Hallo Jan,
Toevallig gisteren de Aeronca ingevlogen. Zeer kritisch, bijna niet te vliegen, helemaal staartlastig. Vanmorgen opnieuw geprobeerd met 10 gram gewicht tegen het motorspant, en nu vliegt ie goed. Ik ga er nog 5 gram bijplakken.
Over de besturing, ik heb er gewoon klein conventioneel spul ingezet.
Brushless motortje met regelaartje met BEC op 2S, 400 mAh.
Accu alleen al 16 gram. Nu heb ik er een Hott GR-12 ontvangertje ingezet. 2 stuks 2 gram servoos.
Over de servos ben ik niet te spreken. De specificaties zeggen dat ze tot 6V kunnen, maar ik denk dat ze toch echt voor 3.3V zijn. Hoogteroerservo al moeten vevangen. Motortje losgesmolten….
Omdat ik een en ander met koolstofstaafjes heb versterkt (geen luxe voor het buitenleven) en de zware besturing (ca. 50 gram voor de besturing, motor en accu) komt het gewicht op 130 gram. Nu met 10 gram lood 140 gram, straks met 5 gram extra 145 gram. Dit geeft een vleugelbelasting van meer dan 25 gram/dm2. Hierdoor vliegt ie redelijk snel, maar zeker niet slecht.
Het combi ontvangertje dat je toont is van een kleiner type, meer voor binnen, voor een brushed motertje met vertraging en een kleiner accutje. Veel lichter dan wat ik heb toegepast, Dit werkt met Spectrum (DSM2, DSM-X) of met FRSKY D8. (Afhankelijk van welke je hebt). Met Jeti heb ik geen ervaring. De ontvanger (beide versies) werkt goed met een IrangeX IRX4 plus module. Als je die in de Jeti kunt gerbruiken, dan zou het kunnen.
Groeten,
Raymond.