blijft.

Trekken blijft het zowiezo deze kist gaat hoe dan ook vliegen en hopenlijk eerder dan verwacht ;-)
Sparen schiet redelijk op dus daar zal het niet aan gaan liggen hoop ik :D

Laatst bewerkt:
Hee Mannen,

Trekken blijft het zowiezo deze kist gaat hoe dan ook vliegen en hopenlijk eerder dan verwacht ;-)
Sparen schiet redelijk op dus daar zal het niet aan gaan liggen hoop ik :D

Sparen... okeee over al word op bezuinigt ?
geen biefstukjes meer ? maar crackers ? :P

Hahaha, ik mag alles doen zolang de vrouw er maar niets van merkt.
Dus nog steeds biefstukjes etc. ;-)

vleugel modificatie

De vleugels van m`n Cessna Skymaster schieten op dus ik dacht laat ik ook alvast aan de vleugels van m`n jet beginnen.

Zo zagen ze eruit:
jet54.jpg

Nog geen 10 minuten later was dit het resultaat:
jet55.jpg

jet56.jpg

Laatst bewerkt:
En toen sneden we de vleugel open:
jet57.jpg

Er komen 3 nieuwe ribben in om de langere vleugelbuis te ondersteunen + er wordt van de vleugelligger nu een echte doosligger gemaakt.

Tevens is het de bedoeling om de rolroerservo meer naar het midden te verplaatsen en liggend in de vleugel te monteren ipv gewoon aan de vleugel geschroefd (zal een stuk fijner voor de servo`s zijn tijdenseen gear-up landingen ;-) )

Laatst bewerkt:
Tevens is het de bedoeling om de rolroerservo meer naar het midden te verplaatsen en liggend in de vleugel te monteren ipv gewoon aan de vleugel geschroefd (zal een stuk fijner voor de servo`s zijn tijdenseen gear-up landingen ;-) )

En die (no gear landings) komen er gegarandeerd :wink:

Gaat goed zo, je bent niet bang om de kist rigoreus aan te pakken en geschikt te maken voor 200mph+ gebruik.

Ger.

Pff wat een werk Berto.. Maar als die vliegt ben je dat helemaal vergeten
Knap hoe je het zo allemaal kan modificeren (samen met Ger) maar je moet het toch zelf doen en durven!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back