GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
En je hebt ook zero offset? bij mij lopen ze net tegen de draagarm :confused:
vaag hoor :(

Laat eens een foto zien, messchien heb jij niet de verbreede wielhubs.

Wat foto'tjes van vandaag op het circuit.

p1020353tf81sw7.jpg

p1020405zd91ab8.jpg

p1020389cj71zf2.jpg

p1020356ki31sx8.jpg

aha! bij dat 1 na laatste plaatje zie ik iemand die een zijwaartse slato probeert te maken :p

maar mooie actie foto's ;)

@ Jochem, nee ik heb niet de verbreede wielhubs dat verklaart
mijn probleem.
Vanochtend zelf 2 ringetjes gedraaid van 0.5mm en 1 mm dik
kijken of dat gaat en anders verbreede wielhubs..
Ik durf het bijna niet te vragen maareh..heb je daar misschien een
bestelnummer van :lol:

Vraag gerust hoor ;)

GSC-XTP006 XUT 17mm HEX Axle Adapter (kosten op internet zo een €20)

Wel raar dat die er niet opzitten bij jou, bij mij waren die standaart. Wel zat er tussen mijn handleiding een los velletje waarop stond dat ze die later toegevoegd hadden + de bestelnummers.

Gr, Jochem

Bedankt Jochem :) maar de 1mm ringetjes waren afdoende.
Net nog even wat spulletjes binnen gekregen van Amain,
die ace ds 1015 is echt super ..razendsnel werkt perfect.
De standaard stuurservo was behoorlijk gaar..speling van hier
tot ..een eind hehe

Ja, die servo heb ik ook net binnengekregen van Amain, en de resultaten zijn inderdaad verbluffend!!! Eergisteren door het bos bij de koningin in Den Haag gereden, dwars door bladeren, brandnetels, zandpaden heen. Fantastisch!

Nou, ik zit flink te balen!

Ik dacht vanavond, ik zal mijn luchtfilter weer eens even schoonmaken. Nadat ik met militaire precisie het filter van de motor afhaal (zodat er geen zandkorreltjes in de schacht vallen), zie ik dat de binnenkant van de carburateur bedekt is met flink wat zand! #$%^&*!!!!! Dat zal dus ook wel de motor ingegaan zijn.

Toch liep de motor nog behoorlijk goed. Als ik de krukas heel voorzichting ronddraai, hoor ik ook geen geschuur ofiets. Maar toch, ik baal er stevig van!
Is het standaard luchtfilter OOK niet goed ofzo? Dan word ik er goed ziek van dat je bij een RTR nog 10 dingen moet vervangen voordat hij rijdt zoals je verwacht van zo'n auto.

Ik denk er nu over om de motor uit elkaar te halen en te kijken wat de schade is (en eventueel zand uit de motor halen ). Hoe kan ik dit het beste doen? De onderdelen in een badje olie o.i.d. dergelijks zetten?
Snik....zand in de motor; ik dacht, nou dat gebeurt mij nooit, want dat is heel slecht. Aaarggghhh.

Ik heb er een dubbel filter op zitten, na een keer rijden zat mijn filter helemaal vol, toen hebben ze me de tip gegeven om er een dubbel filter op te zetten en dat scheelt aanzienlijk.

Jep, dubbel filter monteren ! en als je binenste filter vies is niet uitwassen maar vervangen je buitenfilter kun je gewoon uitspoelen.

Motor uit elkaar schroeven en alle onderdelen in de diesel leggen. lagers goed controleren etc...

Enfin, mijn motor ligt nu dus uit elkaar maar die ga ik vanavond weer in elkaar zetten. Nog even een vraagje over de koppelingsschoenen: die zijn bij mij nog niet versleten, maar ze zijn heel zacht (vreemd?). Bruin gekleurd. Ze zijn een beetje vervormd bij het eraf halen met een tang.
Ik heb echter ook al groene alu koppelingsschoentjes binnen gekregen van Amain, kan ik deze er beter opdoen denken jullie? Of kan ik de oude koppeling beter eerst oprijden?

Laatst bewerkt:
Zo vanmiddag nog even gereden met de xut..
wat een verschil zeg met de ace servo+grp bandjes :D
maar was na 6 tankjes wel klaar..pin van de wielhub verloren..
dus wil ik nu de verbreede versie hebben met het o ringetje
maarja dat duurt weer zo lang voordat ik het heb :mad:

Nieuwe onderdeeltjes...

79741741fw5.jpg

Shocktowers van de teamkit, en verlichte diffoutdrives standaart zaten die er van achter al op. Nu ik toch diffs ging herbouwen doe ik ze er ook vanvoor en in het midden op.

33879126tc7.jpg

15185450ml6.jpg

39660381ci1.jpg

gr

Nieuwe onderdeeltjes...

79741741fw5.jpg

Shocktowers van de teamkit, en verlichte diffoutdrives standaart zaten die er van achter al op. Nu ik toch diffs ging herbouwen doe ik ze er ook vanvoor en in het midden op.

33879126tc7.jpg

15185450ml6.jpg

39660381ci1.jpg

gr
Nice! ;)

(niet persoonlijke opvatten; maar vraag me af of je hiermee ook een "winst" boekt? De shocktowers missen op enkele plaatsen "overbodig"metaal, toch? Wat is het gewichtsverschil met de standaard shocktowers? Of zijn de team kit shocktowers ook veel sterker? )

Die XUT blijft een mooie truggy!!

Deze zijn niet veel lichter, maar dikker en sterker ;) de voorste stock heb ik een keertje recht moeten buigen na een harde verkeerde landing

Iemand een goede tip waar ik een one way lager vandaan kan halen? Hij is voor de standaard R25MT motor. Het bestelnummer is GS 89012A, maar in Nederland kost ie 25 euro, en dat vind ik toch vrij fors aangezien het ding op buitenlandse sites soms 7 maar euro kost. Maar komen dan nog verzendkosten bij en daar is ie niet altijd op voorraad...misschien kennen jullie een lager wat dezelfde afmetingen heeft oid?

Zo binnen enkele weken is het tijd om een motorupgrade te doen(vakantiegeld)
het wordt waarschijnlijk de lrp .28 spec 3 of de grp .28.
Maar wat voor koppelingssetje heb ik daarbij nodig?
En wat is een goede startbox die zo`n .28 goed rond krijgt
met 2x 7.2 volt accu`s?

Back