GS XUT Truggy

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Heb ik op het begin ook gehad met mijn eerste nitro auto(GS Storm evo)
Dat hij zo kort loopt mindert wel als je hem hebt ingereden.EN voor het inlopen kan je best de high needle redlijk rijk instellen en de gloeistarter laten zitten zodat hij blijft lopen.
Dat van die compressie had ik op het begin ook. Druppeltje afterrun op de zuiger doen en/of de gloeiplug beetje losdraaien.

Greetz,
Lars
 
als je motor zwaar tegenwerkt, pas dan zeker op dat je de trekstarter niet kapot trekt !
draai de gloeipluig ietsje los, maak de cylinderkop warm met een föhn...
 
ik heb al wel wat ervaring met afstellen van een nitro motortje, van een HPI RS4 2 maar die heeft maar een of 2 naalden.
Het afstellen zelf kan ik wel alleen waar ik moet aan draaien is soms een raadsel :D , maar nu niet meer.

haha ja idd handig dat er elke miuut wat bij komt :wink:

ik zal binnenkort wat foto's van de XUT maken.

lennart
 
:D :D FOTO'S!!! :D :D
Daar hebben we op gewacht!
(nu ben ik wel ongeduldig hoor)
 
bij amain in backorder.. :cry:
Dan ga ik alvast van die mooie Fiorini shock-towers bestellen. En bij hex-screws heb ik ook al een set besteld voor de Xut.
 
alfaracer zei:
bij amain in backorder.. :cry:
Dan ga ik alvast van die mooie Fiorini shock-towers bestellen. En bij hex-screws heb ik ook al een set besteld voor de Xut.

waar zie je die shock towers dan?
http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_24_579

Het is een hele mooie en degelijke wagen volgens mij, en waarom zou je die shocktowers willen?
En die Hex-screws zijn dat tony's screws? onderaan die site, wat heb je daaraan?

lennart
 
carburea.gif


ik heb maar 1 low needle aan de voorkant, maakt het nog wat makkelijker.

lennart
 
Man, blijf gewoon van je sproeiers af!
Dat de auto moeilijk start en snel uitslaat komt doordat de motor nieuw is en nog ingereden moet worden. Het beste kan je bij het starten de gloeiplug een kwart slag los draaien, daarmee verminder je de compressie, en trekt het iets lichter aan de starter. Zorg dat je gloeiplugsteker echt 100% vol geladen is.

Hoe vaker de motor gelopen heeft, des te beter loopt hij.
Natuurlijk moet je hem nu vaak trekstarten, en slaat hij gewoon wat vaker af, so what? Gewoon starten, rustig (in-)rijden, weinig gas geven, de motor goed rijk laten staan en na het inrijden een nieuwe gloeiplug monteren.

NIET ZO ONGEDULDIG!!
 
Bart_Banaan zei:
Man, blijf gewoon van je sproeiers af!
Dat de auto moeilijk start en snel uitslaat komt doordat de motor nieuw is en nog ingereden moet worden. Het beste kan je bij het starten de gloeiplug een kwart slag los draaien, daarmee verminder je de compressie, en trekt het iets lichter aan de starter. Zorg dat je gloeiplugsteker echt 100% vol geladen is.

Hoe vaker de motor gelopen heeft, des te beter loopt hij.
Natuurlijk moet je hem nu vaak trekstarten, en slaat hij gewoon wat vaker af, so what? Gewoon starten, rustig (in-)rijden, weinig gas geven, de motor goed rijk laten staan en na het inrijden een nieuwe gloeiplug monteren.

NIET ZO ONGEDULDIG!!

ik ben maar een beetje ongeduldig :D maar ik wil dat al het inrijden goed gebeurd en wil ik dus weten hoe alle instellingen staan, want ten eerste stond de gasservo helemaal verkeerd. De carburateur stond 5mm open of zelfs nog meer. dus weet ik niet hoe de andere instellingen van de motor staan. MAAR iedereen bedankt voor de antwoorden.

lennart
 
Hallo Lennart

Mooie truggy zeg! In ieder geval veel plezier ermee zou ik zeggen.
Ik heb ook even een aantal foto's voor je verkleind en nu zijn alle foto's ook direct zichtbaar.

