Frans,
Jij hebt al ervaring met de bouw van de Bruto, wat zou je daar aan willen verbeteren en wat heb je goed gedaan. Daar kunnen we van leren.
Effe (niet gehinderd door enige kennis) een paar eerste antwoorden:
Ik heb nog een aantal platen XPS liggen, als we daar wat aan hebben doneer ik ze graag!
Leon
Jij hebt al ervaring met de bouw van de Bruto, wat zou je daar aan willen verbeteren en wat heb je goed gedaan. Daar kunnen we van leren.
Effe (niet gehinderd door enige kennis) een paar eerste antwoorden:
- romp? Opschuifbare neus, dan kun je overal bij en is mooier
staartboom? Standaard hengelstuk of vliegerstok (goedkoop, toch?)
Pendelhoogteroer? Jaa, mooi! Hebben jullie die van de Swyft of Seeker al eens gezien? Daar zit ie bovenaan het staartvlak, minder kwetsbaar, dacht ik
gooi pen zagen uit een plaat koolstof, is aerodynamischer
streefgewicht? Ik zou wel ruimte bij 't zwaartepunt houden zodat je ook lood kunt toevoegen en bij meer wind ook kunt (helling) vliegen
antenne draad in de vleugel Ja, het is geen gezicht zo'n mooie strakke kist en dan zo'n bungelend draadje
Welk materiaal Als we het hebben over seriebouw (voor meerdere belangstellenden) dan lijkt gebruik van mallen (ook voor de staartvlakken) wel logisch
uitvoeringen Ik zou ook een deelbare vleugel willen en een afneembaar stabilo in verband met vervoer. moet kunnen
Ik heb nog een aantal platen XPS liggen, als we daar wat aan hebben doneer ik ze graag!
Leon