Dit kl@ten weer buiten heeft ook zijn voordelen ;-). Lekker hobbyen en niemand die er iets van zegt

.
Gisteravond aan het meest moeilijke (in mijn ogen dan..) karweitje begonnen, de cockpitkap knippen en op maat maken. Al met al een klus van een dikke 2 uur. Maar het is gelukt, en mooi ook

,
Omdat de romp beschadigd is geweest had ik toch een beetje angst dat de kap niet lekker zou passen, maar dit bleek ongegrond, hij past perfect. Ik kon de voorgedrukte lijntjes op de kap aanhouden en na het knippen hoefde er alleen nog maar een schuurpapiertje overheen.
Een strookje wit plakband deed de rest.
Omdat het me na lang zoeken op Ebay e.d. niet gelukt is om het binnenste gedeelte van de cockpit te krijgen ben ik zelf maar aan de slag gegaan met balsa. De bedoeling is om een soort console te maken zoals Graupner die ook gebruikt. De piloot heb ik bij onze vrienden in China besteld en die zal binnenkort hier wel landen.
Tot zover gisterenavond.
Vanmorgen moest ik even naar een storing en tot mijn verbazing zag ik iets liggen dat ik nog nodig had, en ook nog de juiste maat

.
Ze passen perfect en het is ook nog eens rvs..
Vanmiddag weer verder met de console.
De ronding is opgebouwd uit strookjes balsa van 1 cm breed en met het nodige passen en meten is het mooi in een ronding te plakken. Ik heb dit met CA lijm gedaan want dan kun je doorgaan en je hoeft niet te wachten op het drogen van de lijm.
Na het plamuren en schuren ziet het er zo uit, niet slecht vind ik...
Nadat ik de console had gedaan was er nog tijd over om de romp te schuren en in de eerste laag plamuur te zetten. Ik heb in de tuin geschuurd omdat het vreselijk stuift maar dat was geen pretje, het lijkt wel een vrieskist buiten..
De romp goed opgeschuurd voor het plamuren:
Voor een paar euro heb je bij de Action een potje prima polyester plamuur.
Zo ziet de romp er nu uit en morgen hoop ik tijd te hebben om de eerste keer te schuren.
Al met al ben ik flink opgeschoten. Het loopt lekker en als dat zo doorgaat is hij ruim voor Roden vliegklaar..
Groeten,
Paul.