imgp1541ll6.jpg


imgp1543ws5.jpg


imgp1544mm3.jpg


imgp1547ma3.jpg


imgp1548nc3.jpg


imgp1549rx6.jpg


imgp1552pd7.jpg


imgp1545kn9.jpg


XUT%20verkleind%201.jpg


XUT%20verkleind%202.jpg


XUT%20verkleind%203.jpg


XUT%20verkleind%204.jpg


1) Klik op één van de linkjes die jij hebt gepost. Klik daarna op het plaatje zelf zodat het vergroot wordt (ik weet niet zeker of dit perse nodig is).
2) Rechtermuisklik op het plaatje.
3) Klik op eigenschappen.
4) Copy (kopiëren: ctrl+c) de link die er staat.
5) Ga weer terug naar het venster waar jij je bericht typt. Klik op het 'image' icoontje en Paste (plak"ctrl+v) de link.
6) Druk op OK of druk op enter :lol:

Groeten
 
mooi is tie zeker. !
en ik weet t niet meer, mss koop ik me een Mugen MBX5T truggy.. twijfel, twijfel
 
ik denk dat de kwaliteit dicht bij elkaar zal liggen, maar toch zou ik dan voor de XUT gaan, omdat die nieuwer is en hebben ze dus kunnen afkijken van de mugen, en daarvan slechte dingen kunnen verbeteren.

het importeren uit amerika via amain hobbies is erg goed gegaan :!:

lennart
 
lennart zei:
ik denk dat de kwaliteit dicht bij elkaar zal liggen, maar toch zou ik dan voor de XUT gaan, omdat die nieuwer is en hebben ze dus kunnen afkijken van de mugen, en daarvan slechte dingen kunnen verbeteren.

het importeren uit amerika via amain hobbies is erg goed gegaan :!:

lennart

ahum, de GS XUT is best goed, maar IMO is de Mugen nog een trapje hoger, hoewel deze 'kaal' geleverd wordt. Is het trouwens zoveel goedkoper via Amain? Je betaalt nog een 70 dollar verzendkosten, 19% btw en wat procenten invoerheffing/administratie kosten. Kom je met de uiteindelijke totaalprijs gelijk uit met de prijs van een lokale modelbouwwinkel, waar je wel ondersteuning e.d. krijgt...
 
lennart zei:
alfaracer zei:
speling is normaal.
fabrieksinstellingen: is uit de doos zo afgesteld. kijk ook in de handleiding, moet erin staan.
tja, als je niet hier besteld, kun je het ook niet bij die winkel hier vragen, dat is dus het nadeel.

Ik ga er ook een bestellen
twijfel nog tussen rcmart (385 dollar + 115 dollar kosten 8O ) of amain.

@ Lennaert:
heb je nu moeten bijbetalen hier in NL, bij import ??
en hoeveel dan?

ja ik heb 84 euro bij moeten betalen, maar de auto totaal is 230 euro goedkoper dan in nederland, en dat is echt een hoop.

maar weet wel iemand de instellingen van de motor?
lennart


en trouwens die mugen is ook gewoon voor de niet competition versie al 44 dolar duurder en dan moet je nog een motor enzo, dan komt ie wel dik 300 dollar of meer uit dan de XUT.

lennart
 
klopt zo ongeveer wel , ja.
ik ga toch alsnog voor de GS XUT, maar wacht op de Pro Team Kit, dat kan nog wel een paar maandjes duren, vrees ik.
 
alfaracer zei:
klopt zo ongeveer wel , ja.
ik ga toch alsnog voor de GS XUT, maar wacht op de Pro Team Kit, dat kan nog wel een paar maandjes duren, vrees ik.

dat pro team kit, wa houd dat precies in.
is de hele auto dan in pro team, of is dat een apart kit wat je er op moet bouwen?
alleen wel irritant ik kan soms haast niet aan de trekstarter trekken zo zwaar gaat ie.

en nu heb ik nog steeds een vraag, hoe moet ik de low needle verstellen (zie plaatje, )
http://img403.imageshack.us/img403/2383/naamloos2cc1.png
daar zit een schroef in, die zit heel erg vast dus neem ik aan dat ik eerst die schroef moet losdraaien (precies op de plek waar de pijl naar wijst zit de schroef) en dan dat grote ding waar een stangetje van de servo aan zit (servo stangetje heb ik groen gemaakt) moet verstellen, klopt dit?

lennart
 
Back
Top