Hee Martin,
Mooi, bedankt voor je antwoord, dan ga ik eerst zelf even kijken of ik het acceptabel kan krijgen.
Moet ik alleen even achter een o-ringetje aan.
Qua trilling zal ik het even goed in de gaten houden, bij het test draaien bij Ger (de eerste echte start) was er een lichte trilling toe voelen, maar dan ook heel licht.
Ik weet dus een beetje hoe of wat.
Mocht ik het dan niet vertrouwen dan horen jullie het wel, zal er erg goed op letten tijdens het draaien tzt.
@ Herman,
yep, gelukkig wel
kan ik op mijn dooie akkertje alles even in gereedheid brengen en zelf zien op te lossen.
En hopen dat de turbine daarna goed draait, als dat het geval is hoop ik hem dit seizoen goed te houden (met af een toe een eenvoudige check tussendoor) om hem dan voorzien van nieuwe lagers en dergelijk mocht dat nodig zijn.
Prio 1 is nu de turbine zelf weer draaiend te krijgen, zoniet dan wordt dat prio 2.
Prio 2 is de kist af te maken om ermee te kunnen vliegen als de turbine weer goed is.
@ Gerald,
Zal er op letten, ga eerst met een fijn schuurpapiertje aan de gang op het compressorwiel en de behuizing en de voorspanning goed zien te krijgen.
Als dat naar tevredenheid is gaan we de motor weer aanslingeren.
Mooi, bedankt voor je antwoord, dan ga ik eerst zelf even kijken of ik het acceptabel kan krijgen.
Moet ik alleen even achter een o-ringetje aan.
Qua trilling zal ik het even goed in de gaten houden, bij het test draaien bij Ger (de eerste echte start) was er een lichte trilling toe voelen, maar dan ook heel licht.
Ik weet dus een beetje hoe of wat.
Mocht ik het dan niet vertrouwen dan horen jullie het wel, zal er erg goed op letten tijdens het draaien tzt.
@ Herman,
yep, gelukkig wel

En hopen dat de turbine daarna goed draait, als dat het geval is hoop ik hem dit seizoen goed te houden (met af een toe een eenvoudige check tussendoor) om hem dan voorzien van nieuwe lagers en dergelijk mocht dat nodig zijn.
Prio 1 is nu de turbine zelf weer draaiend te krijgen, zoniet dan wordt dat prio 2.
Prio 2 is de kist af te maken om ermee te kunnen vliegen als de turbine weer goed is.
@ Gerald,
Zal er op letten, ga eerst met een fijn schuurpapiertje aan de gang op het compressorwiel en de behuizing en de voorspanning goed zien te krijgen.
Als dat naar tevredenheid is gaan we de motor weer aanslingeren.